Ja nå håper jeg røytesesongen snart er over. Siste tiden har jeg plukket opp pelsdotter på gulvet her hver dag...
Men er det noe jeg kan gjøre før neste røytesesong for å slippe så mye hår? Har nå kommet inn i en god rutine med å gre dem hver dag, gir dem kvalitetsfor, litt B-vitamintilskudd i form av engelsk ølgjær. Væter gjerne pelsen til Felix når han gres også, for å få med mer når jeg grer ham. De er ikke spesielt stresset her hjemme (håper jeg iallefall..)
Men har hørt man kan tilsette olje i maten, bla viacutan som kjøpes hos veterinær. Noen som har erfaring med dette? Kan man bruke vanlig matolje å tilsette i maten? Er det fare for overvekt hvis man gir olje hver dag (tross alt innekatter jeg har, og Tigris er glad i sofaen).
Andre råd?
Har dessuten hørt at første røytesesongen en katt går gjennom gjerne er kraftigere, siden kattugnepelsen skal felles. Er dette tilfelle? håper jeg kan slippe unna med mindre pels neste gang...
Jaja, jeg vet det er pelsdyr jeg har, så jeg skal ikke klage over litt hår i maten. Tross alt har de enormt bløt pels å kose med