Skrevet av Emne: Tissing...  (Lest 3832 ganger)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
Tissing...
« på: 30 Desember 2006, 03:35:52 »
Har et problem her...
Hvis jeg har tepper og matter på gulvet, samt om det ligger klær der eller en eske så kommer det en katt å tisser på det. Utrolig frustrerende..
Jeg tror det er Rambo, kan godt være at Oliver gjør det også altså, jeg har sett han stå å grave, men ikke sett han gjøre fra seg enda. Men iallefall så tok jeg Rambo på fersken ista.
Har også funnet kattebæsj i en tom eske..

Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette?
Kan jeg bare glemme å ha matter/tepper på gulvet noengang?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Tissing...
« Svar #1 på: 30 Desember 2006, 10:55:25 »
Gråtass var også veldig fæl til dette før han ble kastrert, men etter kastreringen ga det seg med en gang. Det er nok mange årsaker til at katter gjør dette, i vårt tilfelle tenkte jeg det kunne ha noe med at Gråtass la igjen sin lukt på de plassene han kjente lukten av Roger. (Det var alltid Roger sine klær som ble tisset på, kanksje det var noe "konkurranseopplegg" om manndom, ikke vet jeg.  :fnis[1]: ). Vi måtte bare skjerpe oss med å være flinkere til å rydde opp osv slik  at Gråtass ikke fikk muligheten til å tisse der han ikke burde. Noen ganger så må man desverre "kattesikre" huset mot slike hendelser, men det kan jo hende det finnes andre løsninger akkurat i ditt tilfelle.  :wink[1]:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 Desember 2006, 13:20:26 »
Tenkte jeg skulle prøve å få kastrert de i begynnelsen av Februar, så håper det gir seg da. :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 Desember 2006, 13:28:56 »
Tenkte jeg skulle prøve å få kastrert de i begynnelsen av Februar, så håper det gir seg da. :)

Siden de er ukastrerte så kan det nok kanskje være markering de holder på med ja.  :wink[1]:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 Desember 2006, 13:34:54 »
De har gjort dette stort sett hele tiden, men er blitt ekstra ille nå. De er nesten 5 mnd nå så de er vel i den rette alderen og da.  :wink[1]:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 Januar 2007, 20:17:14 »
Uff, nå er det verre enn noed. n gang her... De gjør fra seg i lekekassa til vesla, koslig.. masse leker, julegaver som har blitt ødelag. :(
Håper virkelig dette gir seg når de blir kastrert... Desverre må jeg utsette det en mnd. Blir nok ikke før Mars.Får en sinnsykt høy strømregning denne mnd. Hadde den vært normal, eller evt litt høyere hadde det ikke vært noe problem, men når den mer enn dobler seg fra det normale så blir det, det... :(
Beundrer dere som har holdt så lenge ut med "problempuser" som tisser og bæsjer overalt...

I går fant jeg en bæsj bak soffaen også.. huff
Jeg blir så frustrert jeg, går stadig på vakt og lukter etter steder det har blitt bæsjet eller tisset. Ikke no koslig å ta imot besøk heller. Når det rett som det er lukter kattetiss her. :(

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Svar #6 på: 06 Januar 2007, 12:31:36 »
KAn være en form for markering ja... Selv om dem er gode venner så er det deres natur å rivalisere og kreve teritorier... Men du får også kjøpt sån spray "get off" heter den vel som du bør spraye der de har vert. De går gjærne tilbake til plasser de har vert på skjønner du. Ellers bør du vaske området med salmiakk. Den lukta fordrar de ikke... Går de på kattedo, eller går de ut? Om de går på kattedo kan det være de er av den "fisefine" typen som må ha helt ren do å gå i...
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06 Januar 2007, 15:12:02 »
De har kattedo, men jeg er veldig nøye å holde den ren. Men altså, de har ikke gått samme plass to ganger. Er alltid leker, klær, esker eller matter de tisser på.

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06 Januar 2007, 22:28:47 »
Jeg vil anbefale å ikke bruke salmiakk, det er noe med stoffer i salmiakk som minner om stoffer katter har i urinen og som kan føre til at de fortsetter å tisse der. Dette sier ejg ut ifra egen erfarign bare

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06 Januar 2007, 23:35:10 »
Jeg vil anbefale å ikke bruke salmiakk, det er noe med stoffer i salmiakk som minner om stoffer katter har i urinen og som kan føre til at de fortsetter å tisse der. Dette sier ejg ut ifra egen erfarign bare

Dette visste jeg allerede så det gjør jeg selvfølgelig ikke... :)
Men får bare holde ut til jeg får kastrert de her også krysse fingrene for at det blir bedre. :)

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06 Januar 2007, 23:51:16 »
Håper alt vil ordne seg når de blir kastrert

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #11 på: 07 Januar 2007, 12:46:30 »
Dette er ekstra vanskelig for deg som har et barn...er det bare en eller to voksne, klarer man alltids å hamle opp med det, men et barn er liksom avhengig av forskjellige ting..

Håper du får en løsning på problemet snart. :x-fingre[1]: :icon_sad:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07 Januar 2007, 17:37:12 »
De har ikke gjort noe på et par dager nå. Håper det forsetter sånn.  :biggrin:

Frikka

• Gjest
« Svar #13 på: 10 Januar 2007, 00:37:10 »
vask med sånn ajax med sitronduft...det funka hos meg.
jeg leste en gang om katter som tisset på klær,  i senga, på sko tepper etc og da stod det noe om at av klærne og skoene våres og sånn så lukter det veldig oss.. og at en katt kan tisse på sånne ting fordi den vil legge sin lukt der og for på en måte å føle seg som en del av familien.. om dette stemmer det vet jeg ikke....
Du sier at katten din tisser i esker og lekekasser.. virker som katten har misforstått litt hehe den tror at alt som ligner på en dokasse er et toalett....  kanskje katten din ikke liker sanden du bruker? eller har du flyttet på dokassen i det siste? hvis det er et område katten din tisser mye i så kanskje du burde sette kassen i område en stund og se om det blir bedre... mine katter tisset bestandig på filleryene mine, så sånne har jeg ikke lenger... det er ikke noe nytt som har skjedd i huset eller familien i det siste? vet at katter kan protestere ved å gjøre i fra seg...

lykke til iallefall :)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10 Januar 2007, 01:55:07 »
Ingen forandringer som har skjedd nei, og har ikke flyttet på kassa. ;) Stedene de har tisset er på kjøkkenet og det er der kassa står.
Har tisset på matter i gangen også, men står en kasse der og...

Merkelig om de plutselig skulle slutte å like sanden da..  :hmmmm:
Men nå har de ikke gjort noe på noen dager så krysser fingrene for at de ikke gjør det heller før de blir kastrert. :)

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #15 på: 10 Januar 2007, 11:42:07 »
Har de spisestedet sitt på kjøkkenet også?

Leste en plass at man ikke skulle ha kassa i nærheten av der de spiser, det kunne resultere i at de ikke brukte kassa.... :wink[1]:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10 Januar 2007, 11:46:14 »
Har de spisestedet sitt på kjøkkenet også?

Leste en plass at man ikke skulle ha kassa i nærheten av der de spiser, det kunne resultere i at de ikke brukte kassa.... :wink[1]:

Jeg har åpen løsning mellom kjøkken og stue og maten står midt i mellom sånn ca så er ikke så langt unna da. Kanskje prøve å flytte maten da. Takk fot tipset.  :wink[1]:

*trykke på takkeknappen*

Frikka

• Gjest
« Svar #17 på: 10 Januar 2007, 12:29:25 »
jeg tenkte hvis du hadde skifta til ny type sand... men bra de ikke har tissa rundt de siste dagene da :)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 på: 26 Januar 2007, 19:59:52 »
Nå er det over en uke siden jeg kastrerte de og siden har jeg heller ikke kjent tisselukt her i huset.  :jippi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #19 på: 26 Januar 2007, 20:01:19 »
 :jippi[1]: Supert!!
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre