Skrevet av Emne: Trenger råd om syk katt  (Lest 1211 ganger)

Mihoe

• Gjest
Trenger råd om syk katt
« på: 02 Desember 2006, 16:26:33 »
Hei!

For et halvt år siden fikk jeg en hankatt fra Kattehuset. Det var mye rot rundt papirene hans, og jeg fikk litt dårligere informasjon om historien hans. Men han la sin totale elsk på datteren min og det var gjensidig så vi tok ham med oss. Vi fikk opplyst at han var rundt ti år, men jeg mistenker at han nok er litt eldre. Uansett har han levd et ganske hardt liv (noe arrene hans vitner om).

Da han hadde bodd hos oss en stund mistet han mye vekt og dyrlegen påviste Hyperteorose (overaktiv bukspyttkjertel). Han medisineres for dette nå og ble i en lang periode mye bedre.

Da Brutus flyttet til oss plaget ørene hans ham, og vi fikk medisiner mot det også. Det ble øyensynlig bedre, men vi har aldri fått lov til å klø ham bak øret.

For noen dager siden begynte han å klø seg igjen, og i dag har han begynt å sjangle kraftig når han går. Han er slapp og daff, men spiser litt innimellom.  Jeg mistenker at det kanskje er ørebetennelse som påvirker balansenerven.

Uansett: Jeg trenger råd om veterinær. Han jeg var oss da vi fikk påvist hyperteorosen er jeg ikke spesielt begeistret for. Brutus har sammensatte helseproblemer, og jeg måtte hele tiden minne veterinæren på de andre testene han skulle ta.

Er det noen som har noen å anbefale? Jeg bor sentralt i Oslo, og har ikke bil, så det må ikke være så langt.

Takk for alle innspill!

:ad[1]:

Ulla og August

• Gjest
SV: Trenger råd om syk katt
« Svar #1 på: 02 Desember 2006, 16:40:12 »
Hva med katteklinikken 10 liv? Den er visst spesialisert på katter, men jeg kjenner ikke noe særlig til den annet enn at jeg har hørt at den er bra.

Geoje

• Gjest
« Svar #2 på: 02 Desember 2006, 17:56:36 »
Hva med vetrinærhøyskolens poliklinikk? Den brukte jeg masse da jeg bodde midt i byen.

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #3 på: 04 Desember 2006, 11:36:30 »
jeg vil bare ønske deg lykke til!!  :icon_sad:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #4 på: 04 Desember 2006, 22:00:44 »
Oslo Dyreklinikk på Ensjø, er jo bra og enkelt å komme seg til