Skrevet av Emne: Aggresiv katt mot fremmede  (Lest 1110 ganger)

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
Aggresiv katt mot fremmede
« på: 14 Desember 2006, 16:23:14 »
Som dere sikkert har fått med dere er jeg den lykkelige eier av Krimskrams, min to år gamle kastrerte perser pike... :love:

Men lurer på om noen har noen tips ang aggrisivitet...

For mot meg og Sven kommer Krimskrams og *knaker* og koser seg (spesielt gjelder dette når vi har vært borte litt, eller på morgenen).. vi kan løfte henne opp og kose...men bare LITT...Hun er ikke noen "ligge-på-fanget-i-lang-tid"-pus... Men er alltid i nærheten av oss, ligge ved fotenden f.eks.

Spesielt lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan få katten til å bli tryggere på fremmede?
Hun er ikke redd, men de får heller ikke lov til å ta på henne.. (Da blir det dask...)

Bør hun sosialiseres med andre katter?
Bør gjester løfte henne opp og kose litt, til tross for knurr og fres? Slik at hun kan se at det ikke er farlig?
(I så fall, melder noen seg som ikke er redd for katt? :biggrin:)

Noen med erfaringer?  :icon_idea:

Hilsen en med ønske om en gjerne overdrevent kosekatt!  :whistling:
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Aggresiv katt mot fremmede
« Svar #1 på: 14 Desember 2006, 16:33:58 »
Synes at katten din skal få være slik den er  :)
Så lenge hun godtar dere som hun bor sammen med så er det jo greit.

Jeg ville ikke ha hatt fremmede til å løfte opp katten hvis hun ikke vil det selv.
Har to katter, der den ene er veldig tillitsfull overfor fremmede, mens den andre ikke synes noe om det.

Tror nok at dette skylder mye personligheten til kattene, og personlig skal de jo få lov til å være  ;D

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 14 Desember 2006, 16:38:26 »
Enig med Ulla.. La pusen får være som hun er! :) Eg har fått mine 2 endelig trygge på meg og typen, og kommer ikke til å tvinge de til å bli kost av andre en oss..  :biggrin:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #3 på: 14 Desember 2006, 16:43:11 »

Takker for innspill!

(Grunnen til at jeg lurer er at jeg overtok Krimskrams når hun var litt over "året"...Så vi vet ikke hvordan hun var før det...Kanskje noen har vært (måtte Gud forby) vært slemme mot henne...og dårlige minner kunne kanskje overvinnes...Men så legng hun er vår kosekatt er jeg godt fornøyd!  :biggrin:)
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Kismet

• Gjest
« Svar #4 på: 14 Desember 2006, 16:58:58 »
Jeg har en katt som eeelsker alt som går på både to og fire bein også har jeg en mistenksom herremann som kun foretrekker mitt selskap, og som helst ikke vil at fremmede skal nærme seg han, for da stikker han av, eller, om de er så heldige å få tatt på han så ser han på de med store, skeptiske øyne.
Bare la katten være som den er, ikke tving den til noe som ikke er naturlig for den.