Skrevet av Emne: Morsom hendelse  (Lest 2442 ganger)

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Morsom hendelse
« på: 10 Desember 2006, 22:35:00 »
 Vi satt å så tv i kveld, jeg og samboern, og våre to katter lå å sov i senga si..trodde vi. Plutseli hører jeg miauing fra boden der tissekassa står, og jeg går for å sjekke. Der oppe i en liten lufteventil på veggen stikker det ut et lite sort kattehode, så jeg dro ut det jeg trodde var Mistypuzen vår, og holdt på å le meg ihjel! Samboern stod å så på, å tok i mot den lille lurvete svarte katten, og kjenner to katter stryke mot beinet sitt. Vi ser ned og der står Misty og Amra å lurer på hva som skjer.  :crazy[1]: Vi ser nærmere på det lille nøstet, og ser jo at den er jo mindre enn vår Misty, men ellers veeldi lik. Jeg gikk ut for å se om det var noen ute som så etter henne, men der var ingen. Så her er hun da, for jeg har ikke samvittighet til å hive en liten kattunge ut alene om natta.Men det er to som ikke er helt overbevist enda da, de er litt grinete.

Tenkte jeg skulle henge opp lapper i morgen, kanskje noen savner henne. HVis ikke vet jeg ikke hva vi gjør, vi har to innekatter fra før, og en liten baby på vei, og ei leilighet på 70kvm..men jeg komer nok ikke til å greie å hive henne ut, hun er jo så nydelig :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Morsom hendelse
« Svar #1 på: 10 Desember 2006, 22:37:07 »
Liten nysgjerrigper.  :fnis[1]: Håper du finner eieren.  :wink[1]: Du ser ikke om den er merket eller kjenner om den er chipet?

tvb_86

• Gjest
« Svar #2 på: 10 Desember 2006, 22:43:28 »
 så søt historie.godt at dere katteelskere fant den og ingen andre. jeg har skrevet noen tips fra oss i dyrebeskyttelsen hadeland om hva du kan gjøre med den. håper du kan bruke noe av det. det beste er ofte å bruke hjertet :)  tusen takk for at du tok deg av den og ikke lot den være alene. !  :love:

Funnet

-Sjekk om det finnes noe merking. Id/halsbånd.
-Få den til veterinær for sjekk av chip merking.
-Et bortkomment dyr er avhengig av deg, aldri la forlat det.
-Spør i nabolaget om noen har mistet katten. Sett inn i avisen.
-Behold katten til evnt. Eier er funnet.
-Gi katten mat og stell slik at den klarer seg.
-Hvis man ikke finner eier så sørg for å finne et seriøst hjem til den.
-Kontakt dyrebeskyttelsen evnt. Privatpersoner som kan ta vare på den.

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Desember 2006, 22:50:20 »
Den er nok ikke id-merket, og tviler på den er chippet. Bor i ei bygd, og folk her har et avslappet forhold til katter. Det var noen gutter som lekte med henne tidligere i kveld, de hadde funnet henne for ei uke siden. Men når jeg gikk ut hadde de forsvunnet.. Hun blir nok her i huset til vi finner de som eier henne, har ikke hjerte til å hive henne ut. :) Nå raser hun rundt på gulvet og leker seg, og har nettopp satt til livs tunfisk. De to andre venner seg nok til henne til slutt.

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10 Desember 2006, 22:53:45 »
Næmen da....er ikke hver dag man finner en liten pus i lufteluka... :humre:

Lykke til videre.... :icon_smile:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 Desember 2006, 22:55:24 »
Skal se dere plutselig har tre puser  :fnis[1]:
Helt enig at man ikke har hjerte til å kaste ut et slikt nøste  :savle[1]:
Det er godt den kom til dere, gir deg en takk for at du tar vare på pusen  :bigarmhug:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10 Desember 2006, 22:58:05 »
Næmmen en liten pus i ventilen  :icon_eek:
Bra du tar vare på den så får vi håpe at du finner eierne  :icon_smile:
Trykket på "takkeknappen" din.

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10 Desember 2006, 23:04:38 »
Selvfølgelig må en passe på slike søte små!!! Både jeg og sambo er skikkelig blauthjerta når det gjelder dyr, så vi hadde aldre greid å hive henne ut. hadde det ikke vært for at vi har lita leilighet og at jeg får en menneskebaby i mai, så hadde det ikke vært et spørsmål en gang. Vi får henge opp lapper og eventuelt sette inn annonse i avisa, og hvis ingen melder seg..vel da får vi se om vi kanskje må ha oss større leilighet. ;D

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #8 på: 10 Desember 2006, 23:12:25 »
Så heldig pusen er da! :) som har kommet til noen så snille folk! :)

Selv er eg litt imot å ta inne fremmede katter som ser ut som den har et hjem, da eg selv gikk å lette etter gammle pusen min i nesten en uke, etter at noen hadde tatt ham inn og gitt ham mat og kos..  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Linda

• Gjest
« Svar #9 på: 10 Desember 2006, 23:15:31 »
Jeg ser absolutt ikke noe galt i å ta inn katter, spesielt nå som det begynner å bli kaldt ute, men da er det jo et "must" at man annonserer, henger opp lapper og slikt  :icon_smile:

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10 Desember 2006, 23:19:54 »
Hadde det vært en voksen katt hadde jeg ikke tatt henne inn, men en kattunge på 4 mnd har ikke verdens beste retningssans da. Og siden de gutta hadde funnet henne vandrende ute alene for ei uke siden..håper vi finner de som opprinnelig fikk tak i henne, eller at guttene får lov til å beholde henne, hvis de melder seg da.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #11 på: 10 Desember 2006, 23:31:50 »
vi (hun som tok inn Meeko og meg) hadde gått om hvernadre når det gjalt å henge opp lapper.. hun hadde hengt den på den ENE butikken eg aldri gikk i, men eg hadde hengt opp på alle poststativ opp til hennes  :icon_biggrin:

men det fikk en lykkelig slutt, og etter dette gikk ikke Meeko ut uten å være merket!  :icon_smile:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 11 Desember 2006, 02:24:54 »
Vi bor heldigvis på et lite sted, så det er faktisk ganske vanskelig å omgå hverandre på den måten, vi bor ikke akkurat i verdens navle for å si d slik ;D Nå ser d ut som om trollungene kommer overens å den som fant oss i dag har faktisk lagt å sovet ved siden av gamlefar. Blir ihvertfall ei rolig natt..så får vi bare håpe hun skjønner at her må hun tisse i kasse..håper jeg ikke må vaske leilighet i morra tili..

Utlogget av Jamas (N)

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 65
  • Kassandra og jeg på SWS 2006
    • Vis profil
    • http://www.avjamas.com
« Svar #13 på: 11 Desember 2006, 02:26:09 »
Klart man må ta inn en liten kattunge som er vilse. Og som attpåtil dukket opp i ventilen, helt utrolig!
Du har fått en takk fra meg også. Og forresten....det er ikke så stor forskjell fra 2 til 3 katter, så om det
ikke dukker opp noen eier, har dere fått en ny kosepus  :icon_smile:
Purr fra Unni

www.avjamas.com

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11 Desember 2006, 02:33:26 »
Hehe, takk for d! Vi fikk en søt liten overraskelse :love: Har i grunnen falt helt for henne allerede jeg da.. At det ikke er så mye mer jobb å ha tre katter er greit nok, men d er lit mer å holde kontroll på når det kommer en menneskebaby på gulvet i tillegg.. for å ikke snakke om hvor fullt d kommer til å bli i bilen (en golf) når vi skal pakke med oss tre katter, en baby, barnevogn og bagasje for å dra på ferie til bestefar og bestemor. Men hvis vi ikke finner noen som eier henne, så er det nok det som blir realiteten. Typen kommer til å klø seg godt i hodet da når han skal pakke bil ;D

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #15 på: 11 Desember 2006, 12:32:33 »
Dere gjorde det rette! Du har fått takk fra meg  :bigarmhug:

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11 Desember 2006, 13:25:16 »
Da har jeg vært rundt i nabolaget å hengt opp lapper, så får vi håpe det hjelper. Hvis ikke blir det annonse i avisa.

Nå har alle tre puzene begynnt å komme overens og, de to minste har herjet vilt på gulvet i dag! Hehe..skal se det blir trist å gi henne tilbake hvis eierne melder seg  :icon_cry: Hun er jo bare så nydelig og tillitsfull, men hun er nesten prikk lik Misty

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11 Desember 2006, 21:27:57 »
Da fant vi eierne hennes! Var noen unger som gikk å lette etter henne..de fikk henne tilbake med formaninger om å helst holde henne innendørs en stund, eller i hvertfall skaffe henne halsbånd med telefonnr på..Så gjenstår det å se om det blir gjennomført da..tviler sterkt men, da får vi henne vel på besøk igjen.

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #18 på: 11 Desember 2006, 21:33:05 »
ÅH! Så herlig å høre at katten er gjenforent med sine eiere! Du har vært kjempesnill med den. Pusen var superheldig som havnet hos deg.
Det var sikkert veldig trist å levere den tilbake, men tenk så glade de barna må ha blitt. De kommer helt sikkert til å følge rådet ditt og kjøpe halsbånd, og ta mye bedre vare på katten sin heretter.

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12 Desember 2006, 08:40:03 »
De bra noen er optimistiske og tror de kommer til å ta bedre vare på den, for det er egentlig ikke jeg. Er nok noen foreldre som kommer til å nekte å ha den inne hele tiden..men jeg håper jeg tar feil. Her omkring hiver folk ut kattene sine når de skal på ferie, om de er små eller store. I sommer var det en på ca 4 mnd som sprang rundt her alene..så kattunger er "forbruksvare" desverre.