Skrevet av Emne: hjelp til oss?  (Lest 2948 ganger)

tvb_86

• Gjest
hjelp til oss?
« på: 05 Desember 2006, 23:43:51 »
Hei. vet ikke hvor jeg skulle skrive det her hen så satte det inn her jeg. Lissi røyter noe helt sinnsykt nå om dagen. jeg drar av store dotter på pelsen hennes. noen som vet hva det kommer av? synes hun røyter mer nå enn før. er liksom ikke sånne store felt uten hår eller noe , men røyter sinnsykt mye. drar av store dotter.
hjelp  :hmmmm:  :icon_frown:

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: hjelp til oss?
« Svar #1 på: 05 Desember 2006, 23:46:50 »
Det kan være fordi dere har begynt å fyre inne.
Hun har ikke helt pelsløse steder?

tvb_86

• Gjest
« Svar #2 på: 05 Desember 2006, 23:50:36 »
kanskje.. jeg tenker på værforandringer.. for kan det ha noe å si? begynt på spesialfor fra dyrlege. synes ikke hun røytet så mye før av det andre. men kan ikke ta det lenger..  nei tykk fin pels, men overpelsen detter av i store dotter. hvis jeg drar hånda gjennom sitter jeg igjen med mye pels. lurer på om det er noe å bekymre seg over?  :skjelveleppe:

tvb_86

• Gjest
« Svar #3 på: 05 Desember 2006, 23:51:09 »
nå må jeg si at jeg sprengfyrer. er 25 grader inne her når jeg fryser..  :whistling: så.. kanskje jeg har skylda

tvb_86

• Gjest
« Svar #4 på: 06 Desember 2006, 00:34:27 »
men er likevel bekymret. er det noe jeg kan gjøre?

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06 Desember 2006, 00:36:46 »
Bruker du fiskeolje til henne? Prøv det? Salmopet lakseolje :)

tvb_86

• Gjest
« Svar #6 på: 06 Desember 2006, 00:37:40 »
har prøvd.. den og dr. baddakays,.. :( men hun nekter spise den . blandet den i maten og alt. men er blitt verre så noe må jeg gjøre  :412:

tvb_86

• Gjest
« Svar #7 på: 06 Desember 2006, 00:38:07 »
salmopet.. nei forresten. den har ikke jeg prøvd- lurer på om de har den her i dyrebutikken.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06 Desember 2006, 00:41:00 »
Jeg bestilte salmopet på Canis på nettet, der fikk jeg den i løpet av 2 dager... Men smaken er sikkert ganske lik.. Isis vil heller ikke spise det, Ask og Embla spiser det når jeg tar det over maten da.. :) Flinke pusene :) De slikker det i seg oxo :)
Men til Isis ga jeg litt i sprøyte i munnen i går for å få henne i litt av og til :)

:bigarmhug:

tvb_86

• Gjest
« Svar #9 på: 06 Desember 2006, 00:42:22 »
 :icon_smile: tusen takk. prøve det jeg da!!! :)  :jippi[1]: bestille nå. lure henne i litt da. i våtmaten eller med sprøyte som du sier :bigarmhug: lissi liker det ikke men er bra for henne så da. klem fra meg :) natta. takk for tipset  :bigarmhug: :bigarmhug:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06 Desember 2006, 00:42:57 »
 :bigarmhug:

Nova

• Gjest
« Svar #11 på: 06 Desember 2006, 01:10:45 »
Finnes det en mulighet for at hun er stresset? Katter kan røyte noe helt sinnsykt når de stresser... Skjedd noen forandringer i hjemmet?

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06 Desember 2006, 01:23:31 »
Mine 3 røyter noe helt sinnsykt akkurat nå. Er sikker på det er fordi vi er begynnt å fyre mer enn vi plejer. Sommerpels til vinteren  :hjelphvaharjeggjort: :morsomt:

tvb_86

• Gjest
« Svar #13 på: 06 Desember 2006, 10:27:00 »
Finnes det en mulighet for at hun er stresset? Katter kan røyte noe helt sinnsykt når de stresser... Skjedd noen forandringer i hjemmet?

aldri tenkt psykisk jeg , men ja det har skjedd noe ganske trist. samboeren min ville ha en pause. etter det har lissi vært ganske rar. mer vilter enn før og hun er annerledes mot meg. klenger liksom mer og maser mer og er aldri helt rolig som hun var før. hun har vært vant til han fra hun var liten og nå flyttet han ut en stund.. hun er helt fra seg

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06 Desember 2006, 17:28:26 »
Sitat
aldri tenkt psykisk jeg , men ja det har skjedd noe ganske trist. samboeren min ville ha en pause. etter det har lissi vært ganske rar. mer vilter enn før og hun er annerledes mot meg. klenger liksom mer og maser mer og er aldri helt rolig som hun var før. hun har vært vant til han fra hun var liten og nå flyttet han ut en stund.. hun er helt fra seg
Sitat

Dette er faktisk en mulighet. Katter kan reagere på situasjoner som påvirker oss også.

Geoje

• Gjest
« Svar #15 på: 06 Desember 2006, 18:04:43 »
 :icon_sad: tvb_86. Leit å høre om samboeren din!

Mine 3 røyter noe helt sinnsykt akkurat nå. Er sikker på det er fordi vi er begynnt å fyre mer enn vi plejer. Sommerpels til vinteren  :hjelphvaharjeggjort: :morsomt:

Røyter Jamaica også? Trodde ikke burmeseren røytet så veldig...

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #16 på: 06 Desember 2006, 18:16:17 »
 :hmmmm: stella har ikke jamaica det har honey, men jammen kan burmeserne røyte de og. Der det vel også ekstra godt siden hun er rød

Geoje

• Gjest
« Svar #17 på: 06 Desember 2006, 18:25:16 »
:hmmmm: stella har ikke jamaica det har honey, men jammen kan burmeserne røyte de og. Der det vel også ekstra godt siden hun er rød

:rødmeja: Jeg så det var noe galt - gikk litt fort her. Tenkte på det med burmesere og røyting ja. Trodde de var mer eller mindre røytefri siden de regnes som fine for allergikere.

Heidi K

• Gjest
« Svar #18 på: 06 Desember 2006, 18:28:35 »
Ikke alltid pelsen spiller inn for allergikere. Det kommer vel ann på om det er selve pelsen de reagerer på eller spyttet i pelsen etter kattevask.

Nova

• Gjest
« Svar #19 på: 06 Desember 2006, 19:21:41 »

Ok. Men hvis dette er tilfellet, tror jeg faktisk det beste er å gjøre--- ingenting!! Hvis du styrer med å iverksette diverse tiltak for å redusere røytingen, tror jeg problemet bare blir verre, da katten bare vil stresse ytterligere... og røyte enda mer.
Jeg ville gitt det et par uker jeg, uten mas og styr. Børst katten som vanlig og kos masse med henne. Gi henne litt ekstra godt å spise, så skal du nok se at hun senker skuldrene snart :icon_smile: Husk at kattene blir litt som oss innimellom. Hvis du tar det med knusende ro og ikke maser med denne røytingen, vil nok katten stresse mindre også :love: