Skrevet av Emne: Lille pusekatt....  (Lest 716 ganger)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Lille pusekatt....
« på: 06 Februar 2007, 17:28:02 »
Jeg har endel spørsmål. Det er år og dag siden jeg hadde  "baby" i huset. De andre kattene mine var over ett år da jeg fikk de...

Kjøpte en ragdoll, har hatt henne litt over ei uke, og hun er bare kjempeherlig. Men såklart har jeg noen spørsmål da; jeg tok på henne halsbånd andre dagen jeg hadde henne. Ingen reaksjon på det i det hele tatt... Så det er jo bra  :biggrin:  Så jeg lurer på NÅR jeg skal begynne med sele på henne? Har kjøpt, for jeg vil lære henne til å gå i bånd (det gjør mor til babyen min), for å gjøre det lettere å ta henne med plasser... Jo tidligere jo bedre?

Å er det nødvendig for meg å ta en helsesjekk på henne selv om det fulgte med helsesjekk fra vetrinæren til oppdretteren? Hittil virker det ikke som hun har noen helseproblemer, men så er jeg ikke sååå dreven på rasekatter da...

Flere spørsmål kommer etterhvert som jeg kommer på de  :icon_mrgreen:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
SV: Lille pusekatt....
« Svar #1 på: 06 Februar 2007, 17:32:35 »
Hvis du har kattungesele så ville jeg bare startet med en gang. Ta den av og på, se om hun godtar det, og så fortsetter du med det jevnlig...

Hun har nok fått første vaksinen sin, men har hun fått den andre? Den skal taes en liten stund etter.. Men nå fikk jeg litt jerneteppe på hvor lenge..  :klø seg:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 Februar 2007, 17:33:04 »
Det er sikkert greit å ha ein dialog med oppdretter på dette også! Dei har mykje erafring og er nok meir enn villige til å hjelpe deg, samt svare på spørsmål! Ang sele, så anbefaler eg det å begynne med dette så snart som mulig, sånn at vetlepusen blir vant til det!  :icon_smile:

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 Februar 2007, 18:23:44 »
Hun fikk siste vaksinen noen dager før jeg fikk henne. Så neste vaksine blir ikke før om ett år igjen...

Men tenkte jeg skulle chippe henne. Når er det lurt å gjøre det? Er det noe alder på det? Er det vondt for dem om de er små? Er chippen stor?

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #4 på: 06 Februar 2007, 18:47:46 »
Chippen er ikke stor, det er jo lurt og gjøre dette om hun skulle komme bort...
Det er heller ikke vondt for de, denne får de inn med en sprøyte :)
Min Bengal var chipet da jeg kjøpte henne, dette var innklusiv i prisen :)
Er glad for hun er det...
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06 Februar 2007, 18:50:32 »
Chipen er vel litt mindre enn ett riskorn, du skal lete godt om du finner det..