Skrevet av Emne: KATTEKLINIKKEN 10 liv  (Lest 3959 ganger)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
KATTEKLINIKKEN 10 liv
« på: 13 Desember 2006, 16:41:28 »
I dag har mine 5 katter vært hos vætrinæren på løresnkogs Kattelinikken 10 liv.

Jeg har aldrig i min tid som "kattemor" fått bedre stell på mine katter. Her var det tid til å snakke/spørre og alle kattene fikk lov å gå ut av burene sine. Og døre i behandlingsrummet var hele tiden lukket. Jeg har faktisk opplevd at dørene har stått åpen slik at du eller de andre kan de hva som skjer inne på ditt/dems behandlingsrom.

Som dere sikkert husker så har Nora hos meg en bar mage, og jeg har spurt flere vetrinærer om hva det kan være. I dag fikk jeg et annet svar. Hun har blitt testet for alergi og tatt blodprøve. Samt at hun også får medesiner Atarax 10 mg. Svaret kommer om ca. 2 uker. Og da kan vi der i fra bestemme om vi skal teste vidre for å få en nøyaktig diagnose, hvis den ikke kommer frem nå. Og om ikke dette var bra nok svar for meg, så kom det også en spesialist på hud/pesl og så på Nora også.

Noras bare mage.

Våre gammle far Oskar, har i lengre tid hatt vondt i sin venste hoft og jeg synnes dette har blitt værre. Han har før blitt rønket men ikke noe annet har blitt gjort. I dag fikk han medesiner som gjør at han ikke har det vont og blir mykere. Dette er noen dråper som smaker godt og kan gies å finger for å slikke av. Metacam dråper 1,5 mg/ml heter det han har fått. Nå håper jeg han slipper å slite meg "gita".

Doffen har hatt en liten kul på sin høyre bakside i nærheten av hoften. Dette har vært noe jeg har sakt i fra mange ganger om, men får til svar at det er en fettkul. I dag fikk jeg da et helt annet svar og at katter ikke får slike fettkuler som hunder kan få under pelsen. I dag ble det tatt litt usikker om hun bare kalte det prøver eller biopsi. Men det hun stakk inn en kanyle på 4 forskjellige steder i den kulen og hun synnes det var rart at dette ikke var blitt gjort. Men som hun sa, så er det ikke alle som tar dette på alvor.

Men her gruer jeg meg til svaret, for det kan være ondartet.

Og som hør og bør seg gjøre så ble de grundig sett over i pels,ører,munn,rumpe osv. Og alle mine gammlinger må nå få en tannpuss. Men det er den første på dem alle sammen. Men til å være 13, 8,7 og 5 år så er vel ikke det så ille.

De som bor i nærheten av Lørenskog og har muligheten til å reise til katteklinikken 10 liv, så anbefaler jeg den på de varmeste. Og de har INGEN andre dyr der. Bare katter og det likte mine katter også. De var helt roliger alle sammen.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
SV: KATTEKLINIKKEN 10 liv
« Svar #1 på: 13 Desember 2006, 16:56:25 »
Det var en topp behandling. Jeg har også bare hørt positivt om den klinikken. Det må jo i grunnen være verdens beste dyreklinikk siden de kun tar inn katter, hva kan vel være bedre, da er man jo sikret at dem vet riktig så godt hva dem driver på med. Krysser fingrene for alle kattene dine, at dem finner ut hva som plager Nora og at Doffen sin kul ikke er ondartet, og hvis den er at det i såfall kan fjernes helt fint  :)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 13 Desember 2006, 17:02:19 »
Ja,jeg håper ogaå at det ikke er noe med Doffen sin kul.

Men etter å ha hatt katter i snart 20 år og vært hos dyrlege mange ganger, så må jeg si at dete var som å komme til himmelen i forhold.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 13 Desember 2006, 17:08:18 »
Så bra å høre Kattemor!! Skulle ønske eg bodde nærmere eller at de hadde klinikk her i bergen også..  :icon_idea:

:x-fingre[1]: for Doffen
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #4 på: 13 Desember 2006, 19:05:40 »
Takk skal du ha.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13 Desember 2006, 20:31:52 »
Jeg bruker Skedsmo dyreklinikk. Har ikke vært misfornøyd med de til nå, og så ligger de 5min fra der jeg bor.. Men 10liv er jo nesten der jeg jobber..  :klø seg: Kanskje jeg skal dra dit neste gang?

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13 Desember 2006, 20:41:03 »
Høres ut som en plass der både eiere og kattene blir tatt på alvor og at de har god tid til å gjøre en grundig jobb  :icon_smile:
Håper og tror at det ikke er noe galt med Doffen, forstår det slik at han har hatt det en stund.
Oscar slipper å ha vondt og Nora får kanskje noen svar hun også   :)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #7 på: 13 Desember 2006, 21:11:15 »
Prøver jo nå å tenke posetivt da det gjelder Doffen, men tankene om noe annet sniker seg inn hele tiden. Spesielt med tanken på at vi nevnte dette ved forrige besøk på en annen klinikk og da bare blåste de av meg, for dette var nok bare en fettkul. Som denne vetrinæren da sier at katter ikke får, kun hunder og da rettunder huden.

Og så stikker da den dårlige samvitigheten frem, for jeg har ikke gikk til dyrlegen da det hadde gått et år, men ventet noen mnd. over.
Men han er jo både kvikk og rask og kan ikke si at jeg ser noe som tyder på at det skulle være noe galt, men tankene lar seg ikke styre akkurat nå.

Utlogget saphire

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 22
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14 April 2007, 13:00:11 »
Når jeg får pusen min så skal jeg ha de som min faste dyrlege, selv om jeg har en annen dyrlege som nabo :hihi[1]: Hørt mye positivt om de, veit du om de har en nettside?? Åssen er prisene der da?

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14 April 2007, 15:17:24 »
Jeg har brukt 10 liv nå de siste gangene, eller det ble Lørenskog dyreklinikk siden 10liv var stengt når vi var der.

Vi betalte 529kr for en konsultasjon og så kostet vel vaksine 349kr mener jeg..

Prisene ligger ute på www.10liv.no

Utlogget Lone

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Herkules:D
    • Vis profil
Sv: KATTEKLINIKKEN 10 liv
« Svar #10 på: 10 April 2009, 18:00:04 »
Hei kattemor:)
Litt lenge siden nå, men hva var utfallet på den kulen de tok prøver av? Har nettopp fjernet en kul på min katt for 3 dager siden, og venter spent på hva svaret på prøvene er. Ettersom det er påske må jeg vente en stund:S

Mvh
Lone
¤Lone&Herkules¤