Skrevet av Emne: Urinsten  (Lest 1006 ganger)

tvb_86

• Gjest
Urinsten
« på: 08 November 2006, 19:12:13 »
Hei. Katten min fikk påvist krystaller i urinen sin i dag + at hun hadde uvi. hun må gå på spesialfor resten av livet for å forebygge. har noen av dere erfaring med katter med urinsten? hva slags for dere har brukt, og ble urinstenen helt bort eller kom den igjen senere ?
veterinær sier man kan holde den vekk med spesialfor. min tar nå specific. noen som har noen erfaringer?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Urinsten
« Svar #1 på: 08 November 2006, 19:14:29 »
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08 November 2006, 19:58:41 »
Hei. Katten min fikk påvist krystaller i urinen sin i dag + at hun hadde uvi. hun må gå på spesialfor resten av livet for å forebygge. har noen av dere erfaring med katter med urinsten? hva slags for dere har brukt, og ble urinstenen helt bort eller kom den igjen senere ?
veterinær sier man kan holde den vekk med spesialfor. min tar nå specific. noen som har noen erfaringer?
Ulrik har spist Specific hele sitt liv, da kun som forebyggene. Nå har jeg kjøpt Hill`s sitt kastratfòr som jeg blander med Specific slik at han får litt forandring.
Fikk kjøpt det gjennom veterinæren som han bestilte for meg.

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 November 2006, 23:09:34 »
Tamlin har hatt samme greiene, så han går på Hills sitt c/d for resten av livet. Han har ikke fått det siden vi startet med det foret heldigvis. Vi vet jo ikke grunnen til hvorfor han fikk det, men jeg tror at han rett og slett drakk for lite vann. Dette foret inneholder noen stoffer som gjør at katten blir tørst og vil drikke mere, og det har jeg sett han drikker som aldri før  ;D
Hvordan går der å gi henne pencilin? Her gikk det strålende, han gledet seg til hver eneste dose syns det smakte så godt  :fnis[1]:
Han er veldig kjekk og gi medisin ja.