Skrevet av Emne: DAA-filer  (Lest 1396 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
DAA-filer
« på: 26 Desember 2006, 22:27:38 »
To ganger på på rad når jeg har forsøkt å laste ned filmer så er det ikke filmer jeg har fått, det står at det er DAA-filer.  :icon_mad: Hva betyr dette? Har jeg lastet ned noe som i utgangspunktet ikke har vært filmer i det hele tatt? Hvordan unngår jeg eventuelt i ettertid å laste ned slike filer? Blir såååå frustrert....... Noen som har peiling?

Her er forøvrig den jeg forsøkte å laste ned; http://thepiratebay.org/tor/3582605/Pirates_of_the_Caribbean-Dead_Mans_Chest_2006_DvDrip_Eng

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Kjønn: Kvinne
  • Rykkinn
    • Vis profil
SV: DAA-filer
« Svar #1 på: 26 Desember 2006, 22:36:01 »
Heisann, jeg er ikke noen ekspert, så jeg skal prøve å få mannen min som kan litt mere til å sjekke dette ut for deg. Har du prøvd vlc player? Den skal kunne spille av det aller meste. Er det dvd filer så kan det jo hende du må ha et dvd program

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26 Desember 2006, 22:37:44 »

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26 Desember 2006, 22:51:22 »
http://filext.com/detaillist.php?extdetail=daa

Håper dette vil hjelpe deg

Takk for svar. Jeg kom frem til den siden selv også, men skjønte heller lite kan du si....  :rødmeja:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26 Desember 2006, 22:55:35 »
Det du kan prøve er å åpne filen med daemon tools, eller prøve å åpne den med vlc player som du kan laste ned gratis her: http://www.videolan.org/
Trenger du hjelp til noe, så skal jeg prøve så godt jeg kan å hjelpe :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26 Desember 2006, 23:00:31 »
Det du kan prøve er å åpne filen med daemon tools, eller prøve å åpne den med vlc player som du kan laste ned gratis her: http://www.videolan.org/
Trenger du hjelp til noe, så skal jeg prøve så godt jeg kan å hjelpe :)

Slik vlc-player har jeg, men fikk ikke åpnet filen der (om jeg gjorde det riktig).... Ser ut i fra den siden du linket til at jeg trenger en program som er noe alla  winrar eller noe? Men det koster visst å få lastet ned om jeg skjønner tegninga riktig.... 

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26 Desember 2006, 23:02:55 »
Note: DAA(Direct-Access-Archive) is an advanced format for image file <------ Betyr dette at det er et bilde jeg har lastet ned, og ikke en film?  :rødmeja:  :hmmmm:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26 Desember 2006, 23:03:54 »
Winrar er gratis i 30 dager, og du kan bruke det gratis etter det også, du får bare opp en irriterende melding med tilbud om å kjøpe som du kan klikke vekk:)
Du kan jo prøve Damon tools? Har du dvd program på pcen din?

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26 Desember 2006, 23:04:40 »
Note: DAA(Direct-Access-Archive) is an advanced format for image file <------ Betyr dette at det er et bilde jeg har lastet ned, og ikke en film?  :rødmeja:  :hmmmm:

Nei, en imagefil er et slags fil som kan brennes ut og kanske må brukes litt mere avanserte programmer til for å kunne kjøre, jeg har selv mange imagefiler som jeg har lasta ned

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26 Desember 2006, 23:14:11 »
Winrar er gratis i 30 dager, og du kan bruke det gratis etter det også, du får bare opp en irriterende melding med tilbud om å kjøpe som du kan klikke vekk:)
Du kan jo prøve Damon tools? Har du dvd program på pcen din?

Winrar har jeg skønner du, men det var et annet program som skulle være noe alla dette, men ikke det samme.  :wink[1]: Får ikke gjort noe med denne filen i winrar tror jeg ikke. DVD program? Hva tenker du på da?  :rødmeja: Lenge leve de blonde  :fnis[1]: (er forsåvidt mørk)
« Siste redigering: 26 Desember 2006, 23:18:01 av Kitziee »

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26 Desember 2006, 23:17:02 »
Jeg tenker på et program som gjø at du kan spille av vanlige dvd filmer på pcen din? jeg har f.eks Powerdvd, sitter og ser på helt vanlige dvd plater på pcen min nå  :biggrin:

Kan det være Daemon tools du tenker på? Den kan åpne image filer:) men da må du ha et dvd program som kan spille av

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26 Desember 2006, 23:20:20 »
Jeg tenker på et program som gjø at du kan spille av vanlige dvd filmer på pcen din? jeg har f.eks Powerdvd, sitter og ser på helt vanlige dvd plater på pcen min nå  :biggrin:

Kan det være Daemon tools du tenker på? Den kan åpne image filer:) men da må du ha et dvd program som kan spille av

Ahhh.  :fnis[1]: Jo, jeg har noe som heter Arcade, men fikk ikke til å spille av noe der heller. Vet du kanskje hvordan jeg kan unngå å laste ned slike filer? Er det noen måte jeg kan se det på før jeg laster ned? Det hadde jo vært litt praktisk, spesielt med tanke på at de to siste filmene har vært slik, men aldri opplevd det før.

Pover-ISO heter forøvrig det programmet (tror jeg) jeg nevnte lengre oppe.

Jeg er og blir grønn på data altså.
« Siste redigering: 26 Desember 2006, 23:22:57 av Kitziee »

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26 Desember 2006, 23:22:33 »
Du kan se etter filer som er Xvid eller divx f.eks, disse kan spilles av i windows mediaplayer om du har Xvid og ac3 og Divx kodeks

Som sagt, så ville jeg ha prøvd å laste ned daemon tools og prøve å åpne fila gjennom den

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26 Desember 2006, 23:38:19 »
Har nå lastet ned Deamon Tools, men det programmet skjønner jeg heller lite av, og det var jo ingen stor overraskelse.  :hahahahi:

Får bare Error når jeg velger åpne i - deamon tools. Tror jeg må gi opp dette.  :icon_idea:
« Siste redigering: 26 Desember 2006, 23:41:09 av Kitziee »

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26 Desember 2006, 23:41:34 »
Du kan jo adde meg på msm: angelofdarkness79@hotmail.com så kan jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #15 på: 27 Desember 2006, 00:17:01 »
Du kan jo adde meg på msm: angelofdarkness79@hotmail.com så kan jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan :)

Kan gjøre det i morgen.  :wink[1]: