Skrevet av Emne: Dyreklinikker i Trondheim  (Lest 18302 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Dyreklinikker i Trondheim
« på: 18 Desember 2006, 21:13:55 »
Dere som er fra Trondheim hvilken dyreklinikk benytter dere og hva er deres erfaring med med klinikken? Tenker da på priser, personell osv osv. Og Trøndelag Dyreklinikk trenger jeg IKKE å høre om.  :whistling:  :fnis[1]:

Ulla og August

• Gjest
SV: Dyreklinikker i Trondheim
« Svar #1 på: 18 Desember 2006, 21:18:33 »
Jeg brukte byåsen dyrehospital før. Det var forsåvidt en ok klinikk, men jeg ble litt skeptisk da jeg tok opp dette med tissingen til August og kun fikk til svar at "Ja kattepsykologi er vanskelig".  De tok seg også av August da han var blitt påkjørt, men det ble aldri sagt noe derfra om oppfølging eller kontrolltime eller noe slikt. Jeg likte forsåvidt dyrlegene og dyrepleierene, men jeg følte at jeg nok kunne finne bedre steder.
Ellers dro jeg til vetrinæren på Heimdal da Ulla fikk infeksjon i såret sitt, da det var helg og de hadde vakt. Den klinikken fikk jeg et utrolig godt inntrykk av.
Men det er nå ingen jeg har vært så fornøyd med som Trøndelag dyreklinikk! De er helt supre!   

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Desember 2006, 22:06:52 »
Byåsen Dyreklinikk har vi vært en gang, og tror ikke vil kommer til å dra tilbake. Tuva ble kastrert der, og jeg ble midlt sagt sjokkert over behandlingen vi fikk. Det var å levere katten over disk, og hente den ved "bakdøra" da hun var ferdig. Fikk ingen info what so ever.

Saken er at jeg også er utrolig fornøyd med Trøndelag Dyreklinikk, men noen ganger får jeg litt for mye inntrykk over at de forsøker å dra litt for mye penger ut av lommeboka mi. Ikke misforstå, jeg betaler gledelig jeg, men ikke når det er fullstendig unødvendig....  :rules:
« Siste redigering: 19 Desember 2006, 18:46:38 av Kitziee »

Ulla og August

• Gjest
« Svar #3 på: 18 Desember 2006, 23:57:07 »
Jeg skjønner hva du meiner angående Byåsen. Jeg føler litt at de gjorde det ma kunne vente av dem men ikke mer. Eller kanskje litt under det man kunne vente. F.eks. kjente de meg aldri igjen, eller kattene, mens de på Trøndelag husker alt om oss. Kanskje leser de kjapt igjennom journalen før vi kommer inn, men bare å gjøre det er jo en kjempefin gest.

Jeg deler ikke din erfaring med at de gjør ting som koster når det ikke er nødvendig. Faktisk har jeg opplevd at de avventer istedet for å kjøre på, dersom de er i tvil. Ikke dermed sagt at de avventer en hver ting, men som du sier, det "unødvendige".
Det er jo også opp til deg hva du ønsker å gjøre og ikke, og dersom det er noe de foreslår som du selv mener er unødvendig er det jo bare å lufte dine tanker for dem. Så finner dere sikkert ut av hva som er best sammen.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19 Desember 2006, 19:05:43 »
Ang TD så kan jeg si hva jeg regarerte veldig da jeg fikk beskjed om å komme inn for å ta blodprøver og at jeg godt kunne komme på kveldstid, jeg ble opplyst om at de hadde åpent fra kl 17-1830. Da vi kom, kom inn som nr tre, altså etter ca en time. Da kunne ikke blodprøve tas, vi måtte komme igjen dagen etter. Konsultasjonen da kostet ca 500 kr.  Jeg nevnte dette da jeg leverte Gråtass i mårrest og fikk da beskje om at grunnen var at jeg kom forsent kvelden før, jeg burde vært der kl 1645, men det fikk jeg jo INGEN beskjed om. Jeg måtte dermed betale 500 kr for så og si ingenting. Og det mener jeg er alt for dårlig service. De burde gitt meg beskjed på forhånd slik at jeg hadde spart de kronene.  :icon_mad: Det samme i fjor da de anbefalt en biopsi av tarmene til Gråtass da han hadde diare i lengre periode, men der fant de ikke ut noenting. rett etterpå ble Gråtass så fin i avføringen som aldri før.

Nå skal det sies at jeg personlig er godt fornøyd med TD og betaler som regel gledelig det de legger frem, men Roger er sikker i sin sak på at de er griske og ønsker å tjene penger på ingenting. Derfor må jeg vurdere andre klinikker for å få husfred. Ja, han hisser seg opp for alt.  :hihi[1]:
« Siste redigering: 15 Juni 2008, 19:39:32 av Kitziee »

Utlogget Pusamina

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • Mariannes netthus
« Svar #5 på: 19 Desember 2006, 20:46:19 »
Jeg er veldig fornøyd med Strinda Smådyrklinikk jeg.
Stolt eier av:
Pusamina (ukjent alder)
Lillepus (2003)
Paddy (12.04.2007)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 19 Desember 2006, 20:59:21 »

jeg er blitt anbefalt av en annen en også. Kan du si litt om hvordan det er der? Din erfaring?

Ulla og August

• Gjest
« Svar #7 på: 19 Desember 2006, 22:26:36 »
Ang TD så kan jeg si hva jeg regarerte veldig da jeg fikk beskjed om å komme inn for å ta blodprøver og at jeg godt kunne komme på kveldstid, jeg ble opplyst om at de hadde åpent fra kl 17-1830. Da vi kom, kom inn som nr tre, altså etter ca en time. Da kunne ikke blodprøve tas, vi måtte komme igjen dagen etter. Konsultasjonen da kostet ca 500 kr.  Jeg nevnte dette da jeg leverte Gråtass i mårrest og fikk da beskje om at grunnen var at jeg kom forsent kvelden før, jeg burde vært der kl 1645, men det fikk jeg jo INGEN beskjed om. Jeg måtte dermed betale 500 kr for så og si ingenting. Og det mener jeg er alt for dårlig service. De burde gitt meg beskjed på forhånd slik at jeg hadde spart de kronene.  :icon_mad: Det samme i fjor da de anbefalt en bopsi av tarmene til Gråtass da han hadde diare i lengre periode, men der fant de ikke ut noenting. rett etterpå ble Gråtass så fin i avføringen som aldri før.

Nå skal det sies at jeg personlig er godt fornøyd med TD og betaler som regel gledelig det de legger frem, men Roger er sikker i sin sak på at de er griske og ønsker å tjene penger på ingenting. Derfor må jeg vurdere andre klinikker for å få husfred. Ja, han hisser seg opp for alt.  :hihi[1]:

Det syntes jeg var veldig unødvendig. Men at du måtte betale er kanskje en misforståelse? Jeg ville hvertfall krevd å ikke betale, det virka jo som om det var deres feil. Ba ikke de deg komme da for å ta blodprøve?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19 Desember 2006, 22:38:08 »
Ang TD så kan jeg si hva jeg regarerte veldig da jeg fikk beskjed om å komme inn for å ta blodprøver og at jeg godt kunne komme på kveldstid, jeg ble opplyst om at de hadde åpent fra kl 17-1830. Da vi kom, kom inn som nr tre, altså etter ca en time. Da kunne ikke blodprøve tas, vi måtte komme igjen dagen etter. Konsultasjonen da kostet ca 500 kr.  Jeg nevnte dette da jeg leverte Gråtass i mårrest og fikk da beskje om at grunnen var at jeg kom forsent kvelden før, jeg burde vært der kl 1645, men det fikk jeg jo INGEN beskjed om. Jeg måtte dermed betale 500 kr for så og si ingenting. Og det mener jeg er alt for dårlig service. De burde gitt meg beskjed på forhånd slik at jeg hadde spart de kronene.  :icon_mad: Det samme i fjor da de anbefalt en bopsi av tarmene til Gråtass da han hadde diare i lengre periode, men der fant de ikke ut noenting. rett etterpå ble Gråtass så fin i avføringen som aldri før.

Det syntes jeg var veldig unødvendig. Men at du måtte betale er kanskje en misforståelse? Jeg ville hvertfall krevd å ikke betale, det virka jo som om det var deres feil. Ba ikke de deg komme da for å ta blodprøve?

Var tydeligvis ingen misforståelse for deres del. Jeg forklarte at jeg ikke hadde fått beskjed om å komme tidligere, og at jeg ikke hadde fått det jeg fikk beskjed om at jeg skulle, men å refungere utgiften var visst ikke aktuelt uten at jeg spurte sånn helt direkte. De burde ha tilbydt seg det selv mener jeg.  Men men, lite jeg kan gjøre med det nå.  ::) Det gjør bare at jeg synes litt dårligere om de enn tidligere.
« Siste redigering: 20 Desember 2006, 22:28:52 av Kitziee »

Utlogget Pusamina

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • Mariannes netthus
« Svar #9 på: 20 Desember 2006, 10:12:06 »

jeg er blitt anbefalt av en annen en også. Kan du si litt om hvordan det er der? Din erfaring?

Vi er til strinda med katter, hamster, kanin og gris. Hestene har også fått pleie av Strinda. Grunnen til at vi trives der er vel det at de er snille mot dyra, hyggelig og flår oss ikke for penger. Og alltid hjelpsomme.

Jeg var til TD jeg også da katta var blitt forgifta, en blodprøve koster 1000, måtte legges inn over natta osv. Tror vi har områdets dyreste skogkatt. Hehehe.

Nei, vi havner nok på Strinda videre også vi ja.
Stolt eier av:
Pusamina (ukjent alder)
Lillepus (2003)
Paddy (12.04.2007)

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
« Svar #10 på: 09 Februar 2007, 20:22:42 »
Hei, nyttig forum dette, jeg skal straks vaksinere kattungen min og er ny i byen. Har vært på Strinda da jeg bodde her tidligere, dit drar vi ikke igjen. Dem skulle ta tempen på pusen min, greit nok. Dyrlegen finner frem termometeret og stikker det rett inn i katta! Ikke noe plast over, og ikke noe gele. Det er min definisjon på elendig dyrebehandling, pus var redd for det termometeret i evig tid etterpå...  :icon_question:

Men i allefall - noen tips om hvor man går? Det står vel mellom Dyrehospitalet og Dyreklinikken, noen erfaringer, prisforskjeller etc?

Wanja og Lille-Per
« Siste redigering: 10 Februar 2007, 09:55:53 av Wanja »

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
« Svar #11 på: 22 Februar 2007, 15:41:03 »
Svarer på mitt eget spm jeg. Vi har nå vært både hos dyrehospitalet og dyreklinikken, og vi kommer definitivt til å fortsette hos Trøndelag Dyreklinikk. Super service og kjempegod behandling av pusen. Skulle få vaksine, og fikk full kroppssjekk uten at vi ba om det eller noe. Dyrlegen snakka underveis og forklarte, kommenterte og ga råd. Svarte godt på alle spørsmål, og ga meg aldri inntrykk av at jeg masa ved å stille så mange spørsmål. I mappa vi fikk med ligger det en helsedagbok som fylles ut for hvert besøk, med en sjekkliste dyrlegen fyller ut. Kjempebra.
Som en liten overraskelse, fikk vi også to lekemuser i mappa  :jippi[1]:

Veldig fornøyd med denne plassen, harvært hos en del dyrleger nå, men denne plassen ble jeg imponert over.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #12 på: 22 Februar 2007, 19:05:08 »
Kjekt at du har funnet en klinikk du er fornøyd med.

Når det gjelder helsesjekk ved vaksine så skal dette skje uten at du trenger å spørre om det, så om du ikke har opplevd det på andre klinikker så gjør de vel ikke helt det de skal. Syke katter skal vel ikke vaksineres, så det er en av grunnene til at de skal ha denne sjekken. Helseboken fylles ut ved hver vaksinasjon, nå har jeg lagt merke til at de faktisk bare har fylt ut de forskjellige punktene ved den første vaksinen til alle kattene, men om det hadde vært noe å bemerke helsemessig så ville de nok ha merket av for det vil jeg tro.  :icon_smile:

Utlogget dennis

• Koseklumpen
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23 Mars 2007, 14:50:17 »
 :biggrin: ;D :hihi[1]: :icon_eek:
Trøndelag dyreklinikk er jeg kjempefornøyd med!!!
Jeg skjønner det dere andre skriver her også av negativ art,men da jeg var der med min katt ble jeg møtt med varme,forståelse,medfølelse og alt det andre en kanskje forventer,men faktisk ikke kan forvente overalt.(!)Og det var tydelig at dette var ekte fra deres side.Deres behandling av og omtanke for min syke katt var hjertevarmende.Greit nok at prisene er ganske høye,men jeg er ikke i tvil om at det er de jeg kontakter ved senere anledning :love02[1]:   Nettopp på grunn av hvordan de behandlet min katt og meg som eier!!

Utlogget ingunns

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 14
  • <3 Lucas <3 Lucifer <3
    • Vis profil
« Svar #14 på: 30 Oktober 2007, 01:08:39 »
var  på strinda dyreklinikk i dag og fikk lucas kastrert.. vel. det posetive var jo at han fikk komme inn med en gang,og prisen var jo rimelig.. men vi fikk jo null info om ingrepet før/ etterpå.d kan no samenhenge med at d var ganske fullt der ,men kunne jo fått noen ord med legen. dyrepleiren var ikke så hyggelig...lurer på noen ting :

* har han sting?
* hvordan skal jeg forholde meg til det at jeg har to katter ( de på klinikken sa jeg skulle holde de adskilt i 10 d...????)
* må jeg stoppe han om han slikker seg selv?? kan jo ikke følge med d til tide og utide...
*hvor lang tid må jeg regne med d tar før han blir seg selv igjen? har gått 7 timer nå.. han sjangler og ser bare på ene øyet  :skjelveleppe:

det eneste jeg fikk beskjed om var at han måtte strekkes ut, d gikk jo greit.. å så fikk vi en smaksprøve på for for kastrerte katter...

* og en ting til.. han fikk jo ship samtidig.. (kjente den i nakken i ste :Pm ) menhan er jo så utroli blå i det ene øret.. trodde d skulle være et lite merke jeg.. går det som er uttafor selve id merke bort av seg selv? ( ser ut som noen har smurt blått inni hele øret hans ....)

er det ellers noe jeg bør tenke på / ta stilling til???  :klø seg:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #15 på: 30 Oktober 2007, 02:42:31 »
Troor ikke katten har fått sting, iallefall ikk noen som du må tilbake for å fjerne!
Det ble skjært to små snitt i ballene på katten, som sannsynligvis gror av seg selv helt uten problemer.

Jeg tipper Lucas kommer til å være seg selv igjen i morgen kveld, og ser ingen spesiell grunn til å stresse ham mer enn nødvendig med å holde ham adskilt fra vennen sin
Men hold et lite øye med dem, så de ikke hiver seg ut i heftig slosskamp de første dagene..!

Når de laget merke i øret hans ble det faktisk stukket mange små hull i øret hans, og smurt på med farge etterpå.
Fargen rundt vil slites vekk ganske fort, men i de små hullene vil fargen sitte igjen..!

Kastrering er egentlig ikke så skummelt, alt går nok bra!  :wink[1]:

Synd du ikke fikk spesielt godt inntrykk av Strinda Dyreklinikk da, kanskje prøv en annen plass neste gang?

Utlogget ingunns

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 14
  • <3 Lucas <3 Lucifer <3
    • Vis profil
« Svar #16 på: 30 Oktober 2007, 15:12:48 »
ja.. kankje d...vil jo d beste for kattene som alle andre  :love:  men føles bedre nå når jeg ser at han er i god form!

lucas er så å si seg selv igjen nå.. herjer vilt :P  prøvde å skille kattene i går, men det var vasnkeli for de klagde son begge to og lå på hver sin side av døra og skrapte.. kom til slutt frem til at om natta så sover de jo uansett - så lot de være ilag. d gikk bra. holder øye med de nå, men de oppfører som vanlig og jakter på hverandre...men jeg følger med ;)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #17 på: 05 Desember 2007, 06:25:13 »
Dytter denne opp litt jeg, i tilfelle noen andre har noe å tilføye..  :wink[1]:

Amalthea skal kastreres i januar (Tenkte jeg, om ikke samboer betaler nå. Fullt mulig, hun holder på å få løpetid nå, planen min er at hun skal bråke så mye at han betaler. Litt utspekulert må man jo være..  :engelsåklart:) og jeg lurer på om jeg skal velge Trøndelag dyreklinikk eller Byåsen dyreklinikk.
Har brukt TD før og er kjempefornøyd, meeen det er litt langt unna nå...
BD holder på å pusse opp nå, så de har midlertidlige lokaler, som er rett i nærheten!
Nå er ikke Amalthea så kjemperedd bil da, men jeg har ikke lappen, så da må samboer kjøre og koordinere med jobb osv.
Velger jeg BD kan jeg jo forhåpentligvis komme med henne når hun skal kastreres, istedefor å bare levere henne på morgenen som er vanlig på TD.
Har ikke lyst til å ha henne i "ventebur" lenger enn nødvendig, dere som har hilst på henne på utstilling skjønner hvorfor...  :icon_idea:
Jeg kaaan jo gå bortom i morgen da, og hilse på de som jobber der og høre hvordan de gjør det, kanskje jeg får et eget inntrykk.  :gikkoppetlys:

Men noen innvendinger om saken TD vs. BD?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05 Desember 2007, 18:53:13 »
Jeg velger selv TD til tross for at BD er nærmere, men det kommer da av tidligere erfaringer med BD. Nå skal det sies at det er over 3 år siden, kan godt være jeg hadde fått en annen opplevelse om jeg hadde dratt dit nå. Du kan jo som du selv skriver ta en tur bortom de for en prat for å se hva du syns da. Om de kan ta i mot katten rett før den skal kastreres så vil jo det være langt bedre enn at hun sitter alene i et bur i flere timer for å vente på operasjonen, men som jeg vet fra TD så tar de inn alle kattene fra morgenen for å operere "fortløpende" om du skjønner hva jeg mener, det kan dermed kanskje være vanskelig å si akkurat når man skal komme med katten i tilfelle man skal levere den rett før operasjonen? Bare en tanke. :)

Utlogget Celephais

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Jente på 21 år, bosatt i Trondheim
    • Vis profil
« Svar #19 på: 15 Juni 2008, 14:49:04 »
Kjekt at folk deler erfaringene sine fra dyreklinikker i Trondheim! Jeg skal snart velge dyreklinikk jeg også nå. Jeg bor ikke langt unna trøndelag dyreklinikk (10 min spasertur), men vi har jo bil så det er ikke så viktig (kattene er ikke redd bilkjøring). Ser dere flest har gode erfaringer med TD, jeg bare lurer litt på prisnivået, iforhold til de andre dyreklinikkene. Er det noen som har erfaring med Stjørdal dyreklinikk? Samboer jobber der så det er ikke noe problem å dra ut dit. Men igjen, hvis noe krisetilfelle skjer engang er det jo greit å ha dyreklinikk i nærheten. Jeg tror jeg skal ta meg en ringerunde rundt til alle klinikkene og sjekke hva de tar for kastrering, vaksinering og diverse, og så poste det her :)