Skrevet av Emne: Kattunge med orm  (Lest 1515 ganger)

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
Kattunge med orm
« på: 20 Februar 2007, 23:09:06 »
Jeg fikk en liten kattunge på 11 uker, da hadde han ikke fått noe ormkur. Jeg ga han samme dag han kom i hus, og morgenen etterpå fant jeg orm i avføringen. Har den senere tiden funnet (i allefall tror jeg det er det) døde ormer. Fikk beskjed av dyrlegen om å gi ny kur etter 14 dager, og begynte ny omgang i går. Bruker Panacur denne gangen, etter råd her på forumet.

Det jeg lurer på er- når er kattungen utafor "faresonen"? Vet jo at orm kan være veldig farlig for kattunger, det har jeg opplevd. Men hva kan jeg forvente fremover? Han får jo kur over 3 dager nå, men om han har hatt orm, hele livet i verste fall, når kan han anses som trygg? Han kommer til å være innekatt så lenge vi bor her, så det er vel ikke fare for ny smitte. Men jeg er så urolig, finner meg selv i å lete etter tegn på at han er syk...

Vi skal til dyrlegen i morgen for vaksine, men slike spørsmål er det veldig greit å få litt flere erfaringer på. Noen som har noen råd, erfaringer? 

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
SV: Kattunge med orm
« Svar #1 på: 21 Februar 2007, 10:30:10 »
Om det er orm i avførinen, Så har du nok tatt knekken på dem. Men det anbefales ny kur etter en stund med tanke på eventuelle egg dem har lakt. Jeg bruker drontal. Syns den er best jeg!
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
« Svar #2 på: 21 Februar 2007, 11:02:40 »
brukte drontal jeg også på den voksne katten, men fikk høre at panacur tok egg også. En skikkelig opprydding!

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21 Februar 2007, 16:00:00 »
Panacur er den beste, fordi det tar mye mere enn de fleste, også egg ;)

Utlogget tvb_86

• Super avhengig pus
  • Takket: 35
  • Lykkelig gift og mamma:)
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21 Februar 2007, 20:11:27 »
Panacur er den beste, fordi det tar mye mere enn de fleste, også egg ;)

signerer. jeg prøvde den andre, drontal og det viste seg at lissi fortsatt hadde egg i magen, så måtte bruke panacur for å få vekk alt  :)