Skrevet av Emne: Kattebitt  (Lest 12338 ganger)

Ulla og August

• Gjest
Kattebitt
« på: 23 November 2006, 23:02:29 »
Jeg tok grovhakka laks på tube på fingeren og ga Jesus, og han sleika det i seg og trodde nok fingeren min var en laks, for han beit meg så hardt i fingeren at jeg begynte å blø. Må jeg ta stivkrampesprøyte?

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Kattebitt
« Svar #1 på: 23 November 2006, 23:04:42 »
Hvis det er mer enn 8 år tror jeg siden sist gang så må du ta den. Er det veldig dypt? Leger pleier å si at en bør ta sprøyta uansett når det gjelder katter fordi dem har så mye bakterier i seg.

Ulla og August

• Gjest
« Svar #2 på: 23 November 2006, 23:11:27 »
Ja jeg har ikke vaksina. Men jeg tenker at kanskje han ikke har så mange bakterier i seg siden han aldri har vært ute og bare er 12 uker, liksom. Og så rensa jeg det skikkelig godt med klorhexidin og tok på plaster. Det er ikke et veldig stort sår, faktisk ble det to sår, men begge ganske små. Men det ene blør enda.
Jeg vil ikke på legevakta...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23 November 2006, 23:20:35 »
Hadde nok ville tatt meg en tur på legevakta jeg altså, når du ikke har stivkrampesprøyta! :412:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #4 på: 23 November 2006, 23:27:04 »
Stivkrampesprøyte kan du ta inntil 72 timer etter bittet. Så du behøver ikke haste til noen legevakt i kveld. Ring heller fastlegen i morgen å hør hva h*n sier. :x-fingre[1]:

(Så du har laksefingre du :fnis[1]:)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 23 November 2006, 23:38:27 »
Eg har fått beskjed om å ta stivkrampe eg og, fordi eg er blitt klort så mye.. men nå er det en uke siden sist eg ble klort, og no sprøyte blir det verfall ikke på enda en uke  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Ragstars

• Gjest
« Svar #6 på: 23 November 2006, 23:40:52 »
Du kjenner det somregel om du har fått en infeksjon eller at det er noe galt...
Jeg ble bitt i fjor, og etter bare et par timer ble jeg nummen og opphovna i armen der bittet var.
Da var det bare å komme seg til legen :whistling:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #7 på: 23 November 2006, 23:41:19 »
Jeg har snakka med legevakta og jeg kunne ta stivkrampesprøyta i morra hos fastlegen. Fillern asså, jeg skal aldri gi kattene noe godt på den måten mer hvertfall! Slemme Jesus, hvertfall om jeg dør av kramper i natt! Stakkars Jesusen, han blir bare så ivrig  :icon_neutral:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23 November 2006, 23:47:14 »
Herrens veier er uransakelige...  :fnis[1]:
Neida, jeg skal ikke tulle. Skjønner godt at du blir bekymra  :bigarmhug:
Tror det går greit jeg, så får du dra til legen din i morgen og få den sprøyta, så er du jo trygg om det skulle skje igjen (forhåpentligvis gjør det jo ikke det :))
Jesus ville sikkert bare smake på matmora si også, må jo sjekke varene vettu  :fnis[1]:

Lykke til  :bigarmhug:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #9 på: 23 November 2006, 23:55:13 »
Det går nok bra. Som Ragstars skriver så merker du kjapt om det er noe som ikke stemmer. Og stivkrampe kommer ikke så fort.
Så sjansen for at du dør av kramper i natt, er vel på linje med å bli truffet av en flygende elefant. :dulte:

Når første katten kom i hus her hadde sambo og jeg hender som så ut som rå kjøttdeig i perioder. :icon_lol: En energisk, liten leken kattunge med sylskarpe tenner og klør, som syntes menneskehender var helt ok å smake på. (skulle nok prøve ut grensene hos sine nye eiere, han skjønte etterhvert at det ikke var lov å spise mennesker her heller. :fnis[1]:)

Ulla og August

• Gjest
« Svar #10 på: 23 November 2006, 23:57:01 »
Det går nok bra. Som Ragstars skriver så merker du kjapt om det er noe som ikke stemmer. Og stivkrampe kommer ikke så fort.
Så sjansen for at du dør av kramper i natt, er vel på linje med å bli truffet av en flygende elefant. :dulte:

Å shit, er det så store sjanser  :412:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #11 på: 24 November 2006, 00:18:26 »
BØH!! :icon_lol:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24 November 2006, 00:35:36 »
Ville bare tillegge at det har ikke noe å si om katten er liten og aldri vært ute. Katter har en helt annen bakterieflora enn oss uansett, og kattebitt ser faktisk leger veldig alvorlig på. Men det går helt sikkert bra, men ville tatt sprøyta for det om jeg da. Tini bet sambissen min i fjor., han måtte på 1 ukes pencilinkur i tillegg bare for å forebygge at noe eventuellt skulle oppstå.

Ulla og August

• Gjest
« Svar #13 på: 24 November 2006, 00:50:56 »
Ja dem sa at det ikke hadde noe å si at han ikke hadde vært ute, og at jeg MÅTTE ta den i morra. Så jeg skal det.

Faustino

• Gjest
« Svar #14 på: 24 November 2006, 01:16:20 »
Dem kan stikke deg i stompen eller i armen.
I did it last summer  :le[1]:,eller var det vinter tro..

Kiss hang seg fast i en grind,og jeg skulle bare hjelpe henne løs,men da var hun langt i sjokk allerede (panikk) og jeg mistet følelsene nesten i begge armene.
Midt på natta ble jeg overtalt av fler  til å komme meg til legevakta,og legen ringte en annen lege kollega å sa at det var kommet inn en dame som var bitt av katten sin,den var altså innekatt og vaksinert,men damen hadde nesten ingen følelser i armene sine  :icon_razz:

Følte meg som en kattedame i mine verste år  :fnis[1]:

Men for å glede deg litt,sprøyta er ok,men det gjør helsikes vondt i et par uker etterpå,da føles det som en har skikkelig forslått seg pga sprøyten.  :biggrin:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #15 på: 24 November 2006, 01:21:43 »
Jeg har satt den sprøyta på så mange pasienter at den må jeg nesten klare å få selv også  :whistling:

Faustino

• Gjest
« Svar #16 på: 24 November 2006, 01:24:06 »
Tenk etter i morgen kan vi sette oss ned å dele stivkrampe erfaringer  :fnis[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #17 på: 24 November 2006, 02:40:27 »
Faustino, du altså :hihi[1]:

Ragstars

• Gjest
« Svar #18 på: 24 November 2006, 12:14:17 »
Pssssssst, Ulla og August... :fnis[1]:
Lever du?? :dulte:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #19 på: 24 November 2006, 12:45:24 »
Jeg lever! Krampa tok meg ikke i natt!
Og nå har jeg fått meg en stivkrampesprøyte. Det gjode jo ikke vondt i det hele tatt, jeg kjente absolutt ingenting. Ikke var jeg nervøs heller, jeg har jo satt den sprøyta på så mange selv, da jeg var i praksis på legevakta. Jeg håper bare jeg er like flink til å sette den som hun var hun som satte på meg i dag  :icon_cool:

Nå er jeg uansett vaksinert, så nå kan Jesus ta meg for en laks når som helst. Eller, jeg håper ikke han gjør det ofte, det var skikkelig vondt.