Skrevet av Emne: Søster/Bror til Milli?  (Lest 1390 ganger)

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Søster/Bror til Milli?
« på: 08 Desember 2006, 09:24:41 »
Hei!

Eg har ei stund no vurdert å få ein liten pus til i hus, sånn at ho Milli kan få seg ein leikekamerat! Det eg i utg.pkt. lurer på, er om dette kjem til å gå bra, i og med at Milli e ganske skvetten til nye ting? Kan ein bror/søster få henne til å roe seg ned enda litt meir, eller vil det berre gjera det verre? Og bør ein få seg ein hannkatt eller ei hokatt?  :icon_idea:

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
SV: Søster/Bror til Milli?
« Svar #1 på: 08 Desember 2006, 10:07:43 »
Mange sier at det er det samme hvilket kjønn, men min erfaring er at min hunnkatt, kun aksepterer hannkatter! (kastrerte vel og merke)
Samme erfaring har en venninne av meg, som har en hunnkatt. Hun tok til seg en anen hunnkatt, men det funka rett og slett ikke, så den fikk et annet, godt hjem. Naboen hennes har en kastrert hannkatt, som er mye inne hos hunnkatten, og de går veldig godt overens :)

Det er sikkert forskjell fra katt til katt!

Men det er supert at du velger å få en venn til Milli :jippi[1]:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08 Desember 2006, 10:47:36 »
Eg håper på å få det til i allefall! Men må vente til over nyttår uansett! Skal på flytur skjønner du!  :biggrin:
Me får sjå litt ut på nyåret!  :klø seg:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 Desember 2006, 11:49:48 »
Vi fikk Nasse når Tussi var 5mnd gammel, Nasse var da 3mnd.. Det gikk superfint! Tussi sluttet å bite og ble mye mer kjælen etter Nasse kom. Så jeg vil virkelig anbefale deg å få en pus til.. For oss så har det vært utrolig flott! Så har Milli en kompis å leke med når du ikke er hjemme..

Hvis du har lest noen av innleggene mine, så har du kanskje fått med deg at det er livlig med to..  :fnis[1]: Jeg vile ihvertfall ikke gått tilbake til en katt igjen!

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Desember 2006, 11:55:22 »
Så har Milli en kompis å leke med når du ikke er hjemme..

Det va det eg tenkte og! Stakkar jento mi e så selskapssjuk når eg kjem heim at ho ikkje heilt veit kor ho skal gjera av seg! Då e da mjauing og maling, og hopping og spretting om ein an! E jo litt vittig då, men syns så synd på ho som er heime aleine heile dagen, stakkar! :) Trur kanskje det blir ein til ja! Håper!  :x-fingre[1]:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 Desember 2006, 15:45:28 »
Så kult!  :jippi[1]:

Du kan jo ta kontakt med dyrebeskyttelsen om de har noen som trenger ett hjem.. Kanskje noen som er yngre enn Milli..

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #6 på: 08 Desember 2006, 16:51:01 »
Jeg ville gått for en kastrert hannkatt om jeg skulle hatt meg en til, om jeg hadde en hunnkatt fra før.
Jeg ser nå når jeg har 3 av hvert kjønn, så er det ikke alltid hunkattene går overens, mens hannkattene går kjempegreit overens både med hverandre og hunnkattene
Nå er jo riktig nok to av de bare på besøk her da, og skal til nye hjem etterhvert... Men det merkes at det er motsatt kjønn eller to eller flere hannkatter som går best overens her.
Så lenge hannkattene er kastrerte da så klart.

Utlogget Rosann

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 20
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08 Desember 2006, 20:03:22 »
Ååh, du burde få deg en katt til, og jeg syns også at du burde sjekke hos dyrebeskyttelsen om det er noen der du vil ha, de har jo alltid kjempe mange skjønne katter som trenger nye hjem, og jeg hadde nok også tatt en kastrert hannkatt. Min hunnkatt hater andre hunnkatter men blir venn med hannkatter, men hu er alltid sjefen da, hehe, men det er jo forskjellig da, men det er jo koselig å ha en av vært kjønn og da ;D

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10 Desember 2006, 16:34:03 »
Det var i utgangspunktet det eg hadde tenkt også! Å sjekke hos dyrebeskyttelsen! No har ein av naboane nettopp fått små då, så me får sjå kva det blir til! Tenkte i utgangspunktet også på hannkatt, men innbiller meg at det må vera ein pus som er yngre enn Milli? Sånn at ho framleis får sjefa...enn så lenge? Samma kva eg bestemmer meg for, så skal Milli kastrerast/steriliserast fyrst, få litt ro på seg, og SÅ få ett nytt søsken!  :biggrin:

Har omtrent bestemt meg heilt for ein pus til i allefall!  :jippi[1]: