Skrevet av Emne: pusabeist mp3  (Lest 1332 ganger)

Utlogget Katerundich

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
pusabeist mp3
« på: 20 Februar 2006, 18:18:10 »
Hei alle saman!

Eg har ein ganske pratsom katt heime og ein dag kom me på at det kunne vera moro å ta han opp. me venta til han ville ut og tok opp han sin masing.
no har det seg slik at han er heilt frå seg når han hører seg sjølv. Han sprinter gjennom heile rommet og opp på datahøgtalere. han er oppgira, uroleg og som sagt heilt frå seg til lenge etter han hørte seg sjølv.

mitt spørsmål er no om nokon av dere har prøvd det same heime og om det er same reaksjon frå katten sin side? Er det mogleg at pusabeist kjenner igjen sin eigen stemme eller trur han at det gjøymer seg ein annen katt in i dataen?

hadde vore kjekt om dere hadde spelt pusabeist-mp3`en til dere sine katter og rapportert reaksjonane! blunker kattane knappt med eit auge eller piler dei gjennom heile rommet for å sjå kor lyden kom ifrå?

her er linken. klikk på "katt" og etterpå på "play", så vil dere høre pusabeistet som maser og vil ut. (Om det ikkje funker ta kontakt. eg har ikkje lyd på dataen no for tida og kan ikkje teste.)

http://pingvin.hib.no:8080/webprosjekter/norskverkstedet2/lyd/03_6

Heike (spennt)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: pusabeist mp3
« Svar #1 på: 20 Februar 2006, 18:57:05 »
Hehe..spilte den nå nettopp for kattene, de ble helt ville og ville vite hvor lyden kom fra  :hihi[1]: De begynte å mjaue og klnge seg inntil oss også  :love:
De andre lydene reagerte de ikke på i det hele tatt  :icon_surprised:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20 Februar 2006, 19:17:07 »
Jeg spilte den for kattene jeg og`, alle sammen kom opp på bordet for å se!!
Lurte på om jeg hadde en kattepus på fanget... :icon_question:
"Handling betyr mer enn ord..."

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 20 Februar 2006, 19:21:57 »
De ble veeeldig interesserte her også og kom løpende opp på bordet her og satte seg til å nistirre og snuse på høyttaleren  :fnis[1]:
« Siste redigering: 20 Februar 2006, 19:23:42 av Kismet »

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #4 på: 20 Februar 2006, 20:00:09 »
De ble helt idioter her også. To av dem har nå vært over, under og på sidene av PC. Og alle har koset med meg og en har mauet i kor med lyden.

Så herlig å se på de :x-fingre[1]:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Katerundich

• Spretten katt
    • Vis profil
SV: Pusabeist mp3
« Svar #5 på: 20 Februar 2006, 20:41:23 »
hehe....
høres ut som om alle katter reagerer likt på mjaue-opptaket. No har me vore forskere!
neste eksperiment bør jo vera om dei reagerer like mykje på andre kattelyder, slik som maling, ein "hei"-mjau, ein "eg vil ha mat"-mjau og fresing og knurring når fuglen er rett på andre siden av glassruten, men likevel sååå langt borte...

eg skal sjå kva eg kan få tatt opp. Spennandes! og samtidig får eg lagd kattelyd-bibliotek.

takk til alle som tok del i dette "vitenskapelige eksperimentet"!
Og vil katten ikkje koma heim ein kveld, er det berre å gå rund i gaten og spele Pusabeist-mp3. Det kjem sikkert fleire katter enn ein treng, men det er jo greit å ha utvalg.  :hihi[1]:

heike

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20 Februar 2006, 21:26:18 »
Nånei du, her måtte Faramir banke Shakira, for han trodde det var hun som laga lydene...  :icon_neutral:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 Februar 2006, 21:42:22 »
Kattene ble helt gale, spesielt Pia. Hun var overalt på meg et øyeblikk og begynte å klore på laptopen. Hun var helt tussig, trodde visstnok jeg hadde sperra en stakkar katte inne i maskina... Helt plutselig begynte hun å slikke og bite meg på hånda, det har hun aldri gjort.. *gale katten*  :fnis[1]:

Utlogget Katerundich

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21 Februar 2006, 18:11:40 »
Eg lurer på korfor dei blir så ville? Dei reagerer jo ikkje slik når ein "levande" katt mjauer? når nabokattene mjauer er ikkje pusabeistet like interessert som når dataen mjauer.
Er det fordi det er klagelyder på opptaket? (pusabeist mp3 omsatt til norsk: "stakkars eg som ikkje får ut, slipp meg ut no, eg kjem til å daue om ikkje du slipper meg ut NO").

Heike

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #9 på: 22 Februar 2006, 22:59:18 »

Er det fordi det er klagelyder på opptaket? (pusabeist mp3 omsatt til norsk: "stakkars eg som ikkje får ut, slipp meg ut no, eg kjem til å daue om ikkje du slipper meg ut NO").

Jeg tror det! Tchibi ble også helt vill, som om hun skulle redde den stakkars pusen som var fanget inni laptopen!  :icon_lol:
Når ikke det funka begynte hun å kose som bare det, sikkert fordi jeg skulle hjelpe fangen...  :icon_mrgreen:
Tullekatter!  :icon_neutral:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #10 på: 09 Mars 2006, 18:17:26 »
Spiller fortsatt lydsnutten me Pusabeistet av og til, og Tchibi bli like toillat hver gang! :icon_neutral:
Skal kose og kose og kose og trampe litt på tastaturet og kose litt mer! :crazy[1]:
Og slår jeg av så er det rett ned på gulvet igjen...  :icon_question: :icon_biggrin:

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10 Mars 2006, 12:52:50 »
Ble nesten helt satt ut her,jeg. Høres klin likt ut som min Lillepus som har flyttet. Så nå går ProMille og sabotasja rundt og leter etter henne...
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Siljepilje

• Gjest
« Svar #12 på: 12 Mars 2006, 23:46:26 »
...daaaaakar pusene da!! :fnis[1]:
Spilte det for Lucky og Destiny, og Lucky freste og hoppet på Destiny, mens Destiny ble helt vill og måtte opp og se hvor lyden kom ifra. Mjaua gjorde hun og! Lucky nekta å se på meg etterpå... så alle andre plasser. :icon_rolleyes:
Dette er lyden av en katt som roper " hvor er du??"

Josefine

• Gjest
« Svar #13 på: 13 Mars 2006, 09:39:06 »
Nimmin, spilte nettopp av mjauingen et par ganger... vesle kråke-pusen min lå over skuldra mi og dura, men da hun hørte mjauingen løftet hun fort hodet og begynte å se seg rundt...hoppa bort på skrivebordet og begynte å kikke rundt ved høyttalerne...
Nå sitter hun foran skjermen og kikker veldig mens jeg skriver... bevege litt på musepekeren så går hodet fram og tilbake...  :love: