Skrevet av Emne: Dyrehår og tepper  (Lest 2511 ganger)

Kismet

• Gjest
Dyrehår og tepper
« på: 31 Desember 2006, 17:01:21 »
Hvordan fjerner dere dyrehårene som graver seg ned i teppene ?
Det ser ikke ut, og jeg vurderer sterkt å kaste ut hele teppet, men hadde håpet det fantes noe som kunne hjelpe på.
Låner innimellom et støvsugermunnstykke som gjør jobben mye enklere, men vet ikke hvor man får tak i tilsvarende og det er jo tungvindt å låne hver gang jeg skal støvsuge teppet mitt.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Dyrehår og tepper
« Svar #1 på: 31 Desember 2006, 17:15:00 »
Jeg har en renholdsmaskin med en karftig teppebanker så den gjør jobben her.  :biggrin:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31 Desember 2006, 17:29:59 »
Har tepper som ikke suger til seg dyrehår. :D

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 31 Desember 2006, 17:32:49 »
Ingenting slår Pet Hair Magnet!  :icon_smile:   http://zoosupply.no/Hrmagnet-p-16338.html

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31 Desember 2006, 18:21:25 »
Er den så bra som det sies Nova, for da skal jeg kjøpe den nemlig. Ser at Canis og har en er det samme tro? Uansett blir gal av hår ja, det setter seg over alt vi er storforbrukere på klesruller. Utrolig hvor mye det er altså hehe.

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31 Desember 2006, 18:26:39 »
Kjenner til det der problemet med tepper og dyrehår. Derfor har jeg nesten ikke tepper i huset. :fnis[1]:
Men finnes det en lett måte å fjerne hår på så kanskje jeg også skal vurdere et teppe under salongbordet. Har så lyst på sånt deilig med litt lange hår. :icon_idea:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #6 på: 31 Desember 2006, 19:01:21 »
Min erfaring er at det er best med tepper med minst mulig "pels". Det er de som drar til seg så forferdelig mye hår....ryetepper og lignende er veldig greit i så måte, og de kan jo hives i vaskemaskinen også, bare de ikke er for store.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31 Desember 2006, 19:11:36 »
Her har vi ikke tepper omtrent, kun teppe under stuebordet, og en fillerye på badet og soverommet. Teppet under stuebordet tiltrekker seg ikke hår heldigvis  ;D
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Kismet

• Gjest
« Svar #8 på: 31 Desember 2006, 20:01:26 »
Jeg har Pet Hair Magnet og er ikke så begeistret dessverre. Men, jeg kjøpte den jo mtp å fjerne hår fra sofaer, klær osv, mulig den fungerer bedre på tepper ?
Teppet under stuebordet er av typen "Persisk" og suger til seg alt som kan ligne på hår, så jeg har litt av en jobb når to katter har rulla seg rundt der.  :icon_eek:

Kismet

• Gjest
« Svar #9 på: 31 Desember 2006, 20:40:10 »
Da har jeg brukt 20 minutter med Pet Hair Magnet på teppet og nå ser det ut som nytt, så tusen takk for tipset Nova, tenk at løsningen befant seg i huset allerede !

Utlogget av Jamas (N)

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 65
  • Kassandra og jeg på SWS 2006
    • Vis profil
    • http://www.avjamas.com
« Svar #10 på: 31 Desember 2006, 21:52:17 »
Jeg har et helt flatvevd teppe under salongen, og det er helt genialt.
Nå røyter ikke kattene mine så voldsomt, men de klorer jo litt på teppet
også, men det syns ikke  :jippi[1]: Det har vært sølt kaffe, brus og rødvin, men
flekkene blir også borte.
Ellers så synes jeg våt hånd over hårfylte plasser ofte er mest effektivt.
Purr fra Unni

www.avjamas.com

Nova

• Gjest
« Svar #11 på: 31 Desember 2006, 23:19:57 »
Da har jeg brukt 20 minutter med Pet Hair Magnet på teppet og nå ser det ut som nytt, så tusen takk for tipset Nova, tenk at løsningen befant seg i huset allerede !

Har du sett , så flott da!!! :jippi[1]: Nå ble jeg glad!  :icon_smile:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #12 på: 01 Januar 2007, 01:44:06 »
Her i gården røyter teppene mer enn kattene! :fnis[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01 Januar 2007, 21:12:51 »
Her i gården røyter teppene mer enn kattene! :fnis[1]:

:morsomt: Sånn er det her også, har et slikt teppe som røyter skikkelig, det er store dotter overalt, skikkelig møkkateppe! Kattene digger å ligge på det, og kvesser ofte klørne på det også, og da drar de jo ut tråder også :icon_biggrin:

Men den Pet Hair Magnet er skikkelig bra på tepper og klatrestativ, det skal jeg skrive under på. Jeg kjøpte den på ZooSupply, men de har den samme på Canis også.  :icon_smile: Et godt kjøp spør dere meg..  :gikkoppetlys: Jeg skal ha meg nye tepper på på nyåret, og det blir KUN korthårete tepper som verken røyter eller er for dyre til å kastes etter noen år...  :icon_smile:

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #14 på: 02 Januar 2007, 12:08:16 »
Har ikke erfaring med langhårete tepper...

Men hvis du skal ha et nytt ett  :rødmeja: kan jeg anbefalle Ristoft fra IKEA...

Det er billig, grovt, og ENKELT å støvsuge!
Krimskrams elsker å rulle seg rundt på det, og kvesse klør på teppet, men selv etter ett år med MYE kvessing av klør ser teppet like nytt ut!Pelsen forsvinner bare støvsugeren dras over...

Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #15 på: 02 Januar 2007, 21:13:19 »
Da skal jeg ha den!!
Kjøpte teppe på Ikea for et par år siden, i billigkroken, for et par hundrelapper. Men nå ser det fandeme ikke ut, og jeg har ligget på kne og prøve å vaske og allting. Nei, den skal i søpla altså...

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #16 på: 02 Januar 2007, 21:46:22 »
Oi, takk for tipset, Lima! Jeg er på jakt etter et teppe under sofabordet, og det ikeateppet må jo være midt i blinken!

Her er også Pet Hair Magnet en sikker vinner  :icon_smile: Bruker den til puter og sofaen og sånn.
selv har jeg bare en fillerye i gangen, som jeg vasker i vaskemaskina, ellers er det teppe på soverommet/katterommet, men det blir ikke så hårete heldigvis.

Men appropo, når jeg kom hjem i dag, hadde mjauritz vært dårlig i magan og bæsja på teppet, så jeg testa min nye vanish spray for tepper, og den funka utrolig bra!
Tok først bort bæsjen, så spraya jeg på vanish, lot det virke i fem minutter.. og så tørka jeg bare opp restene, nå er det helt borte  :biggrin: