Skrevet av Emne: Overføre et program til en annen data...  (Lest 719 ganger)

Ragstars

• Gjest
Overføre et program til en annen data...
« på: 18 November 2006, 13:02:15 »
Jeg skulle ha overført mailprogrammet mitt fra den gamle datamaskinen til laptopen min...hvordan gjør jeg det? (Bruker incredimail, utvidet versjon)
Er også flere andre programmer jeg skulle ha overført, inkl. bilder.

Er litt grønn når det gjelser slike ting, så jeg hadde blitt takknemlig hvis noen fortalte meg hvordan jeg skal gjøre det... :rødmeja:

Linda

• Gjest
SV: Overføre et program til en annen data...
« Svar #1 på: 18 November 2006, 13:05:02 »
Jeg mener det skal finnes en slags kabel du kan få kjøpt som kan brukes til å overføre ting fra en maskin til en annen  :icon_smile:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 18 November 2006, 13:09:08 »
Instalerte program kan ikke alltids bare overføres fra en pc til en annen, da noen filer legger seg på andre steder en hovedprogrammet!

Program bør derfor instaleres på ny maskin :) Du kan overføre .exe filen da om du har en nettverkskabel
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Ragstars

• Gjest
« Svar #3 på: 18 November 2006, 13:28:17 »
Instalerte program kan ikke alltids bare overføres fra en pc til en annen, da noen filer legger seg på andre steder en hovedprogrammet!

Program bør derfor instaleres på ny maskin :) Du kan overføre .exe filen da om du har en nettverkskabel
:rødmeja: Kan jeg få det inn med t-skje??
Vil gjerne overføre alle de "gamle" mailene mine som ligger inne også...

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #4 på: 18 November 2006, 13:43:07 »
Ligger mail'ene dine lokalt på pc'en eller på en server utenfor huset? (altså på en mailserver) om de ligger lokalt på maskina er eg litt usikker på om du faktisk må finne dem og overføre dem..
Men ligger dem på en mailserver kan du bare hente dem ned igjen når programmet er instalert på nymaskina :)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

veri

• Gjest
« Svar #5 på: 29 November 2006, 02:03:00 »
Du må skille mellom programmer og brukerdata. Programmer bør (og som oftest MÅ de) installeres på nytt. Hvis du har mulighet til det, last ned nyeste versjon fra nettet før du installerer på ny maskin.

Brukerdata kan normalt overføres til andre maskiner ved hjelp av CD/DVD, minnepenner eller nettverk. Du må da finne ut hvor dataene ligger lagret på den maskinen du skal flytte dem fra. Når det gjelder epost, så er det enkleste om epostprogrammet støtter eksport eller backup av data. Da kan du bruke den funksjonen til å ta en sikkerhetskopi, som du importerer eller gjenoppretter på den nye maskinen.

Incredimail kjenner jeg ikke, så jeg kan ikke gi noen spesifikke tips om det programmet.