Skrevet av Emne: Tiltrekkes fertile hankatter av kastrerte hunkatter??  (Lest 1606 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Tiltrekkes fertile hankatter av kastrerte hunkatter??
« på: 22 Desember 2006, 20:16:07 »
Siden i går ettermiddag har vi fått besøk av en katt som sitter enten på trappen eller rundt huset en annen plass og mjauer noe så intenst. Jeg har sett katten tidligere, men det er veldig lenge siden. Jeg har kanskje maks sett den 3 ganger, og sist måtte ha vært i sommer. Jeg trodde det var bare engsngstilfelle da vi hørte den første gangen, men den hang rundt huset til langt på natt. Tuva var også ut en tur og de ser ut til å være kompiser. Nå i kveld er denne katten tilbake rundt huset og mjauer like intenst.

Jeg trodde først dette var en hunkatt, men mjauingen minner om en hankatt på jakt etter en pusefrøken for å kose seg litt med. Jeg kan i grunn ikke tenke meg at hankatter ser noen grunn til å henge rundt husene her da alle kattene er er kastrerte og har vært det i flere år. Jeg har heller aldri opplevd andre katter som henger rundt husene her på denne måten.

Først når jeg hørte pusen trodde jeg rett og slett at kanskje det feilte den noe siden den oppsøker området her på denne måten, men mjauingen sier meg at det er noe annet.

Hva tror dere om dette? Er det bare en forvirret pus som ikke skjønner at våre er kastrerte? Kan det være annen grunn til denne oppførselen? Selvsagt kan det være vanskelig for dere å gjette her, men om dere har noen innspill så blir jeg så glad.
« Siste redigering: 22 Desember 2006, 20:18:16 av Kitziee »

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
SV: Tiltrekkes fertile hankatter av kastrerte hunkatter??
« Svar #1 på: 23 Desember 2006, 01:52:03 »
Katter blir tiltrukket av andre katter har jeg inntrykk av, har en plagsom ukastrert hannkatt som kommer med en gang jeg er ute med en av pusene i bånd her. Han er ganske innpåsliten og hehe

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 23 Desember 2006, 02:04:32 »
Min fertile gutt er veldig interessert både i mine kastrerte jenter og sin egen sønn(!) på 6 mnd :fnis[1]: Så de tiltrekkes nok av mye rart :fnis[1]:

tvb_86

• Gjest
« Svar #3 på: 23 Desember 2006, 13:26:00 »
godt noen spurte her hehe.. lissi er også ute om dagen og den ukastererte hann katten er stadig på henne og skal utforske. det går ei kule varmt og en rett høyre fra henne også stikker han  :le[1]: de er rare de dyra,,

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #4 på: 23 Desember 2006, 19:15:31 »
Luke er fortsatt VELDIG interessert i Mischa!
Nå er det bare et par uker siden hun ble kastrert da,
så jeg tenkte at kanskje det "henger igjen" noen hormoner i kroppen på henne.
Leia får p-piller og henne har han bare kameratslig interesse for.
Men de har jo vært sammen siden de ble født, så kanskje hun derfor ikke er like spennende.
Nei, jeg skjønner meg ikke helt på disse kattene jeg... :klø seg:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24 Desember 2006, 13:25:28 »
Takk for svar dere.. Da kan det være at denne katten er på damejakt da som det virket som, bare at han er en anelse forvirret.  :icon_lol: Har forresten ikke sett han på en stund nå så kanskje han har gitt opp.  :fnis[1]:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #6 på: 27 Desember 2006, 22:30:18 »
Luke er fortsatt VELDIG interessert i Mischa!
Nå er det bare et par uker siden hun ble kastrert da,
så jeg tenkte at kanskje det "henger igjen" noen hormoner i kroppen på henne.
Leia får p-piller og henne har han bare kameratslig interesse for.
Men de har jo vært sammen siden de ble født, så kanskje hun derfor ikke er like spennende.
Nei, jeg skjønner meg ikke helt på disse kattene jeg... :klø seg:

Det henger nok fortsatt igjen hormoner i henne, en dyrlege jeg snakket med sa det kunne ta opptil 3 mndr før alle fertilitetshormoner var ute av kroppen etter en kastrering.