Skrevet av Emne: Morsomme utstillingsopplevelser  (Lest 2349 ganger)

Ragstars

• Gjest
Morsomme utstillingsopplevelser
« på: 18 November 2006, 12:45:18 »
Kom over en tråd på et annet forum om morsomme utstillings opplevelser. Det handlet om hva besøkende eller andre hadde kommet med av uttalelser på utstillinger.
Kom frem så mye morsomt der, at jeg ble sittende og le høyt for meg selv :fnis[1]:

Noen her inne som har slike morsomme / søte historier å fortelle?

Jeg ble forespurt av en nabo i sommer om Santi var en hund... "Nei, det er en katt" sa jeg..."En katt i bånd???? Det er det rareste jeg har sett..Tror jeg må inn og finne brillene mine"

Ikke akkurat en utstillingshistorie, men den er morsom alikevel... :hihi[1]:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Morsomme utstillingsopplevelser
« Svar #1 på: 18 November 2006, 13:27:52 »
 :icon_lol: Dæven hun måtte ha dårlig syn  :icon_lol:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 November 2006, 13:57:32 »
 :le[1]: Er det virkelig mulig? :icon_neutral:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Linda

• Gjest
« Svar #3 på: 18 November 2006, 14:02:02 »
Nevøen min på 2 år var på sin første katteutstilling nå i sommer, og vi gikk en runde for å titte på kattene. Foran Perserne stopper han forskrekket og utbryter: "Tante! Hva er det den gjør med ansiktet sitt??" Så begynte han å gråte og løp for å finne mamma :fnis[1]: Han var også innom en tur når klubben min hadde visning nå for ikke så lenge siden, og da lukket han konsekvent igjen øyenen hver gang vi passerte en Perser eller Exotic, med kommentaren "jeg vil ikke se på den!":fnis[1]:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18 November 2006, 14:06:00 »
 :le[1]: Stakkars da. :icon_sad: Persere er skumle puser ja. :icon_lol:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Heidi K

• Gjest
« Svar #5 på: 18 November 2006, 14:26:25 »
Den tråden er hysterisk  :le[1]:

Jeg kjente meg igjen i denne kommentaren (riktig nok ikke utstilling men): Mannen utbryter når han ser Sivert: "AH! Så du har en perser?!" 

:le[1]:  Dette var 1 minutt etter jeg hadde fortalt han at Sivert var en Siameser  :icon_biggrin:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18 November 2006, 15:09:38 »
Den tråden er hysterisk  :le[1]:

Jeg kjente meg igjen i denne kommentaren (riktig nok ikke utstilling men): Mannen utbryter når han ser Sivert: "AH! Så du har en perser?!" 

:le[1]:  Dette var 1 minutt etter jeg hadde fortalt han at Sivert var en Siameser  :icon_biggrin:

Dette er litt rart, for når jeg forteller noen at jeg har en raskekatt, så tar alle det som en slevfølge at det er en perser...  :klø seg:
Virker nesten som om at det er den enste rasekatten folk uten interesse for katter vet om...  :icon_frown:

JP

• Gjest
« Svar #7 på: 18 November 2006, 15:59:30 »
 :le[1]:

På forige utstilling jeg var på så hørte jeg ei jente rope "mamma, katten har RØDE øyne"!! Da så hun en hellig birma, har sett det selv at i noen lys så ser de røde ut øynene deres, men hun trodde katten hadde det i virkeligheten!! 

Linda

• Gjest
« Svar #8 på: 18 November 2006, 16:04:51 »
På forige utstilling jeg var på så hørte jeg ei jente rope "mamma, katten har RØDE øyne"!! Da så hun en hellig birma, har sett det selv at i noen lys så ser de røde ut øynene deres, men hun trodde katten hadde det i virkeligheten!! 

Ja det har jeg fått spørsmål om mange ganger når jeg har vært på utstilling med Birmaene mine, spesielt min lillamaskede jente har øyne som ofte ser røde ut :fnis[1]:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18 November 2006, 16:47:57 »
Dette var ikke på utstilling da, men hos dyrlegen vi hadde med Lusa. Så var det en dame der med en hund som kom bort å spurte meg, oi hva slags dyr er det du har  :klø seg: Jeg svarte jo katt ,men hadde veldig lyst å si hest  :icon_lol: Herregud en ser vel at en siameser er en katt vel?

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #10 på: 19 November 2006, 16:07:56 »
Hehehe...  :icon_lol:

Vi har kun mørke eller sorte møbler i leiligheten... og det har skjedd flere enn en gang at Krimskrams (vår sorte perser), har skremt folk på besøk ved å "gi" sofaen gule øyne som følger dem....  :savle[1]:

http://lagrebilder.no/show.php/21545_27.mars06002.jpg.html
« Siste redigering: 19 November 2006, 16:14:26 av Lima »
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Ulla og August

• Gjest
« Svar #11 på: 19 November 2006, 17:27:13 »
Da jeg hentet Jesus i går var det tre personer som uavhengig av hverandre og på forskjellig tidspunkt spurte meg hva slags dyr Jesus var, eller om det var katt eller hund. Fortalte det til oppdretteren som fortalte at hun på katteutstilling hadde fått spørsmål om kattene hennes var hunder  :icon_lol:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19 November 2006, 17:40:12 »
En gang jeg skulle til veterinæren med Ulrik så hadde de hatt datakræsj. I hvertfall så hadde Ulrik fått tittelen devon Rex og Ulla siameser.
Dyrepleieren og en dame hadde tydeligvis diskutert raser og dyrepleieren hadde sagt at klokken halv seks så kom det noen med en devon rex.
Da jeg kom inn døra sa dyrepleieren til dama: "Der kommer hun som har en devon rex, og damen og dyrepleieren styrtet bort til buret og tittet energisk og nyskjerrig inn.

Der satt Ulrik med DEN pelsen. Dere skulle sett ansiktene deres  :le[1]:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #13 på: 19 November 2006, 18:12:11 »
 :le[1]: En nyyyydelig devon om jeg må få si det selv.

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #14 på: 19 November 2006, 18:58:44 »
Nå fikk jeg meg en skikkelig god latter   :icon_lol:

Sp mye artig!!!

Utlogget Marit

• Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #15 på: 19 November 2006, 20:15:33 »
På Hansakattens utstilling for et par år siden, ble den bruntabby og hvite katten (eies av en venninne av meg) som ligger på indexen på hjemmesiden min, stilt ut. Han stilte i kl. 11, var svær som et hus og hadde megapels. Han var dessuten midt i puberteten, urinen stinket noe infernalsk. Etter en tur på do, hang det noen dråper igjen i pelsen, dette måtte bort før han skulle opp til bedømming. Gulliver er en medgjørlig gutt, han ble lagt på rygg på stellebordet, med bakbeina godt til sides og de edle delene blottlagt. Da kommer Alva Uddin forbi, hun stopper opp, står litt og kikker, kommer bort, bøyer seg over Gulliver og sier: "Livet er et helvete, gutten min!"
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Ragstars

• Gjest
« Svar #16 på: 19 November 2006, 20:54:12 »
På Hansakattens utstilling for et par år siden, ble den bruntabby og hvite katten (eies av en venninne av meg) som ligger på indexen på hjemmesiden min, stilt ut. Han stilte i kl. 11, var svær som et hus og hadde megapels. Han var dessuten midt i puberteten, urinen stinket noe infernalsk. Etter en tur på do, hang det noen dråper igjen i pelsen, dette måtte bort før han skulle opp til bedømming. Gulliver er en medgjørlig gutt, han ble lagt på rygg på stellebordet, med bakbeina godt til sides og de edle delene blottlagt. Da kommer Alva Uddin forbi, hun stopper opp, står litt og kikker, kommer bort, bøyer seg over Gulliver og sier: "Livet er et helvete, gutten min!"
:icon_lol: :icon_lol: Ja, hun kan virkelig få sagt det den dama der :fnis[1]:
Hun har mange fine kommentarer... Satt og hørte på henne litt på forrige utstilling :icon_mrgreen:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #17 på: 20 November 2006, 05:10:49 »
Den tråden er hysterisk :le[1]:

:le[1]: Dette var 1 minutt etter jeg hadde fortalt han at Sivert var en Siameser :icon_biggrin:

Venninna mi fortalte for litt siden at søskenbarnet hennes hadde fått seg kattunge, en perser.
Hun hadde ikke møtt den ennå, men den var visst veldig veldig sjarmerende og kosete.
Hun mente hun hadde hørt at de var så sære. Andre venninna mi måtte bryte inn, hun har tre persere hjemme, og forklare et det var bare tull...

Så gikk det noen uker, så fikk jeg spørsmål om jeg kunne passe denne kattungen en helg, siden hun skulle i bryllup.
Var en veldig selskapssyk katt, så hun ville ikke la ham være helt alene hele helga.
Så ja til å passe jeg, bare koselig å passe et lite fluffy nøste tenkte jeg..  :icon_mrgreen:

Her er katten hun kom med...  :icon_neutral:

Baltazar
Veninna mi hadde "bare" bytta om på navnene, hun påstår iallefall at hun vet utmerket godt hvordan er perser ser ut!  :icon_lol:

Ragstars

• Gjest
« Svar #18 på: 20 November 2006, 09:05:43 »
 :fnis[1]: :fnis[1]:
Så søt den var da :love:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123