Soft Claws har jeg forsåvidt ingenting imot da jeg ikke ser på det som dyreplageri dersom de blir vant til disse fra de er små. Hvis folk som i utgangspunktet hadde tenkt til declawe katten sin, heller velger Soft Claws, så synes jeg det er en lettelse at det finnes et slikt alternativ. Jeg kunne derimot aldri ha tenkt meg noe slikt selv, da jeg vil ivareta kattens instinkter, og faktisk gidder å lære kattene mine til å bruke kloremøbler. Soft Claws er bannlyst i mitt hjem. Poenget mitt er bare at jeg synes det er bra at Soft Claws finnes, for hadde de ikke det, så hadde faktisk fler katter blitt declawed. Sånn er det bare. Jeg synes ikke sååå synd på katter som må ha dette på neglene, det gjør faktisk ikke vondt. Jeg synes faktisk enda mer synd på alle de kattene som får kjeft hver gang de klorer noe sted. DET er slemt det, å kjefte på et dyr som bare ivaretar behovene sine...
Men la meg nå bare ha det klart at jeg er ikke for Soft Claws og jeg kommer heller aldri til å sette noe slikt på mine katter, jeg sier bare at det er bedre enn at katten blir declawed. Og at det er en forutsetning at katten blir vant til disse fra de er små.