Skrevet av Emne: JEG ER FORBANNA!!!!!  (Lest 3471 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
JEG ER FORBANNA!!!!!
« på: 06 Desember 2006, 15:36:41 »
Jeg fant en katt en gang.utenfor dyreklinikken i byen.
Vi kalte henne for Molly,og hun var på vei med bebiser....
Gjort alt fra a-å tror jeg for å finne eieren.Men fant de ikke..

Nå vil jeg ikke direkte si hvem som har katten..Kan si han er en nær slektning..Kaller han Edvin her bare..

I desperasjonen for å finne en plass katten kunne være,valgte jeg Edvin.Nær slektning,og han har ikke dyr,men to barn.Tenkte det kanskje var kjekt for dem.Molly fikk kattungene sine der.Jeg fikk ordnet at vi fikk gitt bort alle.Edvin ville beholde en kattunge selv,sammen med Molly.

Jeg fant fort ut at han ikke fikser å gi de ormekurer,ikke medisin..Ikke kjøpe kattungemat(når minsten var helt liten)..Ja ikke en dritt egentlig.Spurte den eldste datteren om han koste med dem,og det gjorde han da iallefall.

Da kattungene fortsatt diet Molly,greide han ikke følge med at hun holdt seg inne,til tross for at hun hadde prestert å stikke ut å parre seg med en,løskatt,som han sa.

Kattungen begynte også å komme seg ut,og da dilte hun etter mora ,da iallefall jeg mente det var for tidlig..(11 uker?)

Vel..Nå sier eldstedatteren at verken Molly eller kattungen får p-piller!!! Og kattungen er tjukk over magen!
Hun er bare snart 10 år,og har sagt til faren sin at han må gi de p-piller..og han bare feier henne av...

Jeg har snakket med min mor,og sagt om hun ikke snakker med denne idiotiske kruttønna,så ringte jeg dyrevernet eller lignende..Hva skal en gjøre da?
Jeg har hatt en del fighter med han,og vil ikke akkurat det igjen..Han blir utrolig illsint!

Dette er ikke holdbart!!!

Hva gjør en med sånt da?

Helst skulle noen bare komme og stjele dem!Og beholde dem selv!

Hadde også en forferdelig fight med han for han begynte å antyde å ta livet av kattungene for han skulle pusse opp,og kunne ikke ha de mer..Men da jeg tidligere skulle hente hele katteflokken,så ble han forbanna for dette også..så jeg ga han en tjanse...

Fortvilt!

Jeg føler meg som en dust!!!
« Siste redigering: 06 Desember 2006, 15:41:31 av Hildepilde »
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
SV: JEG ER FORBANNA!!!!!
« Svar #1 på: 06 Desember 2006, 16:00:45 »
For en dust av en kar! Skal man ha dyr, så må man også ta ansvar for de, f.eks p-piller, sterilisasjon, riktig mat. Hvis ikke burde man ikke ha dyr i det hele tatt.

Du skal ikke føle deg dum pga dette. Du gjorde ditt beste for å ordne opp og skaffe pusen et hjem. Det er ikke din feil at denne karen er en dust

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #2 på: 06 Desember 2006, 16:05:37 »
Jeg synes du er tøff jeg!  :icon_sad:

Iallefall ikke dust!!!

Slemme, slemme mannen!!!  :icon_mad:

Kommer an på forholdet du har med han.... men kanskje ikke nøle med å ringe dyrevernet?  :whistling:
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 06 Desember 2006, 16:06:16 »
Ka med å ta med å ta med kattene til dyrlegen selv? og send regningen til ham?
 :whistling:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #4 på: 06 Desember 2006, 16:13:43 »
Jepp, ta affere selv og sende regningen!  :biggrin:
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06 Desember 2006, 16:49:19 »
Ka med å ta med å ta med kattene til dyrlegen selv? og send regningen til ham?
 :whistling:

Tenkte det..Men noen må gi dem antibiotika også..Og det greier ikke han der..POKKER!! :skjelveleppe:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #6 på: 06 Desember 2006, 16:53:41 »
Han har ikke en samboer som kan gjøre dette da? og vi fikk ikke antibiotika etter steriliseringen på mine
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06 Desember 2006, 16:55:14 »
Jeg synes du er tøff jeg!  :icon_sad:

Iallefall ikke dust!!!

Slemme, slemme mannen!!!  :icon_mad:

Kommer an på forholdet du har med han.... men kanskje ikke nøle med å ringe dyrevernet?  :whistling:

For å "kode" litt så ja,vi er i nær slekt..Og ja jeg ringte dyrelegen og spurte..Hun sa at det ikke hjalp med dyrevernet med sånt.For så lenge ikke kattene er direkte vanskjøttet så gjorde de ikke noe..Skulle vært andre regler!!!Dette er bare tull!!!
Jeg sa til dyrelegen at om hun hører et pip om at noen vil ha en voksen katt,og en halvvoksen en ,RING sa jeg.Jeg kebber dem!!

Skal nok jobbe med mora mi for å få den for...tosken til å gjøre dette!!!! Er yngste katten gravid..Så er det rett og slett tragisk!

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06 Desember 2006, 17:00:27 »
Han har ikke en samboer som kan gjøre dette da? og vi fikk ikke antibiotika etter steriliseringen på mine

Han hadde...

Hjalp ikke at jeg fiksa alt med ormekurer og la alt fram som det skulle vært en unge som skulle gitt de ormekur..Han greide det ikke likevel! Datteren sa hun har sagt dette med p-piller mange ganger..Er vel ikke en 10 åring som skal huske sånt!!!

Kort fortalt..Han tror dyr skjønner sitt beste som mennesker...Så han ble forbanna da hun stakk ut til den lugubre hankatten og parret seg da hun hadde kattunger.Han sa han ville avlive henne da.Siden hun var "sånn"..Sorry,må le! :le[1]:  Men nei..Langt ifra morro..Bekymra meg for dette lenge nå.Men jeg trodde jo at han ville gi dem P-PILLER omsider da..Nå er det nok forsent også..

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06 Desember 2006, 17:01:04 »
Fikk du ikke det?
Det var merkelig?Har alltid får det md vetten vi :klø seg:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06 Desember 2006, 17:04:18 »
For en dust av en kar! Skal man ha dyr, så må man også ta ansvar for de, f.eks p-piller, sterilisasjon, riktig mat. Hvis ikke burde man ikke ha dyr i det hele tatt.

Du skal ikke føle deg dum pga dette. Du gjorde ditt beste for å ordne opp og skaffe pusen et hjem. Det er ikke din feil at denne karen er en dust

Jeg skulle hatt juling synes jeg! Jeg gremmes!
Hadde jeg bare hatt PLASS! :grine:

Jeg synes du er tøff jeg! :icon_sad:

Iallefall ikke dust!!!

Slemme, slemme mannen!!! :icon_mad:

Kommer an på forholdet du har med han.... men kanskje ikke nøle med å ringe dyrevernet? :whistling:
Takker iallefall for støtten..Men jeg dreit på draget..

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #11 på: 06 Desember 2006, 17:06:28 »
Nei, vi fikk bare body på kattene og beskjed om at de ikke skulle slikke på såret..  :icon_idea:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06 Desember 2006, 17:12:52 »
Sitat

Sitat

Det er absolut ikke din feil!! Så syns absolut ikek DU skal gremmes!

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06 Desember 2006, 17:21:31 »
Sitat

Sitat

Det er absolut ikke din feil!! Så syns absolut ikek DU skal gremmes!

Takk skal du ha..
Noen burde lage skikkelige regler for kattehold.Dette blir for enkelt!Sagt det 100 ganger til vetten.det må vel være noen som lager regler for katteeiere også?
folk gjør da det de vil!

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06 Desember 2006, 17:38:48 »
Norge burde følge USA og en del andre europeiske land som har dyrepoliti

Da kan man faktisk bli arrestert, fratatt dyret, og få bot elerl fengselsstraff, og miste retten til å noensinne ha dyr igjen.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #15 på: 06 Desember 2006, 18:44:48 »

Noen burde lage skikkelige regler for kattehold.Dette blir for enkelt!Sagt det 100 ganger til vetten.det må vel være noen som lager regler for katteeiere også?
folk gjør da det de vil!

Jeg kunne ikke vært mer enig på det punktet der. Folk får dyr og gir faen, lar de bli gravide og bryr seg ikke.. Og så er det akkurat dette da; så lenge ikke dyrene vanskjøtes så er det ok- da kan ikke dyrevernet gjøre noe.. for det er ikke ulovlig å la kattene gå uten p-piller eller usterliisert... og da blir man ganske hjelpeløs på mange måter når man vil gjøre noe for dyrene, for når kan man blande seg inn, hvor ille må det være? Det er ikke lett å blande seg inn i andres hold uansett...Du har all min støtte her altså..  Nå har du i dette tilfellet rett til å blande deg inn da det var gjennom deg han fikk kattene og siden du kjenner ham.. Men det er ille hvordan enkelte folk driter i dyrene sine. Jeg gremmes over enkelte.. Huff..

Jeg synes iallefall du gjør det du kan, og at du virkelig prøver!!! Det er ikke bare bare å blande seg inn med andres dyrehold, så lenge di liksom ikke gjør noe "galt etter loven".. men som vi dyrevenner ser på som uakseptabelt alikevell...

Jeg håper det ordner seg med pusene.. Huff, jeg blir trist når jeg tenker på slike episoder, og det er så synd at dette skjer i så mange hjem..

Lykke til, jeg håper de kan få komme i ett nytt hjem jeg.. Til ett hjem der de blir verdsatt :) Du gjør iallefall det du kan, og har all min støtte :)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #16 på: 06 Desember 2006, 19:30:28 »
Det skjer jo noe i samfunnet, men det går sent. Fra nyttår skal, såvidt jeg vet, alle katter være merket. Hva hvis en innførte en regel som sa at hvem som helst kan være oppdretter, så lenge man registrerer seg, og underskriver på at kattunger skal ha vaksiner/ormekur før de bytter hjem?Og at en kattemamma ikke får ha mer enn 3 kull på 2 år??....Altså lik det vi som oppdrettere innen NRR har, uten at det skal koste noe særlig mer.
I dag oppfattes katter som "ting", når man er lei, kaster man den.
Hvis mennesker hadde måttet gjøre en innsats for å kunne få lov til å eie et dyr, ville man ikke ta det som en selvfølge at alle har rett til å eie dyr..Hvisomatte...... :icon_sad:

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: 06 Desember 2006, 20:27:52 »
Norge burde følge USA og en del andre europeiske land som har dyrepoliti

Da kan man faktisk bli arrestert, fratatt dyret, og få bot elerl fengselsstraff, og miste retten til å noensinne ha dyr igjen.

Sånn skulle vi hatt!! :icon_smile:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 på: 06 Desember 2006, 20:39:02 »

folk gjør da det de vil!

Jeg kunne ikke vært mer enig på det punktet der. Folk får dyr og gir faen, lar de bli gravide og bryr seg ikke.. Og så er det akkurat dette da; så lenge ikke dyrene vanskjøtes så er det ok- da kan ikke dyrevernet gjøre noe.. for det er ikke ulovlig å la kattene gå uten p-piller eller usterliisert... og da blir man ganske hjelpeløs på mange måter når man vil gjøre noe for dyrene, for når kan man blande seg inn, hvor ille må det være? Det er ikke lett å blande seg inn i andres hold uansett...Du har all min støtte her altså..  Nå har du i dette tilfellet rett til å blande deg inn da det var gjennom deg han fikk kattene og siden du kjenner ham.. Men det er ille hvordan enkelte folk driter i dyrene sine. Jeg gremmes over enkelte.. Huff..

Jeg synes iallefall du gjør det du kan, og at du virkelig prøver!!! Det er ikke bare bare å blande seg inn med andres dyrehold, så lenge di liksom ikke gjør noe "galt etter loven".. men som vi dyrevenner ser på som uakseptabelt alikevell...

Jeg håper det ordner seg med pusene.. Huff, jeg blir trist når jeg tenker på slike episoder, og det er så synd at dette skjer i så mange hjem..

Lykke til, jeg håper de kan få komme i ett nytt hjem jeg.. Til ett hjem der de blir verdsatt :) Du gjør iallefall det du kan, og har all min støtte :)

Jeg har vært i såppas mange fighter med han at du aner ikke.Han blir så sint at jeg faktisk tror det ikke er lenge før han drar til meg!
Og i hans øyne er jeg "syk i hodet" fordi jeg forteller han hvordan en skal behandle kattene sine...Ikke kødd engang.
Så nå er det snart jul..Egentlig så håper jeg han sklir på isen eller noe,og holder seg hjemme :icon_mad:..Men vi er mange som skal sammen i et lokale julaften..Så sladdrer jentungen hans om at jeg var illsint i dag..Så blir det krig..
Hadde jeg abre visst om noen som tok de,hadde jeg betalt sterilisering selv..og tatt de.Han kunne heller trodd de var på kjørt eller noe.
Sist katt han hadde,forsvant.Min mor fikk høre en lik katt var opservert ikke så sinnsykt langt unna..Men leita han?nei..Det var min mor som gjorde det..Jeg sa til han at han må jo lete han å?( Det var etter Molly kom i hus).Han sa,:jeg kan da ikke ha TO katter heller !!!??(pluss jeg fikk mye kjeft..For han hadde så mye å gjøre med sine to barn.Ei har han selv,ei på delings..+ramsa opp hus bla bla og hvor mye han må gjøre bla bla.. ::)

*dåner*

Skjønner dere?? :grine:

Tusen takk for støtten!

Helt håpløst dette!!!

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #19 på: 06 Desember 2006, 20:49:47 »
Huff jeg skjønner.. Vanskelig situasjon... grrr- blir så sinna på sånne mennesker asså...  :icon_mad:

Finnes det noen omplasering da, hvis du på en eller annen måte klarer å få kattene fra ham, og så omplaserer dem..

Dette er ikke lett asså.......  :icon_mad:

Du gjør iallefall en stor innsats, det skal være sikkert :) En takk til deg for måten du bryr deg på :)