Skrevet av Emne: Hvor lenge vokser kattene?  (Lest 7733 ganger)

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • Kjønn: Kvinne
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
Hvor lenge vokser kattene?
« på: 12 Desember 2006, 21:39:25 »
Jeg synes Ludde fortsatt er så veldig liten. Han er mye mindre enn andre katter jeg har sett. Dessuten pleier vel hankatter å være større enn hunkatter?
Ludde er 9 måneder nå. Han veier 2,7 kilo. Synes liksom ikke han har vokst noen ting de siste 2-3 mnd.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Hvor lenge vokser kattene?
« Svar #1 på: 12 Desember 2006, 21:44:47 »
Katter er vel ikke fullt utvokst før de er ca 3 år, er det ikke det da? Eller blander jeg med når de har fullstendig pels nå? :hmmmm:

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 12 Desember 2006, 21:47:47 »
Det varierer nok, men det er vel de færreste tror jeg som er voksen når de er 1 år.

Min huskatt var ei skikkelig tynn pingle frem til hun var 2 år, også plutselig ble hun en helt annen katt, hun fikk rundere ansikt og kroppen vokste også. Ikke feit altså, men bare større katt. Nå er hun akkurat fylt 3 år og henne regner jeg som ferdig utvokst nå.

De andre 2 jeg har, har jeg ikke aning på når de slutter å vokse  :fnis[1]:  Det ser ikke ut til å stoppe.

Linda

• Gjest
« Svar #3 på: 12 Desember 2006, 22:17:59 »
Det kommer vel litt an på rasen, Birmaer f.eks. kan vokse til de er 4-5 år (det gjelder vel flere av semilanghårs-rasene?). Huskatten min, som er halvt Birma, var nok rundt 5 år da hun var ferdig utvokst. Huskatten til søsteren min var vel mellom 1 og 2 år da hun sluttet å vokse.

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12 Desember 2006, 22:20:24 »
ok.
Da kommer han sikkert til å bli større etterhver han her også.

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #5 på: 13 Desember 2006, 12:32:51 »

Krimskrams var lita når vi fikk henne (da var hun ca. ett år)...
Men de siste måndene har hun blitt litt større...(og nå er hun ca. 2 år)...

Mener å ha leste at Krimskrams (perser) skal vokse til hun er ca.3 år....

Men hun er mindre enn perserne jeg har sett på utstillinger i samme alder... (Men dyrlegen sa at hun var normalt utviklet...)
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13 Desember 2006, 13:08:18 »
Eg går rundt og trur at Milli ikkje har vokst i det heile tatt sidan eg fekk henne, men når eg ser på bilder, så ser eg jo at det har ho! Men ho er mykje mindre enn andre kattar på rundt 6-7 mnd. Mora er ein liten pus, så ho er vel arvelig belasta tenker eg!  :biggrin:

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13 Desember 2006, 16:09:16 »
Håper Amraen min er ferdig utvokst hvertfall, han er 4 nå, og er så lang at han legger frampotene på kjøkkenbenken, og veide ved sist veiing ca 8,5 kg. Han har blitt litt rund etter at han ble innekatt...men han var 7,5 slanke kilo før og da..

Geoje

• Gjest
« Svar #8 på: 13 Desember 2006, 16:22:01 »
Litt usikker på Leo. Han er 3.5 kg (9 mnd) nå og burmeseren blir vel 5-8 kg. Ser på de voksne burmeserne at de har større hode, spesielt, og kraftigere over brystet, men ikke så voldsomt mye større i lengde/høyde.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #9 på: 13 Desember 2006, 16:22:38 »
Tussi er vel 4kg mener jeg.. Det har hun vært i de siste mnd. Hun er 9mnd. Tror ikke hun kommer til å bli større, hun ser fullvoksen ut..

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21 Desember 2006, 20:38:20 »
Min Nero er 8mnd, 5kg. Skogskatt. Han er schvæær. Han ser jo dobbelt så stor ut pga pelsen  :savle[1]:
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**

Nova

• Gjest
« Svar #11 på: 22 Desember 2006, 00:16:47 »
Santo vokser og vokser... Han er bare 6 mnd gammel, det er jo ikke lenge siden jeg fikk ham...

Santo for 1,5 mnd siden...

santo for 2 uker siden... øverst :hihi[1]:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #12 på: 22 Desember 2006, 00:26:48 »
Oj, det så ut til å være stor forskjell!   :)

Nova

• Gjest
« Svar #13 på: 22 Desember 2006, 00:28:51 »
Jepp, det ER en stor forskjell, og det er større forskjell enn det ser ut på bildet!! :hihi[1]: Jeg må prøve å få Anita til å posere med Santo i samme stillingen igjen, så får dere se :le[1]: Det går ikke an å holde ham sånn lenger ;D

tvb_86

• Gjest
« Svar #14 på: 22 Desember 2006, 00:37:09 »
Jeg synes Ludde fortsatt er så veldig liten. Han er mye mindre enn andre katter jeg har sett. Dessuten pleier vel hankatter å være større enn hunkatter?
Ludde er 9 måneder nå. Han veier 2,7 kilo. Synes liksom ikke han har vokst noen ting de siste 2-3 mnd.

hei hei. lissi er 7 mnd og veier ca like mye som du sier her. veterinæren trodde hun ble en liten katt  :humre: det gjør ingenting!  :hihi[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #15 på: 22 Desember 2006, 00:43:45 »
Min Sivert veide 2,7 kg når han var 15 uker han  :hihi[1]:   Nå har han akkurat passert året og veier 6 kg..  :whistling:  Ikke fet pus eller noe.