Skrevet av Emne: yndlingsleiketøy!!  (Lest 2567 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
yndlingsleiketøy!!
« på: 23 November 2006, 14:31:42 »
for å variere leik med pusabeistet tenkte eg å høyre med dokker kva som er det mest elsket og trakterte leiketøyet hjå kattene dokkers?
er glad for inspirasjon!

heike

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
SV: yndlingsleiketøy!!
« Svar #1 på: 23 November 2006, 14:33:22 »
Ally er UTROLIG sær når det kommer til leker, hun har veldig liten interesse i de typiske kattelekene.

Hennes to største favoritter er papirkuler eller qtips  :hihi[1]:  Ellers så kjøptte jeg en liten lekemus i skinn med bittelitt pels på, og merkelig nok så elsker hun den og herjer vilt hver dag  :morsomt:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23 November 2006, 14:34:28 »
Karinamus er alltid populært, de blir ødelagte i løpet av et par tre dager, fjærpinner er også veldig gøy.
En pus vi hadde før elsket å leke med halve kinderegg hele tiden, og Garfield elsker å hente pinnen med sugerør  :hihi[1]:

Store esker er alltid populært, særlig om de er dype og har et par hull i seg  ;D
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Linda

• Gjest
« Svar #3 på: 23 November 2006, 14:37:03 »
Lillegutten min på snart 6mnd elsker de små plast-korkene som er på vannflasker (Olden, BonAqua) :fnis[1]: Tror ikke det er noen andre leker som blir satt like stor pris på her :fnis[1]:

De små skinn-musene fra dyrebutikken er også veldig populære her, men de ender som regel opp i vannskåla uten hale etter kun kort tid :fnis[1]:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #4 på: 23 November 2006, 15:04:15 »
Her er fjærpinnen populær, men det mest populære er en lik type pinne men med lærremser på. Det tror jeg må være den største hiten hittil.

Utlogget Pernille

• Fin pus
  • Takket: 5
  • Milo
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23 November 2006, 15:05:48 »
Når Milo ser et hårstrikk eller et sugerør blir han heeelt gal! Han prøvde tilgogmed å få tak i hårstrikket som jeg hadde i håret en gang!

I går da jeg drakk o'boy med sugerør var Milo der med en gang og skulle stjele sugerøret mens jeg drakk!  :icon_neutral:

Ellers er lekemus som piper når man klemmer på dem veldig populært her..  og da spesielt noen små mus i forskjellige farger (ikke pels på disse).. jeg har grå, rosa og gul.

Denne pelsmusa som piper har også vært populær:

Ragstars

• Gjest
« Svar #6 på: 23 November 2006, 15:13:06 »
Tror den mest populære leken her i huset er de fasanfjærene jeg bestilte hos Blairwitch engang :icon_mrgreen:
Kattene blir helt ville når de ser den.

Ellers så er Carinamus populære, men varer ikke så lenge før de er herpa :fnis[1]:
Destiny elsker en sånn "plastufo" med ball inni og en bøyelig stang med ei mus oppå.
(Vanskelig å forklare, men jeg tror at Amahel har lagt ut bilde av sin som er akkurat lik)

Lucky liker godt fjærpinner og sleper dem med seg overalt.'

Santi liker best føttene mine når jeg skal ta et steg over han når han ligger under baderomsdøra :hihi[1]:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23 November 2006, 16:00:43 »
Her e det helst tomme dagslinsepakningar det går i! Og er jo selvfølgelig meget kjekt å rive dorullen av festet sitt og trilla den rundt om kring i huset!  :fnis[1]:

Eller så er sånne plastkorkar som Linda nevnte lenger oppi her veldig populært!  :hihi[1]:

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23 November 2006, 16:09:07 »
Zippo har fått esken til den nye tv-en vår. Vi har laget et par åpninger i den så han kan løpe ut og inn av den. Han har hatt den i 1/2 år nå, men elsker den ennå!

Adolf er litt spesiell, han samler sammen joggeskoa og tøflene mine og leker med dem! Nesten som en hund, hehe!

Kattemynteleker er populære her også. Tørker kattemynteplanter som jeg har i hagen og knuser det så smått jeg kan når det er tørt. Da er det fint å fylle i små lekedyr eller tøyposer. Går fort i stykker da, men de elsker dem!

Ellers går det en del av disse små skinnmusa de selger i dyrebutikkene.

En ting til som er zippo sin greie: en sånn ball som man fyller tørrfor eller godbiter inni. Så stiller man inn hvor stor åpning det skal være, slik at godbitene triller ut på gulvet når katten leker med ballen. Litt mind-game for pusen også!
« Siste redigering: 23 November 2006, 16:12:35 av Ryvita »
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23 November 2006, 17:21:03 »
Den mest populære leken her i huset nå er disse pelskulene med fjær som de fikk her om dagen....de blir helt gale  :humre:

Lotta elsker også å leke med duplo klossene til vesla når hun sitter på gulvet og bygger, papir ark er også gøy å skli på har hun funnet ut hihi...har også hengt opp en heklet garntråd, med heklede blomster på ved kjøkkendøra, og den er ganske populær...

Brutus leker egentlig ikke så mye, annet enn med denne kula si da, men han pleier å fange litt bukseben hvis de tilfeldigvis sneier snuta hans.... :fnis[1]:

Utenom leker, så elsker de og ligge på hamster buret og følge med, de kan ligge der i flere timer om gangen. Og nå som vi har fått disse kaninene i hus, så finner jeg Lotta sittende på stolen foran buret støtt og stadig.. :love:
 (kan nok hende hun håper på en god kanin middag....) :whistling:

Utlogget Annitæ

• 25 år, Sarpsborg
  • Sjefskatt
  • *
  • Takket: 19
  • <3 Kiara og Alano <3
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23 November 2006, 18:34:50 »
Her går det i hårbøylen min, elsker kosten som jeg bruker til solpudderet mitt, men den er lagt ned i en skuff nå. Ellers er favoritt leken til Kiara stanga hennes, men en lang stikk på som det henger fjær ved enden... den ELSKER ho.. kommer løpende med den i munnen å slipper den foran meg og begynner å prate helt til jeg tar den opp å leker med ho  :)

Kismet

• Gjest
« Svar #11 på: 23 November 2006, 21:17:34 »
Günther elsker qtips, det er det beste han vet, Brage tar gjerne livet av en karinamus eller en fjærpinne.

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #12 på: 23 November 2006, 22:23:31 »
Små pelskledde baller med to-tre fjær på, det er Bast sin aller aller beste venn. Hun holder seg aktivisert med sånt i flere timer i døgnet, og de blir fort ødelagte...den pelsbiten som da faller av, går hun rundt og bærer stolt på  :whistling:

Ellers er begge to veldig glade i pinner med fjær på en tråd. Men...jeg har oppdaget at det enkleste er det beste. Fjærene detter stadig av, og her om dagen var ene fjærpinnen bare en pinne med tråd..jeg lagde en liten knute på enden, og gjett...pusene elsker det! De har aldri reagert så kjapt på noe som helst, og med den setter de seg ikke ned for å forberede et sprang engang...det går i hundre altså. Funnay!

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23 November 2006, 22:31:31 »
Små pelskledde baller med to-tre fjær på, det er Bast sin aller aller beste venn. Hun holder seg aktivisert med sånt i flere timer i døgnet, og de blir fort ødelagte...den pelsbiten som da faller av, går hun rundt og bærer stolt på  :whistling:

Det er Nemi sin absolutte favoritt også. Fikk heldigvis tak i en hel haug på forrige utstilling. Jamaica rører ikke disse. Det er liksom nemi sine.

Ellers går det mye i karinamus. Tror jeg kjøpte 5 nye hos Blairwitch på Hansakatten. hehe.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25 November 2006, 18:33:50 »
q-tips, dopapir, hårstrikk og andre toalettsaker er nummer en, så kommer julekuler, minifotballer og andre ting som de finner rundtomkring.. Katteleker kommer langt nedpå listen..  :hihi[1]:

Utlogget lille_pus

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 3
  • bor i fredrikstad og er 24 år!!
    • Vis profil
« Svar #15 på: 25 November 2006, 18:56:08 »
man trenger egentlig ikke å kjøpe dyre leker til de, det som er billig er for dem oftest det beste   :icon_smile: labben er virkelig glad i sånne hvite man har rundt posen på brødposene.. de som det er sånn ståltråder i.. han blir helt gal, klatrer opp på bnken om morran for å rappe de.. :morsomt: å så er det gummi strikker og hårstrikker da.. et kappittel for seg selv..  :hahahahi: hender jeg legger fra meg strikken på pc bordet, da er han der med èn gang.. i går lekte han med korken til mousse flaska på badet.  :icon_mrgreen:

Ragstars

• Gjest
« Svar #16 på: 25 November 2006, 20:03:40 »
Glemte jo selvfølgelig å nevne yndlingsleken til Destiny :icon_neutral:
Det er klinkekuler!!!
Ingenting som slår en real klinkekulekamp :fnis[1]:
Hun klarer å fiske dem frem fra de utroligste steder...
Og det er jo så kjekt å se på når hun og Lucky sitter på gulvet og sentrer til hverandre, mens Santi ligger på gulvet og følger med.
(Han gidder ikke å være med så lenge kula ikke er så nær at han kan ta den mens han ligger :fnis[1]:)

det som ikke er fullt så gøy, er når klinkekulene blir funnet om natta... da går det ikke akkurat rolig for seg :whistling:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #17 på: 25 November 2006, 20:15:04 »
Doruller er nr 1. Men det skjer ikke ofte, har lært meg å vokte det som en hauk. :fnis[1]:
Ellers så er det papir i alle varianter, og en buksestrikk jeg har festet i tørkestativet.
Fjærpinner er også en slager.
Andre katteleker kommer lenger ned på listen.

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #18 på: 26 November 2006, 14:52:51 »
Doruller og tørkeruller og alt av papir  :hahahahi: ikke alltid like gøy men. hehe.
Ellers elsker Wilma en liten hvit mus. den begynner å bli ganske pjuskete for  si det sånn! Hadde en gang hale, bjelle og strikk så den "hoppet".

Mest av alt finner de selskap i hverandre  :bigarmhug:

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26 November 2006, 17:59:45 »
Nero elsker en slik mus som piper når han kommer borti den.. Jeg syntes den var gøy jeg også, helt til den hang seg opp  :icon_frown:
Ellers er det en annen leke han elsker. Et rør med tråd gjennom. I ene enden er det en glitterball med fjær. I andre enden er det en liten plast kule. Om jeg drar kula på gulvet klikker det helt for han  :jippi[1]:
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**