Skrevet av Emne: Hva betalte dere for kastrasjon/vaksinasjon? (hannkatt)  (Lest 2227 ganger)

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.dyr-akvaristikk.tk
Vi har en veldig grei dyrlege her som vi kjenner attpåtil fra før av så priser på kattebehandlinger er det vi skal bekymre oss minst for.
Men det er jo først og fremst kyr han liker da, det viser vel det utstoppede kuhodet i venterommet  :lol:

Men til saken, hva betalte dere for kastrasjon og eller vaksinasjon?
Vi betalte 800kroner for 2 kastrasjoner og vaksinasjoner mot Katteinfluensa og katttepest. ( husker ikke hva det het, har ikke kortene her) Og så fikk vi avslag på 200kroner fordi vi vaksinerte i samme slengen og det ble da gratis siden selve kastrasjonene kostet 400per katt.

Ganske så greit egentlig, det ble gjordt på en fin måte også, en enkel sprøytenarkose og lite snitt i pungen, og så var det bare å røske ut.  :roll: ( de fik smertetillende også da) Trang ingen gjennsying og de kunne gå ute 3-4 dager etterpå.

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hva betalte dere for kastrasjon/vaksinasjon? (hannkatt)
« Svar #1 på: 28 Juli 2005, 20:36:03 »
jeg betalte 500kr for min, syns det var billig. Osloprisene derimot er jo helt sinnsykt dyre i forhold.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #2 på: 28 Juli 2005, 21:36:08 »
Betalte ca 600 for kastrering av Rocky til dyrlegen nå.

Den forrige katten betalte vi vel 2-300 kr for om jeg ikke husker feil. Men så foregikk den på kjøkkenbordet til en ventrinær mamman mini kjenner, med en toåring som hang over og skulle se på.. :lol: Gikk veldig kjapt og fint da!

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28 Juli 2005, 21:58:55 »
Nei, dette varierer jo veldig etter hvor i landet man bor, og hva slags pakkepriser med ID-merking man får.

Selv betalte jeg ca 800 for å kastrere katt+øremerking (pr hannkatt). Et annet sted her i Oslo ville de ha 500 mer for samme inngrepet, så prisene varierer innad i byen her også.

Kastrering av hunnkatt ligger vel på en ca 1300 kr tror jeg.

Det er dyrt her i Oslo, men samtidig har vi veldig mange dyrleger å velge mellom her. Må si jeg setter veldig pris på muligheten til å velge enn annen dyrlege hvis jeg er misfornøyd med den som er nærmest. Jeg har muligheten til å velge meg en dyrlege som har erfaring med katter, det er ikke alle som har det. Synes denne valgfriheten er viktigere enn utelukkende prisen.

:)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28 Juli 2005, 23:02:31 »
Vi betalte vel også sånn ca 800 kr for en slik pakke med kastrering/vaksinasjon/øremerking/ormekur og en liten fôrprøve da vi kastrerte Gråtass i fjor sommer.

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29 Juli 2005, 01:48:51 »
Dyrt i Oslo da altså?

Men dere har jo større utvalg iallefall.

Vetten her er egentlig utdannet til storfe og slikt, men tar imot hunder og katter også til behandling. Men smådyr er han IKKE god på, da reiser jeg heller til Ålesund dyreklinikk da de er proffesjonelle og kan mye mer.
FIkk oppleve at han ikke kunne så mye da han spurte om avlivning av marsvina fordi de hadde midd(han trodde de hadde eksem som gikk i arv)... det var ikke på tale iallefall så de fikk heller noen sprøyter med behandling.

Fikk det iallefall billig her da, men det var ikke noe merking eller noe siden de ikke driver med det her.
Men vaksinasjon fikk vi iallefall, det er bare kjempebillig.

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #6 på: 29 Juli 2005, 10:54:35 »
Her har vi ei dame som tar 360,- men de andre tar opp til 750,-.
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29 Juli 2005, 20:06:51 »
Teit at det er så dyrt når inngrepet er gjordt på 1-2-3 da!
Noen sprøyter, snitte litt og dra ut steinene, DONE, så er den saken ute av verden.

Kanskje derfor mamma har spøkt om å gjøre det på kjøkkenbenken med kjøttkniven..  :lol:

Mødre og kjøkken..  :roll:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29 Juli 2005, 21:27:08 »
Sitat fra: Kitziee
Vi betalte vel også sånn ca 800 kr for en slik pakke med kastrering/vaksinasjon/øremerking/ormekur

De dyrlegene jeg snakket med ville helst ikke utføre vaksinering samtidig med kastreringa. Dette fordi noen katter reagerer ganske kraftig, og i tillegg til å bli lagt i narkose mente de ville bli en for stor belastning for kroppen. Men det gikk jo fint med din katt.

Ser nå at overskriften spør om pris på øremerking+kastrering+vaksinering, og da blir en full pakke pr katt på ca 1200 kr.

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30 Juli 2005, 00:59:51 »
Hmm, våre ble også vaksinert under bedøvelsen.
De fikk ikke narkose(?) tror jeg, men kun en sprøyte med bedøvelse. Altså ikke noen form for gass eller noe.

Jaja, det gikk iallefall fint her også.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30 Juli 2005, 10:23:02 »
Sitat fra: felixtigris
Sitat fra: Kitziee
Vi betalte vel også sånn ca 800 kr for en slik pakke med kastrering/vaksinasjon/øremerking/ormekur

De dyrlegene jeg snakket med ville helst ikke utføre vaksinering samtidig med kastreringa. Dette fordi noen katter reagerer ganske kraftig, og i tillegg til å bli lagt i narkose mente de ville bli en for stor belastning for kroppen. Men det gikk jo fint med din katt.
.

Så snedig, det har jeg ikke hørt om før. Her i Trondheim er det flere klinikker som inkluderer vaksine i sine kastreringspakker...