avstemning

Skal alle kunne lese hva andre medlemmer gjør?

Ja
26 (56.5%)
Nei
11 (23.9%)
Samme for meg
9 (19.6%)

Stemmer totalt: 37

Avstemning er avsluttet: 10 Desember 2006, 01:04:30

Skrevet av Emne: Skal vis hvem som er pålogget være åpent for alle?  (Lest 15247 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Skal vis hvem som er pålogget være åpent for alle?
« på: 05 Desember 2006, 01:04:30 »
Som sagt i tittelen gjelder dette "Vis hvem som er pålogget siden", som viser alt det du gjør, om du leser pm, ser på andre sine innlegg osv.

Avstemmingen vil vare i 5 dager, og resultater er skjult frem til avstemmingen er avgjort, dette er for at folk ikke skal påvirkes til å velge standpunkt, men velge ut fra det de ønsker selv.
« Siste redigering: 05 Desember 2006, 01:17:40 av Christine »
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Ragstars

• Gjest
SV: Skal vis hvem som er pålogget være åpent for alle?
« Svar #1 på: 05 Desember 2006, 01:36:24 »
Synes det er positivt å ha "Vis hvem som er pålogget"-funksjon fordi at en kan se hvem som svarer på innlegg man nettopp har skrevet.
(Dette f.eks.hvis man er i ferd med å logge seg av, og venter på et svar)

Dette er noe de aller fleste forum har :icon_smile:

Bruker denne funksjonen en hel del. Spesielt når det er lite som skjer på katteprat, er det greit å se hva de som er pålogget foretar seg.
Ikke noe negativt i det. Lenge leve nyskjerrigheten :biggrin:

Føler at forumet blir mer "åpent" for alle da, siden vi tross alt er et forum hvor alle medlemmene er med på å betale en avgift for å få tilgang til spesielle deler av forumet.

Er også interessant å se hvilke innlegg "gjestene" våre leser, og hva som opptar dem.
« Siste redigering: 05 Desember 2006, 01:40:46 av (N) Ragstar's »

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 05 Desember 2006, 07:52:34 »

utenom katteprat har eg enda tilgode å se noe forum som har dette!

De fleste forum eg er på har ikke engang de siste 20 (eller så, husker ikke kor mange som viser her) innleggene visende heller, sånn som katteprat har!
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Geoje

• Gjest
« Svar #3 på: 05 Desember 2006, 08:06:53 »
Kan det være en funksjon for de som er betalende medlemmer, men ikke for alle?

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #4 på: 05 Desember 2006, 08:16:51 »
Ser ikke behovet for dette. Har vært med på så mange andre forumer som ikke har disse funsjonene og har klart meg fint der. En kan jo se helt nederst på hovvedsiden hvem som er pålogget. Holder ikke det da?
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 Desember 2006, 08:18:03 »
Ser ikke behovet for dette. Har vært med på så mange andre forumer som ikke har disse funsjonene og har klart meg fint der. En kan jo se helt nederst på hovvedsiden hvem som er pålogget. Holder ikke det da?

Skulle tro det.  :biggrin:

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 Desember 2006, 09:42:34 »
Synes det er positivt å ha "Vis hvem som er pålogget"-funksjon fordi at en kan se hvem som svarer på innlegg man nettopp har skrevet.
(Dette f.eks.hvis man er i ferd med å logge seg av, og venter på et svar)

Bruker denne funksjonen en hel del. Spesielt når det er lite som skjer på katteprat, er det greit å se hva de som er pålogget foretar seg.
Ikke noe negativt i det. Lenge leve nyskjerrigheten :biggrin:

Føler at forumet blir mer "åpent" for alle da, siden vi tross alt er et forum hvor alle medlemmene er med på å betale en avgift for å få tilgang til spesielle deler av forumet.

Er også interessant å se hvilke innlegg "gjestene" våre leser, og hva som opptar dem.

Enig med deg!!

Ragstars

• Gjest
« Svar #7 på: 05 Desember 2006, 11:50:08 »
Dere i "Klanen" ser vel dette uansett, siden dere er moderatorer?
Denne avstemmingen gjelder vel mest for oss " vanlige" medlemmer, som ikke har moderatorstatus...

utenom katteprat har eg enda tilgode å se noe forum som har dette!

De fleste forum eg er på har ikke engang de siste 20 (eller så, husker ikke kor mange som viser her) innleggene visende heller, sånn som katteprat har!
Bla. Dyrenett har dette, Dekatten, og et svenskt forum.
De fleste forum jeg holder meg på har i allefall dette :wink[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #8 på: 05 Desember 2006, 11:56:29 »
bare sånn at vi ikke missforstår hverandre nå! (eg har en tendens til å gjøre det)

Du mener sånn at man kan se ka de som er pålogget gjør sant? Ikke bare ser kem som er pålogget ved nick?
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Utlogget Zita

• Mamma
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05 Desember 2006, 11:59:42 »
bare sånn at vi ikke missforstår hverandre nå! (eg har en tendens til å gjøre det)

Du mener sånn at man kan se ka de som er pålogget gjør sant? Ikke bare ser kem som er pålogget ved nick?
Er nok det hun mener ja.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05 Desember 2006, 12:17:00 »
Kan det være en funksjon for de som er betalende medlemmer, men ikke for alle?

Enig!  :icon_smile:

Jeg brukte funksjonen f.eks om kvelden når jeg skulle logge av for å se om det er noen som skriver på noe som jeg venter på..

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #11 på: 05 Desember 2006, 12:24:33 »
Tror aldri eg har brukt den funksjonen, utenom den ene gangen vi ble gjort oppmerksom på den!  :fnis[1]:
da var det folk som klaget på spionering gjennom denne funksjonen! :)

nå er eg på ganske mange forum, både norske, svenske, engelske og amerikanske. og (sjekket nå) ingen av de har denne funkjsonen tilgjengelig for medlemmene! snakket med noen av adminsene, og de har den, men bare for admin

Utlogget Zita

• Mamma
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05 Desember 2006, 12:31:14 »
Hvorfor ta bort noe som har fungert?

Ragstars

• Gjest
« Svar #13 på: 05 Desember 2006, 12:34:46 »
Tror aldri eg har brukt den funksjonen, utenom den ene gangen vi ble gjort oppmerksom på den!  :fnis[1]:
da var det folk som klaget på spionering gjennom denne funksjonen! :)

nå er eg på ganske mange forum, både norske, svenske, engelske og amerikanske. og (sjekket nå) ingen av de har denne funkjsonen tilgjengelig for medlemmene! snakket med noen av adminsene, og de har den, men bare for admin
Hvis noen føler ubehag ved dette, kan de jo bare endre på innstillingene sine og bli "skjult bruker"...Verre er det ikke :icon_mrgreen:

Hvorfor ta bort noe som har fungert?
:icon_smile: Helt enig!!

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05 Desember 2006, 15:08:33 »
Synes godt den kan være åpen jeg. Har brukt den funksjonen mye jeg, spesielt hvis jeg har ventet på en PM, eller på svar til et innlegg. Greit å vite om folk er iferd med å svare deg før man logger seg av.

Skjønner ikke hva spionering har med dette å gjøre - hvis folk føler seg SÅ forfulgt, så er det bedre å være "skjult bruker" eller ikke være på forumet i det hele tatt. Jeg spiller ihvertfall med åpne kort, og driter i om andre kan se hva jeg foretar meg her.  :rules:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #15 på: 05 Desember 2006, 15:24:57 »
Kan være enig i det Busta  :wink[1]: Det som er litt komisk er at det ofte er de skjulte brukerne som er mest ivrige på å se hva andre gjør  :fnis[1]: ( ikke at det gjør meg noe, bare litt snodig  :wink[1]:
« Siste redigering: 06 Desember 2006, 00:26:40 av Christine »
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #16 på: 05 Desember 2006, 15:42:29 »
Hmm, viste ikke det var noe slikt her at man kunne se hvem som hadde vært inne å sett på hvilke sider. Hvor er det jeg kan gjøre det? Ser ikke noe "vis hvem som er pålogget side" jeg  :icon_idea: Har kun kika på det nederste på forsiden der det står hvem som er pålogga hvis jeg har venta på svar...

Men helt ok for meg om det er slik, iallefall for de betalende medlemene :)

Greit å vite slikt om du venter på svar på noe feks og du er i ferd med å logge av :)

:bigarmhug:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #17 på: 05 Desember 2006, 15:55:49 »
Kan være enig i det Busta  :wink[1]: Det som er litt komisk er at det ofte er de skjulte brukerne som er mest ivrige på å se hva andre gjør  :fnis[1]: ( ikke at det gjør meg noe, bare litt snodig  :wink[1]: 9

Det blir jo nesten som å iføre seg noe andre ikke kan gjenkjenne en i, og sniktitte inn vinduene til folk. Hvem vil høre på en som står bak hjørnet og roper, da??... Kaller det paranoia, jeg.

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05 Desember 2006, 16:30:55 »
Synes godt den kan være åpen jeg. Har brukt den funksjonen mye jeg, spesielt hvis jeg har ventet på en PM, eller på svar til et innlegg. Greit å vite om folk er iferd med å svare deg før man logger seg av.

Skjønner ikke hva spionering har med dette å gjøre - hvis folk føler seg SÅ forfulgt, så er det bedre å være "skjult bruker" eller ikke være på forumet i det hele tatt. Jeg spiller ihvertfall med åpne kort, og driter i om andre kan se hva jeg foretar meg her.  :rules:

JA! Helt enig!  :icon_smile:

Det er ikke for å spionere, kun for å se om det er noen som svarer på noe vi venter svar på.. Og hvis man har sendt noe til en enkelt, så kan man jo lettere se om den personen er aktiv..

Ulla og August

• Gjest
« Svar #19 på: 05 Desember 2006, 20:50:23 »
Det er samme for meg om dette er vanlig eller uvanlig på andre forum. Jeg har brukt den funksjonen mye. Jeg bruker den hvis jeg har skrevet et innlegg jeg er spent på om noen leser eller svarer på, eller hvis jeg har tenkt til å logge meg av men ser at noen skriver et innlegg jeg er interessert i å lese. Jeg synes ikke dette ligner spionasje, i og med at man kjempeenkelt kan sette seg selv som skjult bruker. Det er jo bare et tastetrykk. For meg er det noen ganger artig å se hva andre gjør, samtidig ser jeg at Gjestene våre ofte leser emner som ikke har vært aktive på lang tid og som jeg ikke har fått med meg, og som jeg da kan sjekke ut. Det gjør jeg ofte.