Skrevet av Emne: Noen spørsmål  (Lest 555 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Noen spørsmål
« på: 19 Juli 2005, 15:35:04 »
Må stille noen spørsmål jeg, hehe.

- Til helga henter jeg en 12 uker gammel kattunge fra broren min, som jeg skal passe på til eiern kommer og henter han hos meg. Jeg har 2 hannkatter fra før (kastrert). Har spurt om det før tror jeg, men er det noe jeg burde tenke på?

Bilde av Oliver:

- Jeg har akkurat kastrert minstemann av kattene mine, så jeg har egentlig ikke noen grunn til å holde dem inne lenger. Til nå har jeg vært ute og luftet de noen timer i uka, uten bånd, men i oppsyn av meg. Nå burde jeg egentlig begynne å slippe de ut. Jeg bor i et stille boligområde, med et godt stykke til noen stor vei. Det er en del andre katter i nabolaget, også hunder. Problemet er at jeg bor i 3. etasje og kan ikke høre om kattene vil inn. De har heller ikke mulighet til å klatre inn noe vindu. De kunne forsåvidt gått inn døra nede (de andre som bor i gangen har ingenting imot det) men den døra er som regel lukket.
Jeg er også redd for at de skal bli påkjørt, gå seg vil, bli kidnappet eller skadet på noe måte (er litt paranoid tror jeg). Men jeg burde vel egentlig slippe de ut?
Noen som har noen tips eller meninger om dette? Er det dumt å fortsette som jeg gjør?
Er det dumt å slippe de ut?
Hvis jeg slipper de ut, vil jeg helst gjøre det når jeg er hjemme, og ikke om natta.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Noen spørsmål
« Svar #1 på: 19 Juli 2005, 16:02:03 »
Jeg er av den mening at katter skal kunne få gå ut av og til om man bor på en sikker plass, hvis du bor et stykke fra veien tror jeg at jeg ville sluppet dem ut litt mens du var hjemme, men tatt dem inn når du ikke er hjemme.

Jeg er også livredd for alt som kan skje kattene, men velger å slippe dem ut på plasser der man ikke bor nær en vei.
Gode forhåndsregler er å holde dem inne på nettene, passe på dem i begynnelsen, holde dem inne i helgene dersom dere opplever at der er bråk i nabolaget deres da.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Noen spørsmål
« Svar #2 på: 19 Juli 2005, 16:40:47 »
Så morsomt!!! En av de røde kattungene mine het også Oliver :thumbsup: Men han bor i Asker nå da...
Jeg holder Crazy inne om nettene, jeg da.... Og når jeg ikke er hjemme.. Det som kan være litt farlig om nettene, er jo at hvis de er i veien, er det vanskelig for bilfører å se dem, også har de lett for å bli blenda av billyktene, og bare bli stående og stirre på lyset... det skjedde med hunden min, Theo, som jeg hadde når jeg var liten, så jeg er livredd for det
Du er ikke paranoid, bare glad i dyrene dine

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Noen spørsmål
« Svar #3 på: 19 Juli 2005, 17:10:28 »
Ååå gud for en skjønn kattunge  :love:

Jeg syns også du kan slippe dem ut så lenge du bor trygt til. Jeg lar ene min komme å gå som han vil. De aller fleste storkoser seg ute. Mine andre to går å maser hele dagene om å få gå ut, så jeg er ute me dem to da. De er litt vimsete av seg, rotet seg bort hehe så jeg tørr ikke la dem være ute på egenhånd.