Skrevet av Emne: Katteteppe og skumle ørgabørga som finnes der...  (Lest 699 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Katteteppe og skumle ørgabørga som finnes der...
« på: 21 Juli 2005, 00:57:14 »
Hannkatten min har et saueskinn som han ligger på. Men han har hatt makk/orm en del ganger, og flått har han også av og til.. Bør jeg vaske det ofte? Det ligger i en sofa stol som nesten bare han bruker..Men tar det selvfølgelig bort når gjester kommer.. Er det farlig å sette seg oppi det om han har/har hatt orm el flått? Sjekker han nesten daglig..

Er det forresten vanlig å ha mye øyebetennelse? syns det renner fra øynene hans hele tiden. Han har fått øyesalve, men kommer like fort tilbake. Makken også... synes ikke noe hjelper egentlig.. Men så spiser han mye mus da..

Kan makk og øyebetennelse smitte på den andre katten min som er inne?

Kan vi mennesker få det?

Sissel

• Gjest
« Svar #1 på: 21 Juli 2005, 10:08:43 »
Bendelorm kan smitte over på mennesker, og andre dyr. Lite trivelig "gjest" å få...

Jeg ville tatt ham med til dyrlege pga øyebetennelsen, og samtidig spurt om gode råd for hvordan og hvor ofte du bør gi markkurer.

Og så ville jeg enten ha vaska teppet, eller lagt det i fryseren over en natt eller to med jevne mellomrom.

Sissel

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21 Juli 2005, 13:21:33 »
Det er også mange dyr som lider av kronisk øyebetennelse.....
Det gjør hunden "min" (mamma's), han må skrape øynene en gang i året :cry:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21 Juli 2005, 13:31:29 »
hmm, skal jeg gjøre... takk for tips :neie:  Men skrape øynene sine????? IOUUU! Stakkars.. er ikke der vondt da? Hvordan gjør de det? :cry: