Skrevet av Emne: En trist historie  (Lest 3095 ganger)

Faustino

• Gjest
En trist historie
« på: 02 Desember 2006, 10:15:47 »
Hjemmet hvor lille "kaninen" Keme flyttet til,der bor det en stor og snill huskatt fra DB.Huskatten er litt utekatt,men liker seg best innendørs.
Så mye kjennskap til Keme rakk aldri huskatten å få,fordi Keme fyker etter menneskene i huset hele dagen.
Noen få dager etter Keme flyttet inn,så kom huskatten inn og var fryktelig syk.
Så huskatten blir tatt med til dyrlegen,dem finner intet svar,katten får med seg antibiotika.

Huskatten blir isolert på et annet rom,og heldigvis har ikke han og Keme hatt kontakt siden dem kom i samme hjem.

Huskatten har sår og blemmer i munnen,og alt skjer på svært kort tid. Jeg tenker på Bajas som fikk sår i munnen mot slutten,men får det ikke til å stemme heller.Klinikken som skrev ut antibiotikaen og så på katten i 5 min skulle dessuten ha 1000kr,fysj  :o
Jeg skal snakke med dem ikveld,kanskje dem har valgt å avlive katten,om dem ikke skulle heller bruke klinkken jeg var på med Bajas som er flinke, kjappe med testene sine og sluker ikke pengebøkene til kundene.

Jeg snakker med en annen oppdretter som har hørt mye rart innen oppdretter og utstiller verdenen.Det skal jeg ikke komme inn på her nå.
Men ihvertfall så kan katter få blemmer og sår i munnen av frostvæske (spyler væske? )  :( Denne væsken drikker jo kattene frivillig,fordi dem syns den smaker så godt.
Eier av katten har ihvertfall kontaktet alle naboene om at dem skal se at der ikke ligger noe slikt ute i garasjer som er tilgjengelig for kattene,da det bor mange katter i området.

Katten reagerer ikke på antibiotikean,er bare blitt verre,får mat og vann via sprøyte i munnen.  :icon_sad:

Så nå bor dem syke katten på et rom for seg selv,som sagt om den ikke er avlivet,hun orker ikke kjempe for katten,dersom den lider og har det vondt,og det er jeg helt enig i.
Eldste jenta på 4 er jo knust og så lei seg,for dem har informert henne om,at kanskje det er best katten hennes får sovne inn.

(Så dem er evig takknemlig for dem fikk trygge,ungeglade Keme før katten ble syk for jentas skyld,og da Faustino flyttet inn på kort varsel,så slipper Keme å ev være alene)

Men jeg krysser ihvertfall fingrene det jeg kan for huskatten,jeg tror den skal obduseres,dersom den blir avlivet.

Er det frostvæska sin skyld,så forkynn det videre til alle dere kjenner om at slikt på stå forsvarlig gjemt for kattene.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: En trist historie
« Svar #1 på: 02 Desember 2006, 11:32:41 »
Så utrolig trist å lese. Håper virkelig ikke det er frostveske, det er så forferdelig å tenke at den kan gjøre slikt mot katter, særlig når det er noe man aldri kan forsikre seg om at katter "får tak i". Håper også selvfølgelig for eieren sin skyld at de finner ut hva som er galt og at katten kan reddes, men om den lider så er det vel kanskje beste utvei å la den sovne inn..  :icon_sad:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 Desember 2006, 12:23:51 »
Huff så ekkelt da.. Viste ikke dette om frostvæske.. Dette skal sjekkes ut at det ikke ligger å flytter noe sånt ett eller annet sted.. Skumle saker..

Stakkars pusen da :( Trist for den..Huff

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02 Desember 2006, 12:55:07 »
uff...

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 02 Desember 2006, 13:09:29 »
Ja, det var trist å høre om det der  :icon_sad:

Håper lille frøkna kan finne trøst i de 2 små pusene.

Ulla og August

• Gjest
« Svar #5 på: 02 Desember 2006, 13:32:21 »
Så innmari trist! Stakkars lille pusen som må bo på eget rom og er så syk  :skjelveleppe: Håper de finner ut av det og at han blir frisk!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #6 på: 02 Desember 2006, 13:43:28 »
 :icon_sad: Uff, stakar familien da!!

:x-fingre[1]: Håper pus blir frisk
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02 Desember 2006, 13:47:36 »
Stakkars pusen, det må være fryktelig..  :skjelveleppe:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02 Desember 2006, 16:18:36 »
Huff det var ikke noe hyggelig. Vet at Frostvæske er farlig har lest det ett eller anna sted før.
Men jeg kom til å tenke på katter kan jo også få herpes, og det gir jo sår og blemmer i kjeften og en kan blir ekstremt dårlig av det. Ei venninne av mi fikk feber opp i 40 av dette og var skikkelig elendig og hadde hele kjeften og ansiktet fullt i blemmer og sår. Tok dem ingen prøver av katten hos dyrlegen eller? For det virker jo ut som en helt elendig undersøkelse.

Faustino

• Gjest
« Svar #9 på: 02 Desember 2006, 20:06:58 »
Tviler på det er herpes jeg da.
En kastrert hannkatt (ikke hunnkatt heidi) som aldri har vært syk en eneste dag,vaksinert,id merket full pakke.
Den er mer innekatt enn utekatt,og kom hjem etter en kort tid utendørs på et par timer og så syk ut av det blå.
Rottegift var det ikke,for det var dem bevist i demmes byggefelt at sånt la ingen ut sånn at kattene fikk tak i det.

Skal prøve å ringe dem i morgen å høre hvordan det går med han.Er nettopp kommet hjem fra jobb.

Det er jo ikke synd på at han er alene når han er syk.Det er til det beste for han å ha ro og fred,samt at ikke de andre kattene går i han og stresser han opp,og dersom katten har en smittesykdom,så er det mindre fare for smitte. Men jeg tror ikke han har herpes.

Vi har jammen vært heldige med våres utekatter opp igjennom,om en ser bort fra påkjørsler da,og hos oss er det ikke noe til kattens beste akkurat,her er det kuen og sauen som teller.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Desember 2006, 20:26:36 »
Ikke noen hyggelig lesning dette nei.
Alt tyder jo på at det er noe som hun har fått i seg på den tiden hun var ute.
Stakkars pusen og stakkars eiere.  :icon_sad:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02 Desember 2006, 21:30:25 »
Uff så trist....og det værste er jo når man ikke vet hva som feiler katten, føler seg så hjelpesløs i en slik situasjon.. :skjelveleppe:

Krysser fingrene for at den slipper å lide iallefall... :x-fingre[1]: :icon_sad:

Faustino

• Gjest
« Svar #12 på: 02 Desember 2006, 21:45:37 »
Har fått tak i henne på mobilen,den blir trolig avlivet om det ikke er fremgang innen i morgen.

Faustino

• Gjest
« Svar #13 på: 03 Desember 2006, 20:26:35 »
Pusen er avlivet  :( , men det var til dens eget beste,det gikk aldri fremover,bare motsatt vei.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #14 på: 03 Desember 2006, 20:31:13 »
Uff, det er trist.. Men det beste for katten er jo å slippe å lide..  :icon_sad:

Sender noen varme tanker til vennene dine..

Ragstars

• Gjest
« Svar #15 på: 03 Desember 2006, 20:31:38 »
Er den blitt sendt til obduksjon?
Huff, så fælt for familien og den stakkars pusen :icon_sad:
« Siste redigering: 03 Desember 2006, 21:51:02 av (N) Ragstar's »

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #16 på: 03 Desember 2006, 20:49:59 »
Dette var trist lesning. Håper de fikk den obdusert.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03 Desember 2006, 21:45:37 »
Det var nok til det beste at katten slapp å lide mer. Vært interessant å vite hva som forårsaket dette.

Faustino

• Gjest
« Svar #18 på: 03 Desember 2006, 21:47:14 »
Det som avgjorde avlivning i dag var at katten ikke fikk inn tungen i munnen og luktet helt grusomt råttent.  :icon_sad:

Heidi K

• Gjest
« Svar #19 på: 03 Desember 2006, 22:02:38 »
Så trist  :icon_sad:

Men håper de trøster seg med at det var til det beste for pusen, og at de finner trøst i kattungene også.