Skrevet av Emne: IIIIIk***pakkebånd!!  (Lest 1827 ganger)

Ragstars

• Gjest
IIIIIk***pakkebånd!!
« på: 16 Desember 2006, 12:45:02 »
Uff, vil bare minne dere på om hvor lett det er for kattene å få tak i pakkebånd... :whistling:

Jeg har vært nesten hysterisk med dette, og har absolutt ikke hatt noe julebånd liggende fremme.
Når ungene har åpnet kalendergavene sine, har jeg gitt beskjed om at ALT innpakningspapiret skal i søppelet, og det har de vært flinke til å gjøre.

Så...tidlig i morges fikk jeg beskjed av min eldste datter at Destiny hadde bæsj i rumpa si. Tok henne med inn på toalettet for å tørke det bort, og hva skjer??? Jo...jeg drar ut en bit av et rødt, smalt pakkebånd på 4 cm... :icon_eek:
Det gikk heldigvis bra, men jeg lurte fælt på hvor det kunne ha kommet fra, for vi har ikke hatt den typen pakkebånd i hus...

Vi leita, både store og små og til slutt fant jeg ut av det...
Joda... Destiny hadde vært inne i det skapet jeg oppbevarer julegavene mine (Må ha vært i natt, siden døra stod på gløtt) , og tydeligvis vært inne i en av posene, for jeg fant en pakke som hadde fått gjennomgå :fnis[1]: den var tygget på, både på båndet og på papiret. Lurer fælt på hva som er inne i denne pakken :whistling:
(Den kom forøvrig fra en av pakkene som er levert fra andre, som ikke har katter, og som selvfølgelig ikke tenker på slikt)

Så nå ligger alle pakkene på øverste hylle oppe i skapet, og døre er omhyggelig lukket igjen.
heldigvis ser det ikke ut til at det er mer enn den lille biten jeg fant på Destiny som mangler...

...Så bare pass uhyre godt på, folkens!!!!!!!

(Lurer på hva det er med disse båndene, som gjør at kattene synes det er rene delikatessen??? Er det fargen? Smaker det godt??? det minner jo absolutt ikke om gress, og attpåtil har kattene mine sin egen husfred de kan spise på hvis de vil... :icon_idea: Menspennende er det jo, for kattene er jo helt ville etter det...)
« Siste redigering: 16 Desember 2006, 15:14:24 av (N) Ragstar's »

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: IIIIIk***pakkebånd!!
« Svar #1 på: 16 Desember 2006, 12:48:21 »
Jeg har faktisk bevist ikke kjøpt inn sånne bånd i år.. og kommer ikke til å bruke det på mine pakker.. så kjedelig er eg!  :whistling:

How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16 Desember 2006, 13:32:53 »
Jeg tror jeg ikke har pakket inn noen av gavene til noen som har pusekatter med bånd,- som jeg kan huske.. Men nå er jeg kjempedistrè så jeg kan ha glemt meg..  :rødmeja:
Gavene hjemme hos meg ligger på toppen av ett skap sammen med alt av bånd og pakkepapir, sånn at ikke trollene mine skal spise det..
Jeg tror det må være kraslelyden, at det blinker og bare måten båndet "lever" på som gjør at de elsker det! Gruer meg til juleaften, kattene kommer til å gå bananas!  :icon_neutral:

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 16 Desember 2006, 13:41:16 »
En gang da jeg var 8 år så fant jeg lille pusen min som stod og kastet opp på stuegulvet. Da jeg tittet nærmere hang det noe rødt ut av munnen hennes ja :icon_rolleyes: En halv meter rød tråd dro jeg forsiktig opp fra svelget hennes :icon_smile_pray:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Desember 2006, 13:43:21 »
Er selv livredd for at kattene skal spise julebånd.
Vi legger aldri pakkene med julebånd under juletreet før etter vi har spist middag, slik at en av oss har de under konstant oppsyn  :morsomt:
De har ennå ikke gjort noen forsøk på å spise på båndene, men man vet aldri.

Til kattene jeg har pakket inn gaver til så tror jeg at det er kun Buster og Tussi som har fått et bånd på pakkene sine.
Her regner jeg med at matmor passer på  :icon_smile:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16 Desember 2006, 13:47:29 »
Er selv livredd for at kattene skal spise julebånd.
Vi legger aldri pakkene med julebånd under juletreet før etter vi har spist middag, slik at en av oss har de under konstant oppsyn  :morsomt:
De har ennå ikke gjort noen forsøk på å spise på båndene, men man vet aldri.

Til kattene jeg har pakket inn gaver til så tror jeg at det er kun Buster og Tussi som har fått et bånd på pakkene sine.
Her regner jeg med at matmor passer på  :icon_smile:

Det blir ikke lenge gavene får ligge under treet hjemme hos oss heller.. Og jeg skal love at jeg skal følge med med argusøyne!  :icon_smile:

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #6 på: 16 Desember 2006, 17:31:34 »

Hmmm....

Krimskrams synes det er super-gøy å leke med bånd...spesielt når jeg pakker inn...hmmm...

Men hun spiser de ikke, bare løper agårde med de....

Alle gavene er trygt "gjemt" på ca. 2 meters høyde... (Krimskrams drev jo å stakk av med gavene.... :icon_question:)
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16 Desember 2006, 17:41:42 »
Skummelt dette med pakkebånd. Gråtass er en type som spiser på alt av bånd han kommer over, så her må alt slikt gjemmes godt. Siden vi ikke har pakket noen gaver enda så er det ikke pakkebånd som er årsak til at han er syk i allefall. Men når gaveinnpakkinga starter skal kattene holdes langt unna.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16 Desember 2006, 18:04:54 »
Ojsann! :icon_eek: Bra det kom ut igjen da!

Faramir er slik at han skal hjelpe meg, VELDIG, når jeg pakker inn, drar med seg og tygger på. Han får holde på så jeg ser på, og når jeg ikke er der så tar jeg bort tråden. Siden vi ikke skal feire jul hjemme i år blir det verken julegaver eller juletre hjemme hos oss i år. Og gavene som er pakket inn ligger inne på roterommet, der har ikke kattene adgang.

tvb_86

• Gjest
« Svar #9 på: 16 Desember 2006, 18:07:54 »
 :hihi[1]: lissi hun skal spise båndet og helst teipen også, men satt det fast på labben sin og da var det full alarm her  :le[1]:
klorer og biter i det når jeg skal ha det på gaven. teipen er det slutt med nå, men er fortsatt gøy med bånd. . har hengt en rosett som julepynt over maten nå hehe. så da får du hun leke med den  :humre:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16 Desember 2006, 18:34:01 »
Gikk hun bananas eller da hun fikk tape på poten, for jeg husker tini her fikk sånn klesrullepapir i pelsen å han klikka i vinkel. Løp som han hadde en gal f* etter seg  :fnis[1]:
Vi holder også gavebånd unna, skummelt alt det der hårstrikker,snører,tau osv.

tvb_86

• Gjest
« Svar #11 på: 16 Desember 2006, 19:37:12 »
Gikk hun bananas eller da hun fikk tape på poten, for jeg husker tini her fikk sånn klesrullepapir i pelsen å han klikka i vinkel. Løp som han hadde en gal f* etter seg  :fnis[1]:
Vi holder også gavebånd unna, skummelt alt det der hårstrikker,snører,tau osv.

hehe. ja gjett om.. le helt gææærn. løp som en travhest att og fram..  :le[1]:helt sykt, og jeg sier . lissi vent a.. skal ta den ta deg , men neida.. fikk den av da. hun hadde vært inni posen og funnet den ehheh. ja jeg også! det er ikke noe særlig om den skjærer seg inni beinet eller noe , men hun er så nysgjerrig  :icon_neutral:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16 Desember 2006, 20:43:48 »
Ally er av typen som helst skal "hjelpe til" når jeg pakker inn gaver. Hun spiser ikke båndet, men digger å tygge på det og leke med det. Alle gaver er trygt gjemt bort i øverste hylle i skapet

Utlogget Lima

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #13 på: 16 Desember 2006, 23:48:32 »

...knise....tape... Krimskrams fikk en bit i pelsen..men merket det ikke engang...(Det var riktignok på sia, og hun har jo masser av pels!) Men dere kan tro det var full kamp da tapebiten skulle bort igjen...  :whistling:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #14 på: 18 Desember 2006, 16:32:59 »
Jeg syns det er skikkelig, skikkelig skummelt med pakkebånd og puser. Ikke bare fordi de kan spise det opp, men jeg har opplevd at Bast surret fast foten sin i etbånd som attpåtil hang fast i et stolhjul. Har aldri hørt en katt skrike sånn i hele mitt liv jeg. Og da må det også være fare for at de kan "henge" seg....pluss at pakkebånd er ganske skarpt, og får de det innvendig kan det vel skjære i kjøttet....huff, skummelt!

Utlogget Lima

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #15 på: 18 Desember 2006, 17:07:46 »

...skummelt, skummelt....

Jeg har beynt å ta fra Krimskrams alle plastikkposer etter at hun fikk labben og hodet inn i hanken...og kom seg ikke løs igjen...