Skrevet av Emne: Katt som er skeptisk til fremmede på pensjonat  (Lest 1666 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Katt som er skeptisk til fremmede på pensjonat
« på: 11 Februar 2007, 21:43:45 »
Hvordan vil det påvirke en katt som elsker sine eiere, men som er veldig skeptisk på fremmede å bli satt på pensjonat i ca en uke? Det er den eldste katten vår Pia jeg tenker på. Hun er heller ikke bestevenn med våre andre to katter, selv om de tåler å leve under samme tak, men å ha alle tre i et stort bur på pensjonat tror jeg har liten og ingen hensikt, de to andre kan derimot stå sammen for å ha hverandres selskap.

Vi sitter å tenker veldig på å kunne ta oss en ferie, men tanken på å dra fra kattene stopper oss. Det å få noen til å komme å se til kattene en gang om dagen liker jeg heller ikke tanken på....  :whistling: Jeg føler de fortjener mer oppmerksomhet enn som så.....

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
SV: Katt som er skeptisk til fremmede på pensjonat
« Svar #1 på: 11 Februar 2007, 21:47:27 »
Hm. Du har ingen snille naboer som kan passe henne hjemme hos seg da?
Som bor i nærheten, så hun kan være ute i vante omgivelser?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 11 Februar 2007, 21:47:58 »
 :icon_idea: Eg tror ikke eg hadde hatt mine på pensjonat, ikke enda vertfall..

De har ikke egne rom til engstelige katter eller no sånn?  vil kanskje koste mer..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11 Februar 2007, 23:16:32 »
Hm. Du har ingen snille naboer som kan passe henne hjemme hos seg da?
Som bor i nærheten, så hun kan være ute i vante omgivelser?

Det ville jo vært den enkleste løsningen, men om vi feks har besøk når jeg roper henne inn så stopper hun i døren og snur helomvending, da nekter hun å komme inn før de er dratt. Jeg er dermed svært i tvil om det vil være en særlig god løsning.  Hun er jo svært så tillitsfull overfor oss, og har i det siste året blitt mye mer kosete enn før, men fremmede er hun veldig skeptisk til, desverre.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #4 på: 11 Februar 2007, 23:18:04 »
Da må du la vær å dra på ferie!  :biggrin:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11 Februar 2007, 23:19:29 »
Da må du la vær å dra på ferie!  :biggrin:

Jepp, det er akkurat det vi har latt vær i de siste 4 årene også..... Vi må nok innse at det kan bli vanskelig å reise, men vi vil jo så gjerne, og vi trenger det......   :icon_idea:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11 Februar 2007, 23:21:51 »
:icon_idea: Eg tror ikke eg hadde hatt mine på pensjonat, ikke enda vertfall..

De har ikke egne rom til engstelige katter eller no sånn?  vil kanskje koste mer..

Jeg vil liksom på en måte ikke kalle henne engstelig heller, hun er på en måte bare skeptisk til fremmede. Men jeg lurer på om hun ville slått seg til ro på pensjonat etter en liten stund, eller om det rett og slett ville blitt traumatisk på noe sett og vis.... HUn vil jo tross alt stort sett få være i fred, eller?

Noen som har erfaring med å ha katter på pensjonat? Jeg tror nok at den beste løsningen om vi noen gang skal bestemme oss for å reise vil være å la kattene være inne hjem med daglig tilsyn, men jeg vil på en måte vurdere alle alternativ....  :icon_idea: Vil forresten tilsyn en gang daglig være for lite? Jeg tror på en måte det, men nå er jo også jeg veldig hysterisk når det gjelder kattene også da....  :fnis[1]:
« Siste redigering: 11 Februar 2007, 23:23:45 av Kitziee »

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #7 på: 11 Februar 2007, 23:48:50 »
Jeg hadde Rocky og Tchibi på pensjonat i sommer.
Tchibi var det ingen problemer med, men Rocky er også ganske skeptisk til fremmede.
Eller, han var veldig skeptisk, om vi hadd besøk satt han bare under TV'en på soverommet.
Nå er han blitt mye tryggere. Enkelte besøk er han ikke redd i det hele tatt, men kommer det folk han aldri har møtt, og helst mange av gangen, da gjemmer han seg. Men han kommer alltid fram og hilser på nå, selv om det er mange, og vi spiller musikk! Det kaller jeg fremskritt...  :icon_mrgreen:

Han mannen som drev pensjonatet sa at Rocky var vanskelig å komme inn på. Hver morgen han kom inn så var Rocky redd og gjemte seg under teppet, men det gikk bedre ut over dagen. Dessverre startet det fra scratch dagen etter.. Rocky har bare møtt 2 andre katter siden vi flyttet hit, Tchibi og Amalthea, så tror nok det faktum at det var mangre andre katter, med fremmede lyder og lukter gjorde ham ekstra skremt.

Neste ferietur skal jeg prøve å få noen til å passe dem i leiligheten, vil helst unngå pensjonat om jeg kan.

Men de hadde det jo overhode ikke FÆLT der!

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11 Februar 2007, 23:52:16 »
Ulla er også av den mer engstelige sorten. Hun springer og gjemmer seg når det kommer folk.
Hvis jeg har hatt valget mellom pensjonat og tilsyn hjemme så har jeg valgt tilsyn hjemme.
Jeg tror nok at Ulla ikke har kommet til å slått seg til ro på en fremmed plass med fremmede mennesker.

Siden kattene dine er 3 og det er snakk om 1 uke, så mener jeg at det er nok med tilsyn 1 gang om dagen.
Selv om hun ikke går så godt overens med de andre så er hun heller ikke alene som katt.

Det som er litt merkelig med Ulla er at når vi har vært borte og noen har hatt tilsynet med de,
så har Ulla alltid kommet frem mens de har vært der.
Regner med at det er maten som har fristet  :humre:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12 Februar 2007, 18:37:39 »
Tini er jo også skeptisk mot fremmede. Men det går helt fint å la han blir passet av familien vår. Selv om hun kanskje ikke kommer frem, så er det tryggest for henne å være hjemme der hun er kjent. Så har hun de to andre og der, fordi om dem ikke er bestevenner. Så få noen du kjenner til å komme innom å mate dem du. Jeg tviler på at hun vil få det forferdelig altså.

Kismet

• Gjest
« Svar #10 på: 12 Februar 2007, 18:54:45 »
Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen siden hun er skeptisk i utgangspunktet.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12 Februar 2007, 22:57:54 »
Nei, dere har nok rett. Jeg har aldri vurdert å tenke på pensjonat en gang før, men tenkte jeg måtte forhøre meg litt om hva dere andre mente. Og dere tenker det samme som meg, Pia vl nok eventuelt ha det bedre hjemme om vi skal bestemme oss for at vi vil reise litt. Her er hun jo trygg på omgivelsene, og slipper noe mer stress enn nødvendig. Selv om jeg føler det kan bli bel ensomt, så vil vel ikke det blitt noe særlig annerledes på en pensjonat......

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #12 på: 12 Februar 2007, 23:58:09 »
Vi blir kanskje å reise til hardanger bare i ferien, og da tar vi ente med oss kattene, eller så får vi svigers til å komme nedom! :) dessverre tror eg svigermor kunne kommet til å slippe ut jentene bare fordi hun syns eg er en dyremisshandler som holder dem inne  ::)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre