Siden i går ettermiddag har vi fått besøk av en katt som sitter enten på trappen eller rundt huset en annen plass og mjauer noe så intenst. Jeg har sett katten tidligere, men det er veldig lenge siden. Jeg har kanskje maks sett den 3 ganger, og sist måtte ha vært i sommer. Jeg trodde det var bare engsngstilfelle da vi hørte den første gangen, men den hang rundt huset til langt på natt. Tuva var også ut en tur og de ser ut til å være kompiser. Nå i kveld er denne katten tilbake rundt huset og mjauer like intenst.
Jeg trodde først dette var en hunkatt, men mjauingen minner om en hankatt på jakt etter en pusefrøken for å kose seg litt med. Jeg kan i grunn ikke tenke meg at hankatter ser noen grunn til å henge rundt husene her da alle kattene er er kastrerte og har vært det i flere år. Jeg har heller aldri opplevd andre katter som henger rundt husene her på denne måten.
Først når jeg hørte pusen trodde jeg rett og slett at kanskje det feilte den noe siden den oppsøker området her på denne måten, men mjauingen sier meg at det er noe annet.
Hva tror dere om dette? Er det bare en forvirret pus som ikke skjønner at våre er kastrerte? Kan det være annen grunn til denne oppførselen? Selvsagt kan det være vanskelig for dere å gjette her, men om dere har noen innspill så blir jeg så glad.