Skrevet av Emne: Slankemat til katt  (Lest 1643 ganger)

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Kjønn: Kvinne
  • Rykkinn
    • Vis profil
Slankemat til katt
« på: 27 Desember 2006, 16:41:41 »
Siden Lillepus kom i hus har Ally blitt feit, skikkelig feit også. Det har seg sånn at Lillepus får kattungemat for å legge på seg, og Ally syns nemlig dette er bedre enn hennes egen mat og dermed sniker hun seg inn på badet og har spist Lillepus sin mat. Har dere et god merke med slankemat å anbefale?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Slankemat til katt
« Svar #1 på: 27 Desember 2006, 16:52:35 »
Hills har eget diet for.. nå husker eg ikke nøyaktig ka det heter da  :icon_idea:

Edit: fant denne listen hos Hills: http://www.hillspet.com/zSkin_2/products/pd_product_list.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302024125&bmUID=1167234895411&bmLocale=no
« Siste redigering: 27 Desember 2006, 16:55:30 av RaraAvis »
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 27 Desember 2006, 21:18:32 »
Hvor gammel er Lillepus da?

Katter skal helst ikke "slankes" uten at du har snakket med dyrlege om det.

Du kan jo også kanskje vurdere å blande Kittens og voksenfôret i samme skåla. Da får begge litt av hvert.

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27 Desember 2006, 21:19:31 »

Du kan jo også kanskje vurdere å blande Kittens og voksenfôret i samme skåla. Da får begge litt av hvert.
Det er ikke Lillepus som skal slankes, det er Ally  :fnis[1]: Ally er ca 7 år gammel, og blitt god og feit  :fnis[1]:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 Desember 2006, 21:21:09 »
Er vel egentlig ikke slanking, bare at hun skal få "lett" mat som kan hjelpe henne å gå ned litt, selv om hun spiser som normalt :)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #5 på: 28 Desember 2006, 09:38:23 »
Jeg bruker Olivers Diet fôr til Mjauritz, det er jeg veldig fornøyd med. Han syns det smaker godt, og det holder vekta hans stabil (har også kutta ned på våtfôr, han får det nesten bare når han skal ha ormekur)

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 28 Desember 2006, 15:58:20 »

Det er ikke Lillepus som skal slankes, det er Ally  :fnis[1]: Ally er ca 7 år gammel, og blitt god og feit  :fnis[1]:

Jeg lurer på hvor gammel Lillepus er, for er han i passe alder er det bare å fjerne Kittensforet, sånn at begge kan spise voksenfor  :wink[1]:
Ellers prøve sånn jeg foreslo over å blande begge typene i samme skål går også ann i en periode.

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #7 på: 28 Desember 2006, 18:37:39 »
Prøv Royal canin indoor, det er lite energi i det foret. Mine gikk ned av det foret. Så finnes det noe slankefor i serien og men husker ikke hva det heter. Det er jo litt rart da,for på utstilling sier dem slank katta di. Hos dyrelegen sier dem de her er akkurat passe trenger ikke å slanke seg  ;D Så vi hører på legen hehe, mine er jo så sjelden på sånne beautyshow

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28 Desember 2006, 18:47:22 »
Prøv Royal canin indoor, det er lite energi i det foret. Mine gikk ned av det foret. Så finnes det noe slankefor i serien og men husker ikke hva det heter. Det er jo litt rart da,for på utstilling sier dem slank katta di. Hos dyrelegen sier dem de her er akkurat passe trenger ikke å slanke seg  ;D Så vi hører på legen hehe, mine er jo så sjelden på sånne beautyshow

Ja vi har også hatt veldig god erfaring med slankemat fra Royal Canin. To av hann-kastratene våre har en tendens til å spise seg opp litt pondus om vinteren, men nå har vi brukt Royal Canin Light 38 (Royal Canin har flere typer fettfattig mat) helt siden sommeren, og det hjelper virkelig!
Det er jeg veldig glad for forresten, for å forsøke og holde styr på mengden hver enkelt katt spiser når man har så mange kan være et mareritt.
« Siste redigering: 28 Desember 2006, 18:49:52 av Ryvita »
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi