Skrevet av Emne: Nero vil bare sove, ikke spise... :(  (Lest 1251 ganger)

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Nero vil bare sove, ikke spise... :(
« på: 21 Desember 2006, 20:32:36 »
Katta mi, Nero har oppført seg rart i dag! Han er 8mnd gammel. Er litt mammadalt(venter utenfor baderomsdøra når jeg dusjer osv)Han sover på rommet mitt hver natt, i en katteseng.
De siste to dagene har jeg sovet et annet sted. Nero sovnet på rommet mitt, i senga si. I dag fikk jeg telefon fra mamma, Nero ville ikke spise. Tenkte det sikkert ga seg når jeg kom hjem. Jeg kom hjem klokka 2, klokka er nå 20:30 og han har ennå ikke spist!Ville ikke ha kattemelk engang :icon_cry:
Han føles ikke varm. han har vært ute, han har også drukket. Han slikker seg ikke rundt munn, slik de gjør om de er kvalm.
Noe ide om hva dette kan være? Tror dere at han kan ha savnet meg, så han ikke ville spise? Eller at han kanskje har vært våken hele natt siden jeg ikke var der, så nå skal han bare sove?
Når jeg klappet han, så malte han og "tråkket" slik katter gjør.
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**

tvb_86

• Gjest
SV: Nero vil bare sove, ikke spise... :(
« Svar #1 på: 21 Desember 2006, 23:33:37 »
hei. jeg kjenner igjen disse symtomene fra min pus. hun hadde da fått urinstein og urinveisinfeksjon.
ikke spiste hun, bare sov. brydde seg ikke om favorittmaten en gang .. bare gikk. unna og gravde over. hun var fin ellers også men spiste ikke og jeg så det på øynene hennes at noe var galt.  dra til dyrlegen og sjekk dette :) det trenger ikke være noe av det jeg sier her, men jeg ville ha sjekket.
hvis pusen har fått urinstein kan det være farlig om man ikke får åpnet urinrøret igjen så den får vært på do. så ring så fort som mulig og sjekk. en gang for mye er bedre enn en gang for lite.
 lissi var kvalm og orket ikke noe hun. ikke godteri en gang. men kan også være psykisk på han. så er kanskje lurt å vente til i morgen å se. hvis han ikke har spist da ville jeg har sjekket.

håper det går bra med pusen  :x-fingre[1]:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21 Desember 2006, 23:35:27 »
Lykke til, håper det ordner seg med Nero!!   :x-fingre[1]:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21 Desember 2006, 23:39:26 »
Lykke til , får håpe han spiser igjen i morgen da, og at han bare har savnet deg litt... :x-fingre[1]: :x-fingre[1]:

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22 Desember 2006, 07:13:46 »
I dag tidlig når en annen sto opp i huset her, da våknet nero også. som da sover på mitt rom. Jeg satte meg opp i senga, da kom Nero og "pratet" som vanlig når man vil ha mat. Jeg gikk på kjøkkenet, han løp ut. Så fulgte han etter meg slik han pleier, nesten så han skal gå OPPÅ beina mine:) det gjorde han ikke når det gjaldt mat i går. Men i dag, da spiste han hele skåla si med bløtfor!! :):):)
Så  han er mer spretten i dag, løper og hilser når jeg kommer ut av badet og slikt....
Så det ser ut som om alt er slik det skal. Hadde det vært nyrestein hadde han vel ikke orka å spise?
Han maser på at han vil ut også, alt er som normalt hittil. Tror han rett og slett var skikkelig furt fordi jeg havr bortreist! Katter er jo verre enn unger  :biggrin:
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**