Wikrita, det med håndhygiene er litt mer komplisert enn å bruke albuene til å skru av kranene...har aldri sett noen gjøre det forresten, men det fins sikkert de også.

Der jeg jobber, har vi kraner som slår seg på når vi holder hendene under krana, veldig greit..hvis ikke, skal man bruke tørkepapiret, man har brukt til å tørke hendene med, til å skru av krana etter at man har tørket seg.
Men, det å vaske hendene er ikke trygt det heller. Man har masse bakterier på hendene selv etter å ha vasket i 30 sekunder (høres ikke så lenge ut, men det er det..prøv. 30 sekunder er minimum håndvasktid der jeg jobber) så har man bakterier på hendene. Løsningen er jo desinfeksjonsmiddel til å smøre hendene med, dette fjerner alt som skulle være av skumle bakterieriser.
Men, det er i pleie og renhold dette er viktig, hvor man snakker om svekkede mennesker som har lite immunforsvar og så videre..med en vanlig renvasket hånd er det ikke noe problem å tørke vekk litt rusk i øyet på en katt, smart av deg Wikrita å nevne fuktig klut o.l. Vil bare si til dere folk at dere må ikke bruke våtservietter, jeg ser noen bruker det på hestene sine...ikke bra hverken for øyne eller hud, og katten får jo stoffet i seg når den vasker seg.