Skrevet av Emne: Klippet klørne til Garfield for første gang :)  (Lest 1747 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Klippet klørne til Garfield for første gang :)
« på: 02 Desember 2006, 22:30:36 »
Kjøpte klotang når vi var i Strømstad i helgen, tenkte det kunne være ganske lurt siden Garfield den siste tiden har hengt klørne sine fast i bagateller  :fnis[1]: ( hengt fast i sofa, tepper , laken osv. han er ikke flink nok til å kvesse klørne selv lenger ( går lite ut på vinteren også  :icon_frown: )

Gikk veldig bra, tok ca en halv til en cm cm av klørne ( var veldig lange ), kunne tatt mer, men synes han kan få beholde endel utover nervene også, synes dyrlegene har en tendens til å ta veldig mye egentlig. Var unnagjort på to minutt, ingen grining og fikk godbit etterpå  :love:
Gjør ikke dette på Labben da, han trenger klørne sine ute når han jakter på diverse smådyr  :humre:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Klippet klørne til Garfield for første gang :)
« Svar #1 på: 03 Desember 2006, 00:15:06 »
Så flink og tålmodig Garfield var da.  :wink[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03 Desember 2006, 00:17:17 »
Ja, han er flink han  :icon_frown: Liker det jo ikke kjempegodt og er nok redd jeg skal ta for mye, men det passer jeg godt på at jeg ikke gjør ( husker med skrekk og gru en hund på kristiansand dyreklinikk som fikk sine klør klippet  :412: var tre stykker som holdt hunden og dyrlegen som jeg haaater derfra har nok klippet borti nervene på den  :icon_sad: )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 03 Desember 2006, 17:49:52 »
Flinke Garfield det !

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03 Desember 2006, 18:30:38 »
så bra at det gikk greit :icon_smile: flinke garfield :love:
 her går det fint med huskatten og perseren men birmapusen er en heeeeeelt aen diskusjon :fnis[1]:
så det varierer sinsykt. men utroligt at han skulle klare det så bra og aldri blitt klippet klørne før

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03 Desember 2006, 18:37:56 »
Ja, ble positivt overrasket, pusen er snart 11 år og har aldri gjort sånn  :love: Han følger nøye med på hva jeg gjør da  :morsomt: samme gjorde han hos veterinæren når han fikk helsesjekken sin sist, kikket til og med på vaksinesprøya når den blir satt i nakken/ øvre del rygg på ham, snur hodt nesten helt rundt jo  :fnis[1]:

Tror ikke han likte den veterinæren vi hadde sist, så skal få en av de faste veterinærene til å ta ham neste gang, og så vil jeg gjerne ha en som tar katten sin litt nøyere angående tenner og tannkjøtt  :rules:

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #6 på: 05 Desember 2006, 17:13:05 »

...jeg sitter her, helt målløs...

...tank å ha en katt som ikke "erklærer full krig" hver gang klørne skal klippes...

Vi må være to om å klippe klørne til Krimskrams. Sven holder, og jeg klipper...
Krimskrams begynner nå å forstå at dersom hun trekker inn klørne, og drar til seg labben, så er det ingen som får klippet noe...
...derfor tar det hele lang tid....

...sukk...
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Ulla og August

• Gjest
« Svar #7 på: 05 Desember 2006, 17:32:08 »
Jeg klippet klørne til August også, selv om han var utekatt. Han kvesset aldri klørne, så de ble så lange at de hengte seg fast sånn som med Garfield. Var absolutt ikke noe problem å klippe dem, men så er jo August verdens snilleste katt også da. Han godtar alt, han.

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05 Desember 2006, 18:02:51 »
Du har en flink pus du også ja... :icon_smile:

Begge mine er kjempeflinke når de skal klippe klør, Brutus er den som ligger rett ut og bare kulern, og Lotta er litt mer skeptisk, men sitter rolig og følger med hihi....

Men hvor ofte klipper dere klørne dems, syntes de vokser så fort ut igjen jeg.... :hmmmm:

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
Hvor ofte man klipper klør?
« Svar #9 på: 06 Desember 2006, 12:02:36 »
Har lurt på det samme...

...men vi klipper Krimskrams (som er en innepus) når det trengs... Sånn ca. 2.-3.uke...Tror jeg...

Men det er ikke alltid at alle klørne trengs å klippes..Klørne på baklabbene klipper vi ca. annen hver gang... Og på forlabbene vokser "tommel-kløen" samt "pekefinger-kloen" fortest.. Så det hender at vi kun klipper disse...

Som sagt, vi klipper når det trengs.. (les: vi klipper klørne når det begynner å bli farlig å gre...  :whistling:)
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06 Desember 2006, 12:54:02 »
Her ble det jo klippet først når pusen var nesten 11 år  :icon_frown: men så har de vært utekatter lenge også, innekatter som ikke kvesser klørne sine trenger nok regelmessig klipp.
Her blir det ikke klippet noe før det trengs virkelig. Ene pusen trenger klørne sine ute, og han andre er ute han også, bare ikke nå på vinteren  :rødmeja: så da benyttet jeg sjansen  :icon_smile: