I dag har mine 5 katter vært hos vætrinæren på løresnkogs Kattelinikken 10 liv.
Jeg har aldrig i min tid som "kattemor" fått bedre stell på mine katter. Her var det tid til å snakke/spørre og alle kattene fikk lov å gå ut av burene sine. Og døre i behandlingsrummet var hele tiden lukket. Jeg har faktisk opplevd at dørene har stått åpen slik at du eller de andre kan de hva som skjer inne på ditt/dems behandlingsrom.
Som dere sikkert husker så har Nora hos meg en bar mage, og jeg har spurt flere vetrinærer om hva det kan være. I dag fikk jeg et annet svar. Hun har blitt testet for alergi og tatt blodprøve. Samt at hun også får medesiner Atarax 10 mg. Svaret kommer om ca. 2 uker. Og da kan vi der i fra bestemme om vi skal teste vidre for å få en nøyaktig diagnose, hvis den ikke kommer frem nå. Og om ikke dette var bra nok svar for meg, så kom det også en spesialist på hud/pesl og så på Nora også.
Noras bare mage.

Våre gammle far Oskar, har i lengre tid hatt vondt i sin venste hoft og jeg synnes dette har blitt værre. Han har før blitt rønket men ikke noe annet har blitt gjort. I dag fikk han medesiner som gjør at han ikke har det vont og blir mykere. Dette er noen dråper som smaker godt og kan gies å finger for å slikke av. Metacam dråper 1,5 mg/ml heter det han har fått. Nå håper jeg han slipper å slite meg "gita".
Doffen har hatt en liten kul på sin høyre bakside i nærheten av hoften. Dette har vært noe jeg har sakt i fra mange ganger om, men får til svar at det er en fettkul. I dag fikk jeg da et helt annet svar og at katter ikke får slike fettkuler som hunder kan få under pelsen. I dag ble det tatt litt usikker om hun bare kalte det prøver eller biopsi. Men det hun stakk inn en kanyle på 4 forskjellige steder i den kulen og hun synnes det var rart at dette ikke var blitt gjort. Men som hun sa, så er det ikke alle som tar dette på alvor.
Men her gruer jeg meg til svaret, for det kan være ondartet.
Og som hør og bør seg gjøre så ble de grundig sett over i pels,ører,munn,rumpe osv. Og alle mine gammlinger må nå få en tannpuss. Men det er den første på dem alle sammen. Men til å være 13, 8,7 og 5 år så er vel ikke det så ille.
De som bor i nærheten av Lørenskog og har muligheten til å reise til katteklinikken 10 liv, så anbefaler jeg den på de varmeste. Og de har INGEN andre dyr der. Bare katter og det likte mine katter også. De var helt roliger alle sammen.