Skrevet av Emne: Buster har spist betong...  (Lest 4017 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Buster har spist betong...
« på: 27 November 2006, 18:41:54 »
Nå har Buster´n rota seg opp i problemer igjen...

Vi har fylt betong i kjellern idag, og umuliusen Buster klarte selvfølgelig å komme seg inn gjennom et hull i bordkledningen før det var tørt. Så nå er det masse potespor i betongen, og jeg tør ikke tenke på hva Buster kan ha fått i seg da han vasket potene etterpå...  :icon_eek: Han virker litt småkvalm og vil helst sitte helt inntil ovnen, men spiser, drikker og leker som vanlig. Hvor hysterisk skal jeg bli nå? Tror dere det kan blokkere tarmen, eller kommer det ut igjen på normalt vis? Skal jeg se det an, eller ringe vet´en i morgen og forlange røntgen? 

Vet jo ikke om han har slikket alt i seg, eller trødd mesteparten av seg ute, men hva gjør vannfast betong med fiberarmering med en liten pusemage...?  :skjelveleppe:

Ulla og August

• Gjest
SV: Buster har spist betong...
« Svar #1 på: 27 November 2006, 18:42:54 »
Ring og spør dyrlegen!

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27 November 2006, 18:47:44 »
Huff jeg vet ikke, første som slo meg hvis det stivner til stein inni magen så er det vel ikke særlig heldig. Men siden du ikke vet om han har spist eller ei, ville jeg sett det an. Du merker sikker fort om han blir skikkelig sjuk.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27 November 2006, 18:52:55 »
Ring og spør dyrlegen!

Vi bor i Bodø. Byen der ingen dyr bør bli syke etter kl. 15.00, for da stenger alle dyrlegekontorer...  ::)

Huff jeg vet ikke, første som slo meg hvis det stivner til stein inni magen så er det vel ikke særlig heldig. Men siden du ikke vet om han har spist eller ei, ville jeg sett det an. Du merker sikker fort om han blir skikkelig sjuk.

Han har lagt seg nå ihvertfall, skal se hvordan formen er når han våkner. Han har garantert slikket i seg noe, men det kan jo ha vært bare bittelitt... Håper det ihvertfall. Hva den katten finner på altså, tror han skal få bli innekatt heretter.  :(

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #4 på: 27 November 2006, 18:59:19 »
Håper at det ikke er så mye han ev har fått i seg da  :x-fingre[1]:
Det høres ikke så bra ut med betong i magen nei  :icon_eek:
Håper det ikke er så galt, at han ikke tar skade av det på noe vis.

Stakkar Bustergutten  :icon_sad:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27 November 2006, 19:07:20 »
Huff da...   :icon_sad: Om det er noen trøst så har Charley klart å slikka i seg alt fra zalo, oljemaling og gud vet hva, men det har da gått bra selv om jeg har hatt alle verdens skrekkscener i hodet mitt.
Det er skikkelig trasig når de får noe på labbene i og med at de slikker så mye på dem.
Og vet du, jeg tror det skal til ganske mye betong før den samler seg til å bli en stein....  :hmmmm:
Men ta å ring dyrlegen i morgen, sånn for din egen psykiske helse om ikke annet  :bigarmhug:

Renate

« Siste redigering: 27 November 2006, 20:48:05 av RenateW »

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 November 2006, 20:46:18 »
Du vet sannelig meg  å få det til du Buster. Håper du ikke har fått vasket i deg for mye av dette, for det vil ikke magen din like.  :icon_sad:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #7 på: 27 November 2006, 20:48:02 »
Ring og spør dyrlegen!

Vi bor i Bodø. Byen der ingen dyr bør bli syke etter kl. 15.00, for da stenger alle dyrlegekontorer...  ::)

Han har lagt seg nå ihvertfall, skal se hvordan formen er når han våkner. Han har garantert slikket i seg noe, men det kan jo ha vært bare bittelitt... Håper det ihvertfall. Hva den katten finner på altså, tror han skal få bli innekatt heretter.  :(

Men de har vel en vakttelefon?

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 27 November 2006, 20:49:08 »
 :icon_eek:  Betong, Bustergutten??  :icon_sad:

Kanskje du kunne holde han inne ei lita stund bare for å se ann formen hans litt? Vet han ikke syns det er så kult, men ikke artig hvis han skulle bli værre hvis han er ute.

I Bodø er det ikke mye dyrlegehjelp å hente på kvelden nei  :icon_exclaim:  De sier at de faktisk ikke gidder komme fordi det bare er ei katte  :icon_exclaim:  Selvom man ringer vakttelefonen..

Kanskje vi burde skaffe oss kyr eller noe?  :icon_question:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27 November 2006, 20:59:07 »

Skal du ha den inne Heidi?  :hihi[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #10 på: 27 November 2006, 21:02:48 »

Hvis det gjør at dyrlegen kommer når jeg sier jeg trenger hjelp, så kan den vel stå utenfor kjøkkenvinduet her  :fnis[1]:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #11 på: 27 November 2006, 21:03:19 »

Hvis det gjør at dyrlegen kommer når jeg sier jeg trenger hjelp, så kan den vel stå utenfor kjøkkenvinduet her  :fnis[1]:

Du og Hilde kan dele på den..  :icon_idea:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27 November 2006, 21:15:49 »
eg trur det er viktig kor stiv betongen var da buster gjekk gjennom.
om du kan sjå tydelige kattespor i betongen, så har betongen allereie vore litt stiv. hadde betongen vore flytandes hadde du nemlig berre sett "uorden" på overflaten.
om altså betongen allereie har vore litt stiv, så har stakkars buster mest sannsynlegvis hatt klumper på potane.
grunnen til at eg trur at dette er viktig er at eg har sett at pusabeistet har spytta ut jordklomper når han har vaska seg. han har ikkje spist klomper.
kanskje har buster-gutten vore så lur og ikkje spist det der?

noko anna: var betongen allereie ganske stiv, så er det ein liten sjanse for at potane har faktisk vore ganske reine. og dvs at busta har berre fått småklumper av betong i seg, om han da har sleikja seg rein.

ellers har eg nettopp besøk av ei vennine som nesten er ferdig utdanna menneske-lege.
ho seier at betong drar til seg vann frå kroppen. gje han vann for å erstatte væsketap.  følg med om har driter eller ikkje. ring dyrlegen, kanskje det er rensa parafin som må til.

eg trur også at du kan finne ut mykje av potesporane. er kantane tydelige? eller ser det ut som om kattepoten har reve med seg ein god del betong? på den måten kan du finne ut kor mykje buster kan ha hatt på poten og dimed også kor mykje buster kan ha fått i seg om han då har spist det.

krysser fingrer for buster!!!! det går sikkert bra!

(stilig forresten med potespor, da. koseleg å ha spor etter buster i mange år framover!)
heike

Ulla og August

• Gjest
« Svar #13 på: 27 November 2006, 21:40:03 »
(stilig forresten med potespor, da. koseleg å ha spor etter buster i mange år framover!)
heike

Ja særlig siden Busta skal selge huset  :fnis[1]:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27 November 2006, 21:47:52 »
Ja, renset parafin (virker som en oljesubstans) bør man ha i kjøleskapet. Du kan gi 1 -2 ml  1 -3 ganger daglig i max 6 dager på rad. Hvis avføringen har blitt hard, vil parafinen løsne på den, men det kan fort gå over til diarè. Så ikke gi for mye, ikke for lenge, og du MÅ følge med på enhver avføring som kommer ut hvis du skal bruke det.Lykke til, Busta :icon_smile:

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #15 på: 27 November 2006, 22:40:07 »
Takk for svar alle sammen!

Det ser ikke ut som Buster har noen problemer enda, bortsett fra at han slikker seg veldig rundt munnen. (Men det kan jo ha andre årsaker også, han spiser jo alt han kommer over den katten...  ::)) Jeg tok sjansen på å slippe han ut for en liten tissetur, for han har både spist, drukket, lekt litt og koset, men jeg skal følge med utover natten og ringe vet´en i morgen. Sånn renset parafin har jeg selvfølgelig ikke, men takk for tipset. Skjønner at med en ekstremsport-utøver som Buster i huset burde han hatt sitt eget medisinskap. Krysser fingre for at det går bra også denne gangen, men jeg blir bare helt sjokkert over hva den gutten finner på.

Dette må forresten ha skjedd i formiddag, for det ser ut som betongen var ganske våt da det skjedde. Den er ennå ikke tørka helt, så jeg får bare sett sporene på avstand. Men jeg er sikker på at den nye eiern synes det er stas at Buster har "merka" huset sitt for fremtiden.  :fnis[1]:

veri

• Gjest
« Svar #16 på: 27 November 2006, 22:58:48 »
Buster, nå kan vi vel si du er steintøff? Betongkatt, det er tøft det!

Hilsen Josefine Pus

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27 November 2006, 23:08:10 »
Nei men kjære vene Buster, hva er det nå du har funnet på  :o
Hva er det ikke den katta klarer å få til?

Får tro det går bra  :icon_smile:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #18 på: 27 November 2006, 23:37:51 »
Buster, nå kan vi vel si du er steintøff? Betongkatt, det er tøft det!

Hilsen Josefine Pus

Steintøff?  :biggrin: Se det kan jeg like... Da er det kanskje verd litt mageknip da?  :icon_idea:
(Matmor sitter og rister på hodet, så hun synes visst ikke det er noe tøft å være betongkatt...)

Buster

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28 November 2006, 00:01:50 »
Buster da  :icon_sad: Nå stiger sikker prisen på hustet betraktelig, siden du har merket det med dine tøffe poter  :love: Håper det er en som er glad i katter som skal overta  :hihi[1]:
Du er skikkelig steintøff Buster  :icon_smile_pray:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net