Skrevet av Emne: Forgiftet av Whiskas Junior  (Lest 1477 ganger)

Faustino

• Gjest
Forgiftet av Whiskas Junior
« på: 20 November 2006, 13:28:00 »
En utenlandsk oppdretter som er en veldig god venn av meg mailet meg i morgentimene i dag å fortalte hun holdt på å miste 2 av avlskattene sine,som ble dårlige da dem hadde spist whiskas mat.
Trolig har en av kattungene hennes dødd av samme årsak.Denne katten vet jeg via tidligere mail er sendt inn til obduksjon.
Avlskattene ble reddet med blodoverføring (engelsk er ikke denne oppdretteres morsmål,så kanksje noen leifer eller misforståelser) hos dyrlegen.

Nå vil forprodusenten undersøke grundig rundt dette.

Jeg vet at vedkommende ikke forer sine katter på dette til vanlig,dem får kvalitets for.
Kanskje dette er mat som er vunnet på en utstilling.

Men fy så ekkelt  :icon_eek:
Jeg har selv måtte ty til butikk mat ved Kiss sitt første kull,da hun nektet å spise kvalitetsmat,men hun ville kun ha boksematen da.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Forgiftet av Whiskas Junior
« Svar #1 på: 20 November 2006, 13:31:29 »
Vil tro hun har foret med den Whiskas maten som ble trukket fra markedet for en stund siden, det var også Whiskas junior 4 pakninger. Vi fikk sperremelding på varene i butikken, og ble bedt om å ta dette ut så fort som mulig, og folk som allerede hadde kjøpt skulle returnere dette.

Trist at noen katter kanskje har dødd av denne maten  :skjelveleppe:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Faustino

• Gjest
« Svar #2 på: 20 November 2006, 13:35:17 »
Det har ikke jeg fått med meg,men tror ikke vi selger sånt på jobb heller.(solgte)
Dette var jo ikke i Norge heller.

Er bare kjempetrist.Håper hun forteller meg videre hvordan det går,

tvb_86

• Gjest
« Svar #3 på: 20 November 2006, 13:52:55 »
oi så utrolig trist  :skjelveleppe: jeg har hadde med meg litt sånn for sikkerthetsskyld på ferie i sommer. glad jeg kastet den da jeg kom hjem, her er det kun specific og hills

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 20 November 2006, 15:25:27 »
For en unødvendig og trist måte å miste en katt på. Men hvorfor i det hele tatt gi katter Whiskas, Friskies og den slags våtfor. Det finnes kvalitetsfor som kan brukes som kose- og tilleggsmat. De formerkene har ikke vært i mitt hus, og ikke kommer de heller!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Ragstars

• Gjest
« Svar #5 på: 20 November 2006, 15:30:21 »
Oi... :rødmeja: Det har gått meg hus forbi med at Whiskas-foret er giftig...
Hvilketn type for er dette (Fargen på pakken) og evt. holdbarhetsdato på partiet som er trukket tilbake?

Har faktisk en pakke med whiskas våtfor-poser i skapet...
Det var Atle som kjøpte det en gang han fikk et innfall med å være snill mot kattene :whistling:

Håper det ikke er noe galt med den...Synes det er dumt å måtte kaste hele pakken...

Faustino

• Gjest
« Svar #6 på: 20 November 2006, 17:18:12 »
Jeg vet ikke om det er snakk om boksematen eller tørrforet til vedkommende.

Tro meg,jeg reiste til byen,tok buss og tog for å "bare" kjøpe med hjem en godt utvalg med ulikt for til Kiss sitt forrige kull,for at hun ikke skulle miste melken.Jeg hadde ikke mulighet den gang  til å ta fri fra jobb.Men hun nektet,hun skulle bare spise whiskas porsjonsposer og gourmet perle mat.
Siste kullet,så spiste hun som jeg ønsket.
Jeg kjenner til en annen dame som helst bare skal spise en type boksemat som en kunn finner i Sverige,bortskjemt kanskje  :icon_biggrin:  :fnis[1]: , men må man så må man så må man.

Eller ta Secret som også var igjennom alt av boksemat og tørrfor av kvalitet og ikke kvalitet,som protesterte med å "sulte" seg om han ikke fikk kokt sei,rått kjøtt eller rå kjøttdeig i 2 uker.....til jeg fant frem til Hills kittens  :icon_rolleyes:  :hihi[1]: Det var da det lille matvraket mitt kom fra England. Oppdretter trodde meg ikke ,da jeg sa jeg ikke fikk i han noe mat,at han var superkresen.

Jeg kommer ikke til å slutte å gi butikk boksemat av og til til kattene her i huset,men dem lever ikke på det.
Men det er ille når maten rett og slett er giftig,at katten kan dø av det.
At det er søppelmat,det er jo noe annet. Vi mennesker bør jo ikke leve på junk food heller,og de fleste gjør det jo ikke heller.Men det er jo en annen diskusjon.

Mitt forrige kull som flyttet hjemmenfra hadde basis i kvalitets tørrforet,men var vant til å spise rett og slett alt mulig.
Kun en liten fyr,Valentino er kresen,men det ligger kanskje like mye i en enkelts katt natur.
Dette kullet også,får smake på mye rart,og har ikke hatt en eneste dag lei mage.
Jeg er klar over sjansen til at en katt kan få diare av feks whiskas boksematen,har en slik katt,så han pleier ikke å få annet enn boksemat som ligger i gele av noe slag,men jeg hadde jo ikke gitt det om dem ble forgiftet.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 November 2006, 21:12:53 »
Oi... :rødmeja: Det har gått meg hus forbi med at Whiskas-foret er giftig...
Hvilketn type for er dette (Fargen på pakken) og evt. holdbarhetsdato på partiet som er trukket tilbake?

Har faktisk en pakke med whiskas våtfor-poser i skapet...
Det var Atle som kjøpte det en gang han fikk et innfall med å være snill mot kattene :whistling:

Håper det ikke er noe galt med den...Synes det er dumt å måtte kaste hele pakken...
Så vidt jeg vet så vart den juniorfôret som blie trukket tilbake.  Her kan du lese litt mer; http://www.katteprat.com/forum/index.php/topic,8727.0.html

Trist å lese at noen katter desverre har dødd mest sannsynlig som en følge av dette fôret.
« Siste redigering: 20 November 2006, 21:15:40 av Kitziee »

Geoje

• Gjest
« Svar #8 på: 02 Desember 2006, 20:23:59 »
I min lokale butikk selger de fortsatt Junior-pakkene til Whiskas. Ingenting om at de har trukket tilbake noe, heller.  ::)

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04 Desember 2006, 14:50:40 »
I min lokale butikk selger de fortsatt Junior-pakkene til Whiskas. Ingenting om at de har trukket tilbake noe, heller.  ::)

Oy!!! De små posjonspakken SKAL i dag være trukket fra alle dagligvare forretninger i Norge!!
Jeg har snust litt i hyller, og så langt har jeg ikke funnet noen som selger de...
Men som Christine sier, skulle det ha kommet sperremelding :hmmmm:

Ville luftet det for butikksjefen, jeg :wink[1]:

Geoje

• Gjest
« Svar #10 på: 04 Desember 2006, 15:12:43 »

Oy!!! De små posjonspakken SKAL i dag være trukket fra alle dagligvare forretninger i Norge!!
Jeg har snust litt i hyller, og så langt har jeg ikke funnet noen som selger de...
Men som Christine sier, skulle det ha kommet sperremelding :hmmmm:

Ville luftet det for butikksjefen, jeg :wink[1]:

Jeg skal dobbeltsjekke i dag og ta det opp med butikksjefen der.

Geoje

• Gjest
« Svar #11 på: 05 Desember 2006, 08:20:41 »
Sjekket i går. Juniorpakkene var borte fra hylla, men lappen i forkant sto der fortsatt. Og ingen meldinger om at det var trukket tilbake.  ::)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05 Desember 2006, 08:23:19 »
Mener å ha sett de her i går også.  :klø seg:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05 Desember 2006, 08:43:43 »
Vil tro hun har foret med den Whiskas maten som ble trukket fra markedet for en stund siden, det var også Whiskas junior 4 pakninger. Vi fikk sperremelding på varene i butikken, og ble bedt om å ta dette ut så fort som mulig, og folk som allerede hadde kjøpt skulle returnere dette.

Trist at noen katter kanskje har dødd av denne maten  :skjelveleppe:

Aldri hørt om dette jeg..
Maten er jo ok nå?
Mine får bla dette som snacks...
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11 Desember 2006, 13:50:55 »
Hyyyl! Dette visste eg ingenting om! Milli spiste dette i starten når ho kom til meg, men mista heldigvis interessen etter ei stund, var visst ikkje så godt likevel!  No sleiker ho kun av sausen som er på det våtforet ho får, sånn innimellom!  :fnis[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #15 på: 11 Desember 2006, 13:52:12 »
Var bare et parti som var ødelagt, for mye av et eller annet i maten. Skal være i orden nå.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11 Desember 2006, 14:05:03 »
Aaaah! Da så! No vil ho ikkje ha det uansett, så noko stort problem hadde det ikkje vore, men er det snakk om kjøttkaker med brun saus, då blir ho spinnvill!  :fnis[1]: