Skrevet av Emne: Fyrverkeri  (Lest 6648 ganger)

veri

• Gjest
Fyrverkeri
« på: 26 Desember 2006, 21:28:07 »
Nå begynner det igjen. :icon_mad:

Oppskytingen av fyrverkeri pågår i tide og utide i hele romjula. Jeg er så lei uvettig omgang med fyrverkeri! Josefine skvetter til for hvert smell.

Jeg gruer meg til nyttårsaften på vegne av Josefine. Jeg skal reise bort, men har heldigvis fått mor og far til å passe henne. De har en god og støydempende kjellerstue.

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Kjønn: Kvinne
  • Rykkinn
    • Vis profil
SV: Fyrverkeri
« Svar #1 på: 26 Desember 2006, 21:29:30 »
Huff ja, skal si meg enig med deg, de begynte med noen fyrverkerier allerede på lillejulaften her, og vi er alle drittlei. Skjønner ikke hvorfor dem skal starte så tidlig!  :icon_mad:

Faustino

• Gjest
« Svar #2 på: 26 Desember 2006, 21:43:04 »
Stakkars Josefine  :icon_sad:
Her bryr ikke mine seg noe. Dem har begynt feiringa på forskudd her også.

Nero var på flyplassen da militæret hadde jagerfly oppvisning.
Dette visste ikke jeg da jeg skulle sende Secret på vift,men heldigvis brydde verken katt eller hund seg,så jeg tror nyttårsaften blir like grei i år.

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #3 på: 26 Desember 2006, 22:37:39 »
Josefine skvetter til for hvert smell.

Stakkars liten!  :icon_sad:

Her har de heldigvis ikke startet med å skyte raketter... Men ja, det ER en virkelig UTING!!! :icon_mad:

(Gruer meg til nyttårsaften i forbindelse med Krimskrams...Men håper at hun ikke bryr seg...)
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #4 på: 26 Desember 2006, 22:41:19 »
Våre puser bryr seg ikke, men:

Jeg vil oppfordre alle til å unngå raketter og andre støyende fyrverkeri på nyttårsaften. Det greier seg med stjerneskudd. Grunnen til at jeg sier dette, er ikke bare pga livredde kjæledyr, brannfare og mange tusen kroner opp i røyk, men også pga alle de ville dyrene som blir livredde..mange av de løper/flyr (lagt merke til fugler på nyttårsaften?) vettløse rundt, og det er direkte livsfarlig for dem.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26 Desember 2006, 22:44:26 »
Her har vi heldigvis ikke hørt noen raketter enda. Kattene våre er relativt rolige på nyttårsaften, men Pia liker ikke rakettene noe særlig nei. Om jeg lar henne være ute litt for lenge på dagen så kommer hun ikke inn til kvelds, hun pleier dermed å få ut kun en tur på morningen før folk begynner å skyte opp raketter, så får hun være inne resten av dagen. Om ikke gjemmer hun seg oppi skogen en plass natta lang, stakkar.

Utlogget Rosann

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 20
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 Desember 2006, 01:52:32 »
Kattene våre blir ganske redde de og, de pleier å være under senga hele tiden..
På nyttårsaften for noen år siden døde kaninen til eks stesøstra mi fordi det var noen som skøyt opp en rakett rett utafor huset hans (han bodde ute) :skjelveleppe: .. Raketter er jo egentlig bare fæle greier..  :icon_mad:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #7 på: 27 Desember 2006, 08:57:20 »
Jeg har fryktelig dårlig samvittighet ovenfor Ludde og nyttårsaften. Han kommer til å bli alene hjemme. Vi reiser på ettermiddagen nyttårsaften, og kommer hjem så fort vi blir kjørbare dagen etter.  Jeg har ikke noe "barnevakt" til han denne dagen.
Kommer til å fjerne lysestaker av glass og sånne ting som kan knuse hvis de rives ned. (Så han ikke skal skjære seg på noe) Ellers kommer jeg til å dra ned persienner, gi han masse god mat, og ellers prøve å ha det mest mulig normalt hjemme.
Jeg legger et pledd på badet, så kan han gå dit.

Gruer meg veldig til å reise fra han. Men mamma har klart å prente inn i hodet mitt at han klarer seg! Og det er vel sant håper jeg...

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #8 på: 27 Desember 2006, 11:07:42 »
Våres to puser fikk vi i mai ,vet ikke hvordan disse to vil reagere,-men katter vi har hatt før var aldri redd raketter og bråk.
Vi blir jo hjemme sammen med pusene hele tiden,radio/tv blir jo stående på slik at "bråk"ikke høres så godt:)

LYKKE TIL ALLE PUSER PÅ NYTTÅRSAFTEN :)
Mathea :)

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27 Desember 2006, 12:57:12 »
Mine har aldri opplevd nyttårsaften med slikt bråk, Gismo er jo ganske skvetten stakar  :(
Det har vært noen raketter her også, men han har ikke reagert på de  :savle[1]:
Skal ha Tv på slik at de ikke hører smellene så tydelig, da er det bare å håpe at det hjelper  :x-fingre[1]:

Lykke til med dyrene alle sammen  :savle[1]:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #10 på: 27 Desember 2006, 14:32:02 »
Ludde har heller aldri vært med på nyttårsaften. Jeg har ikke hørt noe rakketter enda, så jeg vet ikke hvordan han reagerer.
Han er generelt ganske skvetten av seg. Men jeg håper det kommer til å gå bra.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #11 på: 27 Desember 2006, 16:50:42 »
Vet ikke kossen mine kommer til å reagere.. men har bestemt meg for at eg ikke kommer til å være hjemme på nyttår.. eg skal sette vann og mat inn på badet til dem, så kan de være der om det blir for bråkete..

De reagerte ikke når det tordnet som verst her vertfall  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #12 på: 27 Desember 2006, 17:04:00 »
Det jeg tror er viktig når det gjelder dyra og nyttårsaften, er å oppføre seg helt vanlig. IKke gå og vær nervøs, ikke sjekk kattene hele tiden, og ja, som noen sa her, ha på musikk og tv, det hjelper nok. Katter merker veldig godt når vi bekymrer oss  :whistling:

Faustino

• Gjest
« Svar #13 på: 27 Desember 2006, 17:13:42 »
Vi tenner stjerneskudd hos meg og noe som heter faktisk kattehyl. Det var bare noen viin som varte i et par sekunder.
Ikke rett på utsiden av døra.
Men jeg er så redd for raketter,at i fjor fikk vi naboen til å fyre dem av.

Vi pleier gå ut med fakkler å se på alle dem andre som brenner opp pengene side både til høyre og venstre og over vannet,masse å se på  :fnis[1]:
Så sitter kattene klistret til vinduet å beundrer alt fra innsiden.

Men jeg kjente en hund,som er død nå.
Men den var livredd stakkars.Den fikk beroligende,så den nesten var bedøvet nå klokken nærmet seg 2400,men like vel tisset den på seg i badekaret  :icon_sad:

Heldigvis hos oss,så pleier folk å samles på et x antall steder å skyte opp samlet.Ihverfall barnefamilier.

Heidi K

• Gjest
« Svar #14 på: 27 Desember 2006, 21:15:02 »
 :icon_sad:  Stakkar Josefine.

Helt håpløst at de skal drive å skyte opp sånn i romjulen og noen av disse er jo livsfarlige til tider - særlig i tettbygde strøk  :412:

Frost er heldigvis ikke redd, hun løper fra vindu til vindu for å se på dem. Men de 2 andre har ikke feiret nyttårsaften her enda, men jeg håper det går bra iallefall.

veri

• Gjest
« Svar #15 på: 27 Desember 2006, 23:22:11 »
Josefine er egentlig ikke spesielt skvetten av seg. Men hun er ikke vant med bråk. Det er bare jeg og katten som bor her, og ingen av oss steller i stand noe mer bråk enn det TV'n står for. Og den står mest på dokumentar og nyhetsprogrammer...

Vi bor innerst i en liten vei, med gangvei rundt nesten hele tomta. Bortsett fra østsiden, er det skog og kratt på alle sider av huset. Det er rett og slett for stille og fredlig her.

Så når det plutselig smeller kraftig, oppfører hun seg nervøst. Ikke akkurat vettskremt, men i alle fall ikke komfortabel med situasjonen.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #16 på: 28 Desember 2006, 00:09:08 »
Jeg har fryktelig dårlig samvittighet ovenfor Ludde og nyttårsaften. Han kommer til å bli alene hjemme. Vi reiser på ettermiddagen nyttårsaften, og kommer hjem så fort vi blir kjørbare dagen etter.  Jeg har ikke noe "barnevakt" til han denne dagen.
Kommer til å fjerne lysestaker av glass og sånne ting som kan knuse hvis de rives ned. (Så han ikke skal skjære seg på noe) Ellers kommer jeg til å dra ned persienner, gi han masse god mat, og ellers prøve å ha det mest mulig normalt hjemme.
Jeg legger et pledd på badet, så kan han gå dit.

Gruer meg veldig til å reise fra han. Men mamma har klart å prente inn i hodet mitt at han klarer seg! Og det er vel sant håper jeg...

Hvis du har et rom midt inne i huset ditt, som er mer avsondret fra omverdenen enn de andre rommene, bør du stenge katten der inne, selvsagt med vann og mat. Ellers pleier bad å være ganske lydtette.

Siden alle skriver om hva de selv har opplevd - i fjor var det ikke lov å selge nyttårsraketter annet enn på nyttårsaften og dagen før i Bergen, det var kjempedeilig i romjula.
Syns egentlig at kjøp, salg og all besittelse av raketter burde være forbudt jeg. Mye bedre å overlate til hver kommune å skyte opp. Tollen kunne feks. stoppe alle bilister som kommer fra Sverige i romjula og beslaglegge alt fyrverkeriet, så hadde mange byer hatt flott fyrverkeri.... :le[1]:

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #17 på: 29 Desember 2006, 09:06:19 »
Det begynte å smelle her i går også, og Timmy ble livredd stakkars.  gruer meg til nyttårsaften på hans vegne nå.  Fikk klappet og roet han, men han var skikkelig skremt og knurret faktisk også. 

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29 Desember 2006, 19:28:08 »
Akkurat nå begynte det sannelig å smelle utenfor her, og Pia er ute. Hun er den som liker det minst av alle kattene....  :icon_mad:

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #19 på: 29 Desember 2006, 21:18:11 »
 :icon_mad: det er en uting det der ja, blir skikkelig sint jeg.  Selv sitter jeg med verandadøra oppe når Timmy er ute nå, så kan han løpe rett inn om han skulle bli skremt av noe...