Skrevet av Emne: Ut på tur, aldri sur!  (Lest 1330 ganger)

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Ut på tur, aldri sur!
« på: 18 Desember 2006, 08:26:02 »
Ja, i morgon er altså dagen då eg og Milli sett kursen mot varmare og våtare trakter på Vestlandet! Har fått mange gode råd her ang. flyturen, men så trur eg at eg blanda dei litt i sammen, så eg spør ein gong til!  :rødmeja:

Korleis var det eg skulle gjera det med mat og sånn før avreise? Ingen mat den dagen? Berre friskt vatn?
Også lurer eg litt på om det er lov å ta katten litt ut av buret på flyplassen? Har sele og sånn til ho, det er vel ikkje reglar mot litt kosing vel?  :rødmeja:

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
SV: Ut på tur, aldri sur!
« Svar #1 på: 18 Desember 2006, 10:35:41 »
Du må gjerne la pusen din få strekt beina på flyplassen, det har alltid jeg latt min få,hun skal gjerne også hilse på alle som går forbi og :fnis[1]:

Nå vet ikke jeg når på dagen du skal reise ohvor langt,men jeg har ikke gitt min noen restriksjoner på mat og drikke før avreise,men hun har ikke fått noe på turen,bare kos fra matmor.

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Desember 2006, 10:40:58 »
Nå vet ikke jeg når på dagen du skal reise ohvor langt,men jeg har ikke gitt min noen restriksjoner på mat og drikke før avreise,men hun har ikke fått noe på turen,bare kos fra matmor.

Reiser frå leiligheten ca. kl 17, og er heime hjå mammo ca kl 01.30! Laaaaang reisetid! Tenkte å ha med meg litt sand i ein isboks, i tilfelle ho føle at ho må på do evt. på flyplassen eller noko! Var nokon som sa at ho ikkje skulle ha mat den dagen skjønner du, men så syns eg at det hørtes litt drastisk ut!  :biggrin:

Faustino

• Gjest
« Svar #3 på: 18 Desember 2006, 10:45:30 »
Da jeg reiste til Moss på utstilling så tok jeg bort matskålen kvelden føre.
Ikke fikk dem vann på turen heller(dem ville ikke ha).
Vi reiste kl 07.30 og var vel fremme etter et lite opphold i Oslo og så togbytte... kl 16.00 eller noe om jeg ikke husker feil.
Da var Felix og Lulu med.Den gang en voksen og en ungkatt.

Mange katter orker ikke spise eller drikke på tur likevel,noen kan bli reisesyke.
Dem klarer seg fint uten mat på en liten reise,så dette går nok supert.

En kattesele på lur er kjekt å ha.  :icon_smile:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18 Desember 2006, 10:51:28 »
Hm...kanskje eg skal ta vekk matskåla etter at ho har spist for siste gang i natt då? Elle kanskje eg rett og slett berre skal vente til i morgon tidleg! Får sjå litt kva eg gjer! Målet er jo at ho skal få tømt seg godt før me reiser!  :biggrin:

Selen er pakka!  :icon_smile:

Takk for gode råd jaffal!  :bigarmhug:

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #5 på: 18 Desember 2006, 15:35:22 »
Nå har jeg riktignok aldri tatt fly med Krimskrams....

...men hvis vi skal på en særlig lang biltur får hun bare vann...matskåla blir tatt bort kvelden før...

Må tilføye at det med selen er veldig lurt... Da får hun vimset litt ute på stoppene....
I tillegg synes hun det er stas å få gå litt inne i bilen...MEN KUN når vi stopper....!
« Siste redigering: 18 Desember 2006, 15:36:54 av Lima »
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Ragstars

• Gjest
« Svar #6 på: 18 Desember 2006, 16:15:10 »
Hadde en veldig lang tur da jeg reiste med Santi.
Hadde med meg både mat og vann i små tupperwarebokser, slik at han kunne spise litt innimellom hvis han hadde lyst til det.
det gikk helt greit.
Hadde også med meg en boks med sand- slik flat, litt stor tupperwareboks. Kjempegreit.
Hadde ham i sele på flyplassen, da det var lang ventetid da jeg mellomlandet i Oslo.
Gikk kjempefint!
Ta gjerne med alt i tilfelle, du :icon_mrgreen:
Det er absolutt ikke alle katter som blir reisesyke...
Flyturene gikk også helt greit, men han skreik en del under letting/ landing.

God tur hjem :icon_mrgreen:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18 Desember 2006, 16:35:55 »
Tusen takk for supre råd! No er eg ikkje så nervøs for heimturen lenger! Taxi til og fra flyplassen, så tenker at eg får lov til å ha Milli på fanget, med sele og bånd på seff, under kjøreturen! Håper det i allefall!

Gooood jul!  :bigarmhug: