Skrevet av Emne: Døv katt  (Lest 1285 ganger)

Utlogget anneli

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Døv katt
« på: 18 November 2006, 21:24:34 »
 :savle[1]:Er det noen av dere her inne som har en døv katt?Hvilke erfaringer har dere?Lar dere katten være ute alene?

Heidi K

• Gjest
SV: Døv katt
« Svar #1 på: 18 November 2006, 21:32:29 »
Jeg har ikke en døv katt, men den hadde isåfall ikke fått lov å være ute på egenhånd nei. Da bare i bånd/kattegård for min del.

Har lest litt om dette også, og det kan hjelpe den døve katten å ha en annen kattevenn som den kan tolke signaler fra og se hva den andre katten gjør osv inne.
« Siste redigering: 18 November 2006, 21:45:37 av Heidi K »

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 18 November 2006, 21:38:57 »
Helt enig med Heidi, jeg ville heller ikke ha sluppet en døv katt ut alene.

Utlogget anneli

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18 November 2006, 21:54:24 »
 :savle[1]:Jeg kommer garantert ikke til å la Harly gå ute alene jeg heller, jeg er jo livredd for at det skal komme biler eller lignende som hun  ikke oppfatter.Jeg  har prøvd å tatt henne med ut i bånd og det liker hun altså ikke.Hun elsker jo å være ute så derfor tok vi en tur uten bånd i dag mens jeg gikk ved siden av ,men katter beveger seg fort så jeg fant ut at det heller ikke var noe å satse på.

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18 November 2006, 21:56:11 »
Har du hage så kan du jo bygge en kattegård til henne :)

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #5 på: 18 November 2006, 22:22:10 »
Hvis katten er hvit (siden den er døv), så kan det også være greit å ha i bakhodet at den kan bli solbrent når sola er sterk. Så hvis den er ute over lengre perioder i feks kattegård el, kan det være greit å smøre solkrem på utsatte områder.
Jeg ville heller ikke latt en døv katt gå ute uten tilsyn.

Utlogget anneli

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18 November 2006, 23:33:04 »
 :savle[1]:Takk for tips.Vi har en liten hageflekk så en kattegård kan vi vel alltids lage.Hvor stor/høy bør en kattegård være?

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #7 på: 19 November 2006, 12:24:31 »
Den bør jo være ganske høy den vil jeg tro, i alle fall hvis dere skal gå oppreist der. Katter kan både hoppe og klatre, så du bør nok ha noe over også. Angel Spirit har en tråd her angående en kattegård hun har laget, den kan du se her http://www.katteprat.com/forum/index.php/topic,6179.0.html

EN døv katt bør nok ikke være ute nei. En venninne av meg hadde en døv katt engang. Den la seg til å sove like under bilhjulet i garasjen, og ble kjørt over.