Skrevet av Emne: Problemører  (Lest 1702 ganger)

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Problemører
« på: 04 April 2007, 08:59:42 »
Jeg klarer ikke å få renset ørene til  kattene.  Har brukt salve, men får ikke ut alt.  Ser at det plager mange enormt siden de klør seg så pelsen blir borte der.  har noen noen gode råd?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
SV: Problemører
« Svar #1 på: 04 April 2007, 20:34:12 »
Det finnes ørerens som man drypper i øret til katten, gnir godt og lar katten riste på hodet etterpå. Ellers finnes det slike rensekremer/geleer som man bruker på klut og gnir bort skitten med. Mulig man kan bruke aloe vera på slikt, jeg er ikke sikker.

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 April 2007, 18:21:58 »
Hvet ikke hvordan det ligger ann med pusen nå jeg, men. Når pusen min var yngre og hadde litt øre problemer så brukte jeg bare en sånn q tips eller noe i den duren og hadde på olivenolje. Eller annen olje. Det skal kunne fjerne dritt i ørene. Er det noe annet og den fortsjatt er plaget ville jeg nok oppsøkt dyrlegen. Den får ha god bedring da.

Mvh phantera

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 05 April 2007, 18:37:43 »
Ta litt olje på et tørkepapir, tre den over fingeren og gni godt inni øret.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 April 2007, 18:39:59 »
Jeg har over 30 stykker som trenger slik ørerens.  Har brukt krem mot midd, men det er ikke lett.  De fleste vil ikke at jeg skal grave de i ørene med noe som helst.  Skal prøve ut de tipsa jeg har fått når jeg kommer nedover.  

Med fare for å virke gjerrig: Jeg går ikke til flere dyrleger med sånne ting.  Har gjort det 2 ganger og hver gang tok han 40 euro.  Har ikke råd til det, pengene skal brukes til sterilisering/kastrering.  Resten må jeg prøve å gjøre selv.

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 05 April 2007, 18:41:22 »
Det forstår jeg godt :icon_smile:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 April 2007, 18:44:20 »
Tror jeg skal klare å følge Novas tips med å bruke olje, papir og fingeren.  Jeg tør ikke bruke noe hardt, det kan fort gå galt da siden de ikke vil dette i det hele tatt.  Takk for alle tips.

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 05 April 2007, 18:47:46 »
Når du bruker den metoden så er det ingen fare for å komme for langt inni øregangen :icon_smile:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05 April 2007, 22:32:56 »
Ja, babyolje funker også bra! ;)