Finnes det en mulighet for at hun er stresset? Katter kan røyte noe helt sinnsykt når de stresser... Skjedd noen forandringer i hjemmet?
aldri tenkt psykisk jeg , men ja det har skjedd noe ganske trist. samboeren min ville ha en pause. etter det har lissi vært ganske rar. mer vilter enn før og hun er annerledes mot meg. klenger liksom mer og maser mer og er aldri helt rolig som hun var før. hun har vært vant til han fra hun var liten og nå flyttet han ut en stund.. hun er helt fra seg
Ok. Men hvis dette er tilfellet, tror jeg faktisk det beste er å gjøre--- ingenting!! Hvis du styrer med å iverksette diverse tiltak for å redusere røytingen, tror jeg problemet bare blir verre, da katten bare vil stresse ytterligere... og røyte enda mer.
Jeg ville gitt det et par uker jeg, uten mas og styr. Børst katten som vanlig og kos masse med henne. Gi henne litt ekstra godt å spise, så skal du nok se at hun senker skuldrene snart

Husk at kattene blir litt som oss innimellom. Hvis du tar det med knusende ro og ikke maser med denne røytingen, vil nok katten stresse mindre også :love: