"Forsøksdyrutvalgets (FDU) uanmeldte inspeksjon på forsøksdyranlegget, 11. oktober i år, ble det bekreftet at Løken Gård allerede holder katter i et innendørs anlegg. FDU bekrefter samtidig at Løken Gård ikke har søkt formel tillatelse for å drive et slikt anlegg. FDU hevder å anta at Løken Gård ennå ikke har startet salget av kattene til forsøk, i så fall skjer det ulovlig."
dette er vel det første jeg hvertfall reagerer på.
jeg blir både lei meg og frustrert over at noen kan mene at vi trenger å utnytte tilittsfulle dyr til forsøk. her er det snakk om at tre fire personer har "lurt " til seg ulovlig dyr ved å si de skal ha de til familiekjæledyr. er dette et seriøst sted? det du sier om veterinærhøyskolen er rart at de som er en såpass seriøs organisasjon kan være med på når FDU SIER AT LØKEN GÅR IKKE HAR SØKT OM TILLATELSE FOR Å DRIVE SÅNN ANLEGG. de driver altså ulovlig. det er vel det som er hovedpoenget også. mange ulike dyr blir brukt i dyreforsøk og det er unødvendig og trist. det står svart på hvitt at dyrene har dødd etter forsøkene, og er det slik vi vil at hjemløse dyr skal bli tatt i mot? er det liksom greit at de hjemløse kattene ikke er mer verdt enn at de kan brukes til sånne forsøk? mange hjemløse dyr har det vondt, og vi kan ikke redde alle, men dyrebeskyttelsen gjør en fantastisk jobb for å redde de de kan.
og vi kan ikke forsvare det de gjør på løken gård ved å si at hjemløse katter har det vondt. mange katter har det vondt, mange dyr i norge, men det betyr ikke at det er enkelte utvalgte som kan bli tatt med i forsøk og at det er greit.
mange av de som jobber der har jo innrømt også, og står skrevet med fullt navn at de har lurt katteiere som har gitt bort kattunger i god tro også har de fått vite etterpå at de skal brukes der. det er veldig lite seriøst synes jeg!
"Løken Gård har bevisst unnlatt å fortelle hva hundene faktisk brukes til. Flere hundeoppdrettere har nå anlagt søksmål mot Løken Gård for å få hundene Oda, Thea, Sweet, Hugo, Jussi, Ellye og Thinka tilbake. Heggen og Frøland Tingrett skal den 20. desember ta stilling til kravet om å få hundene ut fra Løken Gård."
hvorfor gjør de dette om de er så seriøse? hvorfor kan de ikke si det. de har ikke rent mel i posen derfor! det lyser jo ut av svaret de gir. og å lure til seg dyr er jo nettopp fordi de vet at de har ikke rent mel i posen og kan ikke innrømme hva de faktisk driver med. hvem vil gi bort et dyr til sånne folk? jeg kunne tenkt meg å kontakte veterinær høyskolen jeg og undersøke om de virkelig er med på sånt som dette? da kan vi faktisk begynne lure på hva slags mennesker som sitter og har ansvaret for utdanning av dyrepersonell!