Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp jeg.....  (Lest 796 ganger)

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Trenger litt hjelp jeg.....
« på: 06 Oktober 2006, 20:32:51 »
Fikk meg en ny (brukt) bærbar pc for noen uker siden. Men det var ikke med noe windows greier, så jeg har lastet inn en sånn prøve windows, men nå går den ut om noen timer bare.... :icon_eek: (og jeg har ikke råd til å kjøpe meg en helt ny cd til flere hundre kroner akuratt nå)

Broder´n har prøvd å finne noen koder til meg som kunne aktivere dette programmet for godt, men ingen av de virket...og jeg begynner jo å få litt dårlig tid her....hadde tenkt til å legge inn dette spørsmålet for en stund siden, men jeg syntes kanskje det virket litt dumt..men nå er jeg desperat og gjør alt jeg kan hehe....

Er det noen av dere som vet om noen sider man kan få tak i forskjellige koder som kanskje kunne passet til min pc......???????

Programmet jeg har nå heter vel....: windows xp kit 2...eller no sånt...(uff skulle ønske jeg visste mer om dette jeg...)... :icon_frown: :icon_frown:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
SV: Trenger litt hjelp jeg.....
« Svar #1 på: 06 Oktober 2006, 21:43:49 »
ubuntu er svaret!

open source gratis linux operativsystem som har rykte på seg å vera brukervennleg. last det ned. http://www.ubuntu.com/
om du kan vente litt, så tilbyr dei faktisk å sende deg CDene med operativsystemet på, heilt gratis.

heike
« Siste redigering: 06 Oktober 2006, 21:45:23 av Kater&Ich »

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 Oktober 2006, 21:48:59 »
Er dette noe jeg kan bruke utenom windows da eller????

Hjelp føler meg helt på trynet jeg nå......

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 Oktober 2006, 21:52:35 »
windows og ubuntu gjer same nytten, det er operativsystemet. du trenger eit operativsystem for å kunne bruke dataen. men det er enten windows eller linux (ubuntu). eg bruker OS X, og det er atter eit anna operativsystem.
last ned ubuntu. det er ikkje mykje du kan gjere gale, spesielt om du har tidspress på deg. du kan alltids bytte det ut med windows igjen. eg trur at du får forklart på ubuntu sin heimeside korleis du kan installere det.
har du nokon som kan hjelpe deg på maskina di?

heike