Skrevet av Emne: hjelp, atter ein gong  (Lest 1201 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
hjelp, atter ein gong
« på: 16 Desember 2006, 04:35:44 »
 ???
eg får det ikkje til med 2 katter. beistet liker ikkje at makrele er med når eg leiker med han. men eg kan ikkje hindre ho i å bli med, ho er jo der med ein gong eit eller anne dingler i luften. prøver å leike slik at begge to er inkluderte, men det resulterer kun i at beistet går løs på makrele. det funket ein stund å leike med begge 2 adskilt, dvs med soveromsdøra igjen, men no kraffser makrele på døra når ho er utestengt, og beistet blir dritredd av krafsinga.
eg får det berre ikkje til å få begge kattane fornøyde. å leike med dei fører ikkje til fred men til angrep frå beistet mot makrele. uansett så er han etter ho og hogger til når ho snur ryggen til han. ellers så sitt han på utkikksposten og stirrer på ho, i timesvis.
 ???
har inntrykk av at eg gjer alt verre istedenfor bedre.
(har lyst å la typen styre med kattane min og reise bort nokre dagar.)

heike

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
SV: hjelp, atter ein gong
« Svar #1 på: 16 Desember 2006, 11:36:49 »
Jeg kjenner meg igjen i hvordan du føler det..  :icon_sad:

Tror du bare må gi de enda mere tid, de har jo ikke bodd sammen så lenge, og Beistet har jo vært en høyhet i borgen sin lenge nå, så da er det ikke så lett for han å dele denne rollen med en intrenger.. Gi han tid til å innse at den nye snuppa ikke er en trussel men en koselig tilskudd..
Har ikke han hatt problemer med de andre pusekattene ute? Kanskje han er rett og slett blitt skremt?

Ragstars

• Gjest
« Svar #2 på: 16 Desember 2006, 13:14:31 »
Det går nok bra tilslutt, skal du se :icon_sad:
For noen av kattene kan det ta opp til et halvt år før de takler hverandre. Sier som Tussimor at Pusabeistet har vært kongen på haugen en god stund nå, og trenger tid.
Er han kastrert, forresten? Hvis ikke, er det kanskje det som skal til? Noen hannkatter roer seg betraktelig etter kastrering.

Håper for din del at det ikke tar så lang tid, men at de snart blir venner. Du merker nok små fremskritt for hver dag som går, men kanskje også noen tilbakesteg, men sånn er det med katter...

Bare tenk på dyrene på dyrebeskyttelsen, og hvor mange katter som fungerer under ett der :bigarmhug:
« Siste redigering: 16 Desember 2006, 15:30:59 av (N) Ragstar's »

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16 Desember 2006, 15:28:09 »
hei der!  :bigarmhug:
eg la meg etter det inlegget. ganske så fortvila. så kom makrele bort i senga, henta seg kos. ønsket meg så veldig at beistet også kjem bort slik som han gjorde før makrele kom i hus.
også, kjennte eg plutseleg nokre tyngre kattepoter i senga.
og det som skjedde var at beistet og makrele låg i senga mi heile natta! med kanskje 50cm inn i mellom, heilt roleg og fin!!!!
så fantastisk!
har fått litt meir håp no. kanskje beistet skjønnte at eg ønsket han så veldig i senga?

heike

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Desember 2006, 16:06:42 »
Heike DETTE var gode nyheter! Jeg er kjempeglad på dine vegner!  :bigarmhug:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16 Desember 2006, 16:21:19 »
Dette kommer til å ordne seg. Husk at Beistet kom først så han vil vel bestandig prøver å dominere enkelte ting.
Hvis han ikke kan leke sammen med Makrele og deg så får du heller gjøre det du har gjort det hittil.  :icon_smile:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #6 på: 16 Desember 2006, 16:45:06 »
Sånne ting kan ta tid, og jeg skjønner godt at du blir frustrert mens du venter. Kanskje du skulle la være å prøve å leke med dem samtidig, og heller la dem gjøre det som faller seg naturlig?

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16 Desember 2006, 20:39:55 »
Ting tar tid, også med katter. Jeg trodde jeg skulle bli gal den første uka med Lillepus her i hus. Det virka som om fresing, sure miner og knurring go hele greia ville ingen ende ta.
Nå leker faktisk Lillepus og Ally og de går overens. Gi det tid, la dem ta det i sitt eget tempo, det vil garantert gå seg til  :bigarmhug: