Skrevet av Emne: Indre sting  (Lest 5535 ganger)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
Indre sting
« på: 28 November 2006, 13:28:50 »
Kiara ble jo kastrert i går, og har fått indersting  :hmmmm: Dette har eg aldri vert borti før, da Meeko begge gangene fikk yttre sting, og samme gjorde Nille når vi måtte inn med henne..

SÅ det er eg lurer på, kor lenge skal hun gå med body'en? Er det lett for henne å rive opp de stingene? Sånn ved å vaske seg eller hoppe opp på ting?  :klø seg:

Når hun kom hjem i går, var hun jo passe sløv, men gikk likevel rundt her, og hoppet opp på pc bordet 2 ganger (ene gangen datt hun ned igjen andre gangen fikk eg tar i henne), kan dette ha skadet såret?  :icon_idea: Det er litt blod på body'en men det var der når hun kom hjem, er ikke blitt mer liksom..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Faustino

• Gjest
SV: Indre sting
« Svar #1 på: 28 November 2006, 13:37:22 »
De indre stingene er slike som løser seg opp og forsvinner selv.
Dem syr jo igjen flere lag,det er er ikke bare et snitt liksom.

Noen syr yttersiden med tråd en må tilbake 14 dager etter å ta bort om en ikke kan ta det bort selv (Kiss tok bort sine selv hun,men ingen fare med det,det var grodd da 1 uke etter)
Noen limer igjen,det er flere måter å gjøre dette på.

Nå har jo bare jeg er hunnkatt kastrerings erfaring bak meg,og jeg kommer alltid til å velge å åpne opp i siden om det ikke er den katt som skal stilles siden. (kommer an på om der blir synlig "arr")

Men ta Kiss som blødde masse første døgnet (flere årsaker) hun gikk ikke med noe på,jeg hadde trodd hun burde hatt på et kompress eller noe første døgnet.

Bodyen er kjekk,dersom  katten takler å gå med den,og såret får likevel nok luft. Jeg ville skaffet en til,er bare å kjøpe en ny,sånn at hun fikk på en ren en.
Jeg ville kanskje hatt på bodyen i 2-3 dager mot 1 uke tror jeg. Kommer an på såret og på katten.

Er ikke alle katter som får med seg noe ved en hunnkatt kastrering uansett,men tror jeg ville forlangt body.siden det var kastrering via gamlemåten,men hadde ikke fornedret katten med skjerm om en kunne la være.

God bedring.

PS: Fikk du med antibiotika,eller satt den sånn sprøyte som varer i 3 dager?
« Siste redigering: 28 November 2006, 13:39:48 av Faustino »

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 28 November 2006, 13:42:00 »
Fikk ingen antibiotika med oss..
Og det er sånne sting som fjerner seg selv eg mener.. Jens sa de kaldt det for indtre sting. Eg var ikke med å hentet henne dessverre..
Vi har vertfall fått beskjed om at vi trenger ikke komme inn igjen etter 10 dager for å fjerne sting, men de ville gjerne at vi kom for å få sjekket at alt var bra likevel, gratis time!

Eg er jo så nervøs, eg hater å kastrere katter, og på Meeko måtte eg jo gjennom det 2 ganger :(
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Faustino

• Gjest
« Svar #3 på: 28 November 2006, 13:49:44 »
Så heldig du var som fikk indre sting,da blir det mye enklere med en ny sjekk om 10 dager,siden hun ikke er av det letteste slaget å ta med seg.

Går nok fint dette.
Jeg var både heldig og uheldig.Fælt med Kiss som våknet opp og opp av narkosene,men jeg slapp sjanglingen hjemme,for den er like trist å se på hver gang syns jeg.

Bare følg med på at det gror som det skal du.

Her er jeg vandt med at vi får med antibiotika som en skal bruke i 1 uke,men jeg vet det varierer veldig fra sted til sted.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #4 på: 28 November 2006, 14:00:18 »
Kiara er nå ikke den vanskeligste.. eg var jo at når katter er syk, så går de helst å gjemme ser vekk.. Kiara kom opp på fanget mitt og lå i hele går! *Stolt*

Sabrina derimot.. *Sukk* vi får se ka de gjør med henne, men håper eg får samme på henne..  :icon_idea:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28 November 2006, 14:36:03 »
Tammy som vi hadde fikk også innvendige sting, gror veldig raskt og hun slapp å ha body på seg, Vi prøvde med skjerm, men det nektet damen å finne seg i  :hihi[1]: Må bare passe på at hun ikke vasker seg for mye der stingene er  :icon_frown:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Linda

• Gjest
« Svar #6 på: 28 November 2006, 14:37:45 »
Jeg har aldri fått med antibiotika etter kastering. Har heller ikke fått med verken body eller skjerm, men alle tre jentene mine har bitt sydd med innvendinge sting så det har nesten ikke vært noe sår å slikke på. Såret til Birmajenta mi var knapt et par cm langt.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #7 på: 28 November 2006, 14:43:09 »
Kiara vasker oppå body'en sin.. der som såret er.. så tror nok eg skal ha den på en stund.. stakar

tvb_86

• Gjest
« Svar #8 på: 28 November 2006, 15:52:52 »
hEI :) når jeg steriliserte lissi fikk jeg beskjed om å la den sitte på til hun skulle ta stingene. jeg hadde body på henne :) det gikk fint etterhvert som hun ble vant med det  :) hvis du følger med pusen kan du jo ta av bodyen litt i blant når du ser hun ikke slikker seg.
her kan du se bilde av lissi : ganske søt :  :love:

sånn hadde lissi det da hun var sterilisert: godt tips: :humre:

Første natta Lissi skulle være hjemme etter operasjonen lå hun på badet, med varme i gulvet, musikk fra cd og et lite lys på.
Samtidig fikk hun favorittputa si (min pute!!!) som hun ligger med i senga om natta og selvfølgelig en bamse.
Der koste hun seg til neste morgen. Hun våknet og var ganske fortumlet, men dette gikk rimelig fort over, og  ca 4 dager etter, hadde hun helt glemt operasjonen og var  i fin form og leken som bare det!
Etter 10 dager tok hun stingene sine, og da  bodyen skulle  av ,ble det jubel i huset :) Vi koste oss kjempemye, og Lissi fikk spesial mat   under helingen av såret sitt, rekonvalensefor. hills brukte vi og det var det eneste hun spiste de første dagene, våt for. stingene inni gikk bort av seg selv, men hun måtte fjerne de utenpå etter 10 dager, de ble klippet vekk =)
så kos deg med pusen og la den hvile masse på et varmt sted alene, det liker de veldig godt =) lissi fikk masse ro, secret garden musikk var topp  :icon_smile:
er viktig å la bodyen være på til stingene skal tas så hun ikke får slikket eller revet opp såret så det blir bakterier der

Faustino

• Gjest
« Svar #9 på: 28 November 2006, 15:58:41 »
Så søt hun var i body  :love:

Ja,det er viktig med god  varme,at dem ikke fryser,det særlig også da normalt dem er groggye etter narkosen og ikke kan styre med tempen helt alltid.

Jeg er bare sjele glad jeg slapp en sjanglede katt jeg,men det andre kunne jeg vært foruten.
Men det verste er som regel over i løpet av et døgn.
Min ammet jo  6 kattunger og 1 gjøkunge dagen etter hun  :fnis[1]:

Fikk smertestillende også,men det fikk jeg ikke brukt.(men det hennes tilfelle da)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #10 på: 28 November 2006, 16:11:40 »
Siden eg har sting som forsvinner av seg selv, kan eg ta av bodyen om noen dager da? Eller bør hun ha den på i 10 dager uansett?

tvb_86

• Gjest
« Svar #11 på: 28 November 2006, 16:20:15 »
ti dager uansett fordi de ytre stingene kan hun klare å rive opp eller hvis hun får slikket såret kan det bli mer bakterier i det og sette seg infeksjon der. lissi greide å få av seg bodyen en gang så det begynte å blø der og da måtte jeg sette på bandasje. så ikke ta den av før du skal til dyrlege og ta stingene hennes, da er du sikker på såret har grodd :bigarmhug:

tvb_86

• Gjest
« Svar #12 på: 28 November 2006, 16:21:12 »
men du har både indre og ytre sting ikke sant?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #13 på: 28 November 2006, 16:24:12 »
Hun har ingen sting som vi kan se, eller som skal fjernes.. så nei.. ingen ytre sting..

tvb_86

• Gjest
« Svar #14 på: 28 November 2006, 16:25:25 »
ingen? oi har jeg aldri hørt om hehe.. men du burde nok la bodyen sitte ti dager uansett  :bigarmhug: for det tar ganske lang tid før det gror. så du er sikker på hun ikke får revet opp igjen såret. lissi greide jo å bite opp borrelåsen på den.. helt utrolig hva hun klarer  :le[1]:

her er hva som står på info arket mitt:
10-12 dager skal hun gå med body. Hold helst katten inne til bodyen er av.  vanligvis vil katten ligge å sove mye første døgnet, de bør ha det varmt og rolig. det tar ikke mange dagene før katten glemmer den er nyoperert. noe fra det arket jeg fikk med. eierinformasjon fra veterinær :)
« Siste redigering: 28 November 2006, 16:31:31 av tvb_86 »

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #15 på: 29 November 2006, 18:14:07 »
Er disse stingene lette å rive opp  :icon_idea: Sabrina løp rundt som en gal her med engang eg åpnet buret, hun er ikke glad i det hele tatt stakar! :(

Ulla og August

• Gjest
« Svar #16 på: 29 November 2006, 18:28:17 »
Hvorfor måtte du gjennom det to ganger med Meeko?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #17 på: 29 November 2006, 19:01:04 »
Han ble først sterilisert fordi alle trodde han var jente, også kastresrt når folk fant ut at det var en gutt  :whistling:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29 November 2006, 20:43:41 »
Han ble først sterilisert fordi alle trodde han var jente, også kastresrt når folk fant ut at det var en gutt  :whistling:
Det der er så utrolig altså..  :icon_sad: :icon_rolleyes:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #19 på: 29 November 2006, 20:54:19 »

hjelp, er det mulig?? Stakkars liten!