Skrevet av Emne: VITAMINER til pus  (Lest 1500 ganger)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
VITAMINER til pus
« på: 08 November 2006, 17:31:19 »
Hei :)

Er det noen som har tips på gode vitaminer til pus?

Jeg bruker fiskeolje, men tenkte kjøpe noen vitaminer  :biggrin:

Skal bestille en del ting på stargate.nu nå, så lurte jeg på om noen av dere har prøvd noen av vitaminene de selger der, og om dem er gode?

Feks:
- ANIMAL vital Multivitamin
- Gimpet Multivitamin Pasta
- Kitty Bloom Xtra Wate 4lb

Eventuell andre av produktene under vitaminer?

Blir kjempe glad om noen kan kommemed tips  :jippi[1]:

Linda

• Gjest
SV: VITAMINER til pus
« Svar #1 på: 08 November 2006, 17:37:04 »
Jeg gir ikke vitaminer til kattene mine. Så lenge de får et godt kvalitetstørrfor får de i seg alle de næringsstoffene de trenger :icon_smile:

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 08 November 2006, 17:39:23 »
Mener å ha hørt (kan være feil) at man ikke skal gi kattene ekstra vitaminer hvis det ikke er påvist mangel på det.

Mine får ikke noe ekstra - litt Salmonpet nå og da, men ikke noe annet.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 November 2006, 17:42:27 »
Jeg gir ikke vitaminer til kattene mine. Så lenge de får et godt kvalitetstørrfor får de i seg alle de næringsstoffene de trenger :icon_smile:

Har en liten kresen pusefrøken her skjønner du, som jeg plages med å få i allslags for.. Så tenkte at hvis hun fikk i seg noen vitaminer oxo... Hun spiser Olivers kattungefor, men spiser ikke akkurat mye.. så vidt hun smaker, oxo gir jeg henne boksmat og da kan hun så vidt spise litt av whiskas og kitekat porsjonspakninger. Har prøvd mange andre typer åg, men hun bare skraper over all mat..Tenkte prøve koke fisk til henne idag, for å få i henne litt mat iallefall..
Har du noen tips til våtfor av kvalitetsfor jeg kan prøve? :)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 November 2006, 17:44:47 »
Mener å ha hørt (kan være feil) at man ikke skal gi kattene ekstra vitaminer hvis det ikke er påvist mangel på det.

Mine får ikke noe ekstra - litt Salmonpet nå og da, men ikke noe annet.

Akkurat, takk for tips :) Har aldri gitt dem vitaminer heller annet enn fiskeolje da... Men siden hun er så småspist, er jeg så redd hun ikke får i seg nok.. Hun kan smake litt på maten oxo vil hun ikke ha mer, så helst må jeg ha mange typer mat å lokke henne med... får å få i henne mat....

Heidi K

• Gjest
« Svar #5 på: 08 November 2006, 17:48:59 »
Har du prøvd Hill's Kitten med tunfisksmak? Det pleier kjempemange å like!

Ellers kan du jo ta en liten samtale med dyrlegen din, kanskje de har noen tips og råd til om hun burde få vitaminer eller noe annet  :icon_smile:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08 November 2006, 17:54:25 »
Har du prøvd Hill's Kitten med tunfisksmak? Det pleier kjempemange å like!

Nei,men skal prøve den :) Takk for tips.. Har du tips til våtfor oxo?
Jeg prøvde ett Hills våtfor, ID het det...noe nytt, men neida- dette ville ikke lille Isis ha... Da skraper hun bare over maten sin som om det var bæsj....  :morsomt:

Linda

• Gjest
« Svar #7 på: 08 November 2006, 17:56:34 »
Hill's adult våtfor med oksesmak går ned på høykant her, eller så kan du prøve Hill's a/d våtfor (spesielt for syke og/eller tynne katter) :icon_smile: Fisk er ikke så bra å gi til småspiste katter, de kan ikke nyttegjøre seg av næringsstoffene i fisk så det blir stort sett bare "vomfyll".

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #8 på: 08 November 2006, 18:04:29 »
Hill's adult våtfor med oksesmak går ned på høykant her, eller så kan du prøve Hill's a/d våtfor (spesielt for syke og/eller tynne katter) :icon_smile: Fisk er ikke så bra å gi til småspiste katter, de kan ikke nyttegjøre seg av næringsstoffene i fisk så det blir stort sett bare "vomfyll".

Ja, prøvde ett slikt våtfor fra Hills som var til syke/tynne katter, trudde det het i/d, men det kan være det var a/d.. iallefall neida, det ville hun ikke ha... Men jeg får gjøre flere forsøk..  :icon_smile:

Fisken var for å få henne til å kanskje få litt bedre matlyst iallefall.. at hvis hun har kommet i en ond sirkel når det gjelder mat så at det kanskje ville hjelpe...