Skrevet av Emne: Oppdatering på perseren fra Kristiansand  (Lest 1342 ganger)

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Oppdatering på perseren fra Kristiansand
« på: 04 Januar 2007, 22:06:08 »
I kveld ble Kasper operert/kastrert på nytt. Etter han ble badet i dag, var det enda tydeligere at noe var feil. Det så ut som han hadde en testikkel i behold. Vi ble enige om å dra til veterinær med ham, og veterinæren syntes også det så ut som testikkelen var i behold. Da var det bare å bedøve katten, og gjett om vi var spente da pungen ble åpnet. Inni var det rester av noe grå/hvitt vev, fylt med levret blod. Veterinæren kan ikke gi noe skikkelig forklaring, iallefall har det vært en blødning. For meg så det ut som testikkelen var blitt skåret i stykker og rester av den satt igjen. Dette hang fast ble i strengen som testikkelen henger på. I.flg. veterinæren var det så og si aldri komplikasjoner i forbindelse med kastrering. Jeg har snakket med Dyrebeskyttelsen i kveld, og de ba om en rapport fra veterinæren, de var ganske fortvilet over dette. Det som jeg reagerer på er hvorfor de ikke tok katten tilbake til dyreklinikken da de oppdaget at noe ikke var som det skulle være, det gjorde de nemlig dagen før den skulle leveres. Dette er noe som burde vært rettet på av den veterinæren som utførte denne mislykkede kastreringen. Nå er det de nye eierne som må ta disse utgiftene på sin kappe!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Ulla og August

• Gjest
SV: Oppdatering på perseren fra Kristiansand
« Svar #1 på: 04 Januar 2007, 22:23:37 »
Det er da virkelig ikke riktig at de nye eierene må betale for dette! Det må klinikken som utførte operasjonen stå til rette for, og om ikke de gjør det burde dyrebeskyttelsen trå til. Dumt å gi fra seg en katt som trenger vetrinærhjelp.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04 Januar 2007, 22:37:44 »
I denne situasjonen vill jeg sagt at regningen bør den første klinikken ta seg av . De har ikke gjort en god nok jobb, og helt ærlig, når en jobb er dårlig utført vil man sjelden at de skal få en ny sjans til å rette opp skaden de har utøvd.
Vet ikke hvilken klinikk de har brukt her.. tror det er sørlandets dyreklinikk de vanligvis bruker, og der har vi gode erfaringer fra tidligere.
Om de har brukt en annen dyreklinkk som er i byen så skjønner jeg mer hvorfor ting er som de er  :icon_idea:

Håper pusen har det bra nå etter kastrering nummer to  :x-fingre[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04 Januar 2007, 22:59:30 »
Uff, stakkars pusen da..  :icon_sad: Går det bra med han nå da? Krysser alt jeg har for at han blir frisk og rask på null komma niks!  :x-fingre[1]:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 05 Januar 2007, 06:48:30 »
Sitat
tror det er sørlandets dyreklinikk de vanligvis bruker, og der har vi gode erfaringer fra tidligere.
Det var Sørlandets Dyreklinikk, men en annen veterinær enn den de vanligvis bruker.
Her er bilde av Kasper, tatt rett etter badingen i går, ikke helt tørr enda. Snillere og mer medgjørlig katt skal en lete lenge etter.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 Januar 2007, 08:05:27 »
Så fin han ble etter badingen  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 Januar 2007, 15:06:31 »
 :love: Så fin han ble!

tvb_86

• Gjest
« Svar #7 på: 05 Januar 2007, 15:57:40 »
så fin han er . stakkar han er flink og tapper som holder ut. håper det går bra nå  :bigarmhug: :bigarmhug: