Skrevet av Emne: soft claws  (Lest 1747 ganger)

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
soft claws
« på: 28 Desember 2006, 20:13:24 »
Hva syntes dere om dette? vet det har vært oppe til diskusjon før, men da var det vel de sokkene... dette er kapsler som settes på hver av neglene med lim. Syntes det er plageri det også jeg!! Altså, om man har så flotte møbler at man ikke tåler katteklor-så ikke kjøp katt!

http://www.softclaws.com/default.asp

:crazyII[1]:

Men det er vel mer humant enn å fjerne klørne da stakkars... Men hvordan i all verden får de katta til å sitte stille mens de setter dette på?hehe, Nero er helt bajas bare jeg skal klippe eller gre han.
Dessuten hadde jeg ikke turt å ha røde "negler" på katta mi, da kunne jeg liksågodt bytta navn til Paris Hilton
« Siste redigering: 28 Desember 2006, 20:15:54 av Niquex2 »
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
SV: soft claws
« Svar #1 på: 28 Desember 2006, 20:14:37 »
Trøster meg med at katten nok biter dem av på null komma niks. Forbanna dritt og forbanna amerikanere, som begynte med herket.

Utlogget Niquex2

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28 Desember 2006, 20:17:17 »
Helt enig!!
Irriterer meg med folk som skal tukle med naturen for sin egen nytelse.....

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #3 på: 28 Desember 2006, 20:24:23 »
Dette har også vært et tema før.
Men synes det bare er noe tull og plageri ja

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28 Desember 2006, 20:25:05 »
Jeg sysn deter noe tull, kan ikke folk takle at en katt har klør så burde de heller ikek skaffe seg dyr

Utlogget Niquex2

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28 Desember 2006, 20:31:44 »
vet det var et tema før. søkte på "soft claws" men kom ikke opp noe. så da skrev jeg det. :)
Kanskje jeg skal begynne å selge fingerbøl med superlim-til å sette på ekle mennesker... se hvor mye morro de har det med slikt på fingrene :hahahahi:

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #6 på: 28 Desember 2006, 20:49:13 »
vet det var et tema før. søkte på "soft claws" men kom ikke opp noe. så da skrev jeg det. :)
Kanskje jeg skal begynne å selge fingerbøl med superlim-til å sette på ekle mennesker... se hvor mye morro de har det med slikt på fingrene :hahahahi:

Her er den andre tråden med det tema  http://www.katteprat.com/forum/index.php/topic,9019.0.html  , du var faktisk den siste som skrev i den  :humre:

tvb_86

• Gjest
« Svar #7 på: 28 Desember 2006, 21:27:34 »
har bare en kommentar.. stakkars dyr...  :icon_exclaim:

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 28 Desember 2006, 21:37:21 »
Har man dyr må man forvente litt slitasje på innboet.  Her er mine flinke å klorer mest i kloretrærne uansett  :icon_smile:

Håpløse amerikanske ideer  :icon_neutral:

tvb_86

• Gjest
« Svar #9 på: 28 Desember 2006, 21:44:22 »
helt enig med deg  :icon_smile: hadde dere sett sofa hjørnene her og kontorstolen til sjefen nede under her hadde dere nok fått litt sjokk  :le[1]: men men. hun er baby så da går det greit. sjefen her nede har lagt i pledd han nå så lissi klorer på det. bestemoren til lissi jobber nede og når hun er på overtid er lissi nede. ligger ofte på styreromstolene nede og klorer men det liker de bare . så hun skal ha styremøte neste fredag  :le[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #10 på: 28 Desember 2006, 22:10:07 »
Soft Claws har jeg forsåvidt ingenting imot da jeg ikke ser på det som dyreplageri dersom de blir vant til disse fra de er små. Hvis folk som i utgangspunktet hadde tenkt til declawe katten sin, heller velger Soft Claws, så synes jeg det er en lettelse at det finnes et slikt alternativ. Jeg kunne derimot aldri ha tenkt meg noe slikt selv, da jeg vil ivareta kattens instinkter, og faktisk gidder å lære kattene mine til å bruke kloremøbler. Soft Claws er bannlyst i mitt hjem. Poenget mitt er bare at jeg synes det er bra at Soft Claws finnes, for hadde de ikke det, så hadde faktisk fler katter blitt declawed. Sånn er det bare. Jeg synes ikke sååå synd på katter som må ha dette på neglene, det gjør faktisk ikke vondt.  Jeg synes faktisk enda mer synd på alle de kattene som får kjeft hver gang de klorer noe sted. DET er slemt det, å kjefte på et dyr som bare ivaretar behovene sine...

Men la meg nå bare ha det klart at jeg er ikke for Soft Claws og jeg kommer heller aldri til å sette noe slikt på mine katter, jeg sier bare at det er bedre enn at katten blir declawed. Og at det er en forutsetning at katten blir vant til disse fra de er små.

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #11 på: 29 Desember 2006, 21:38:26 »
Syns det går for det samme jeg, folk som vil gjøre sånt, både declawing og ha soft claws på katten sin, burde holde seg laaaangt unna katter.

Dessuten, tror du ikke kattene biter av disse greiene?

Nova

• Gjest
« Svar #12 på: 29 Desember 2006, 22:41:37 »
Ja, jeg sier heller ikke at disse burde ha katter, jeg sier bare at faktum er at folk skaffer seg dyr selv om de ikke burde, og DET kan vi ikke forandre, med mindre det kommer en lov... Og i mellomtiden vil veldig mange declawe kattene sine, det er ikke til å stikke under en stol, og DA synes jeg det er bedre at de kjøper Soft Claws i stedet! Dermed er jeg glad for at Soft Claws finnes!