Skrevet av Emne: Stakkars lille pusen...  (Lest 1896 ganger)

Ragstars

• Gjest
Stakkars lille pusen...
« på: 08 Desember 2006, 23:15:47 »
Uff...Så noe som gjorde vondt langt inni meg i dag...
Skulle en tur på butikken, og da jeg nådde døra, kom en liten skilpaddekatt, trolig drektig- da magen nesten slepte nedi bakken, nesten krypende ned bakken til butikken. Den var livredd, og løp ned og snappet ei gammel bolle som lå på bakken, og løp opp igjen der den kom fra.

Stakkars lille katt! :skjelveleppe: Hvor sulten må ikke den være når den desperat spiser gamle boller??

Fikk lyst å kjøpe et par bokser med kattemat og legge ut, men jeg gjorde det ikke da.
Kanskje, hvis jeg ser den igjen, kommer jeg til å gjøre det.
Fikk så vondt av den...

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Stakkars lille pusen...
« Svar #1 på: 08 Desember 2006, 23:17:33 »
 :skjelveleppe: Stakar pusen da!!
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08 Desember 2006, 23:20:45 »
Stakkars lille pus, håper du ser den igjen og kan gi den mat, og evnt finne ut om den har et hjem eller ikke. Ta kontakt med Kari Mills om du tror den ikke har et hjem sånn at kattungene slipper å bli ville / evnt døde pga kulden  :icon_sad:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

tvb_86

• Gjest
« Svar #3 på: 08 Desember 2006, 23:23:05 »
 :icon_smile: henger meg på innlegget til christine. ikke la katten gå ute hvis den ikke har noe hjem! det kan du jo ikke vite, men prøv å ta vare på den inntil du finner det ut. hvis du ser den flere ganger. den trenger din hjelp uansett hva det er, den klarer jo ikke si fra selv.
så den trenger deg  :bigarmhug: tenker på min lissi når du sier de fargene der. så ser du katten mer, så prøv hjelp den.kanskje de kan ta vare på den hos db. til du får vite om den har et hjem. den kan hvertfall ikke gå alene ute nå gravid!

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Desember 2006, 23:23:42 »
Stakkars lille pusen da  :(

Hvis den er livredd er det jo kjempevanskelig å få tak i den da..

tvb_86

• Gjest
« Svar #5 på: 08 Desember 2006, 23:27:20 »
kanskje du kan spørre db om de har fangstfeller? det skal de ha helt sikkert. vi på gran her fanger katter hver uke som er syke. men de er friskere nå heldigvis og vil få et godt liv.  det er ikke lett å få tak i en redd pus. i og med den spiser gammel bolle er det ikke sikkert den har tilgang på annen mat og kanskje heller ikke et hjem eller kjærlighet fra mennesker. og puser som er hjemløse har jo ingen tiltro til mennesker, de er redd oss  :skjelveleppe:

Ragstars

• Gjest
« Svar #6 på: 08 Desember 2006, 23:31:56 »
Vi har en skog rett i nærheten her, og den hører trolig til der...
Virket ikke ut som om det var noen tamkatt...

Men om jeg ser den igjen, skal jeg følge litt med og muligens ringe dyrebeskyttelsen.

tvb_86

• Gjest
« Svar #7 på: 08 Desember 2006, 23:33:56 »
Vi har en skog rett i nærheten her, og den hører trolig til der...
Virket ikke ut som om det var noen tamkatt...

Men om jeg ser den igjen, skal jeg følge litt med og muligens ringe dyrebeskyttelsen.

stakkar :( uff. det er så fælt at det er sånne katter. jeg får vondt i magen når jeg ser gravide katter jeg. hjemløse altså og de som ikke er oppdrettskatter. fordi det går som regel galt :( :(

Ragstars

• Gjest
« Svar #8 på: 08 Desember 2006, 23:36:13 »

stakkar :( uff. det er så fælt at det er sånne katter. jeg får vondt i magen når jeg ser gravide katter jeg. hjemløse altså og de som ikke er oppdrettskatter. fordi det går som regel galt :( :(
...og det blir ikke akkurat bedre av det været vi har her for tiden... :skjelveleppe:

tvb_86

• Gjest
« Svar #9 på: 08 Desember 2006, 23:47:43 »
nei jeg skjønner.. uff  :skjelveleppe: stakkar. lurer på hva den gjør nå. er sånn jeg tenker på. synes jeg ser den for meg. sitte alene og er redd.. og da får jeg kjempevondt i hjertet

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #10 på: 09 Desember 2006, 00:12:38 »
Dette høres veldig trist ut.. Tror ikke jeg hadde klart å tenke på noe annet. Du må holde oss oppdatert om denne pusen hvis du ser den igjen.  :icon_sad:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #11 på: 09 Desember 2006, 00:28:17 »
Stakkar pusen, håper du ser den igjen og får hjulpet den på en eller annen måte.... :x-fingre[1]:

Fælt når man vet at puser går ute og ikke får vist de at man bare vil hjelpe..... :icon_sad:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #12 på: 09 Desember 2006, 13:52:14 »
 :skjelveleppe: Gud så trist, hun måtte virkelig være ihjelsulten, katter spiser da vanligvis ikke boller!  :icon_eek: Håper noen klarer å skaffe jenta og babyene et godt og varmt hjem, med masse god mat.. huff.. blir så lei meg når jeg hører om sånt..

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #13 på: 09 Desember 2006, 14:24:58 »
Det hørtes da virkelig ut som at den katten var hjemløs....håper du ser den igjen jeg...kanskje ringe, eller sende en mail til DB uansett?

Kismet

• Gjest
« Svar #14 på: 09 Desember 2006, 14:37:53 »
Stakkar pusen, hvis du ikke har anledning til å ta deg av den, ring DB og hør...

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #15 på: 09 Desember 2006, 22:10:57 »
Huff, det er ikke lett å se puser slik som det der. Hadde den hatt et hjem ville den vel trolig ikke vært på jakt etter gamle boller?

Håper du ser den igjen og kanskje få gitt den litt mat og eventuelt fått kommet innpå den og sett om den er merket. Håper kattungene slipper å bi født ute nå som det er vinter.

Geoje

• Gjest
« Svar #16 på: 10 Desember 2006, 00:11:02 »
Huffda, dette var leit!

Jeg så noe om liknet på en skikkelig pjuskete liten pus borti gata her på vei til utstillingen i dag morges. Det var så mørkt og det var så i øyekroken at jeg ikke er sikker, men jeg skal kikke litt ekstra i morgen i dagslys. Den satt inntil veien og rikket seg ikke da jeg kjørte forbi. Får så vondt i meg når jeg ser hjemløse katter.