Skrevet av Emne: Moren bryr seg ikke  (Lest 1587 ganger)

Johannes

• Gjest
Moren bryr seg ikke
« på: 06 November 2006, 17:52:24 »
Katten min fikk en kattunge for 2 dager siden, men den bryr seg ikke noe om ungen. Den gir den ikke melk og slikker den aldri. Jeg har prøvd å få moren til å legge seg ned vedsiden av ungen men det var ikke lett. Når jeg endelig fikk det til, begynte ungen å lete etter en pupp men den fant ingen ( Trolig fordi katten fikk P-piller mens den var gravid noe jeg ikke visste da jeg gav den). Etter en natt begynte ungen å skrike veldig men moren brydde seg fortsatt ikke. Jeg prøvde å mate den med litt ku melk. Ungen drakk det og sovnet etter på. Tidligere i dag var jeg i butikken å kjøpte kattemelk, men det står at den bare er for katter som er 6 uker og oppover gamle. Spørsmålet mitt nå er: Hva skal jeg gjøre?   :crazyII[1]:

Faustino

• Gjest
SV: Moren bryr seg ikke
« Svar #1 på: 06 November 2006, 17:55:51 »
Det kan hende der er noe galt med kattungen,som bare mamman vet,og da er det veldig ofte dem avviser ungen.
Naturens lov.
Eller noen katter som kun får en unge får liksom ikke helt morsinstinktet og må gi en liten dytt i den retning.
Har du sjekket at kattungen ikke har noen defekter?Åpen gane eller andre større defekter?

Du kan jo se om du kan få den til å drikke melk fra sprøyte.
Melk kjøper du på dyrebutikk eller hos dyrlege.

Johannes

• Gjest
« Svar #2 på: 06 November 2006, 17:59:40 »
Det skal jeg undersøke. Takk for hjelpa

Redigert: Jeg har undersøkt den nå. Og jeg kan ikke finne noen anntydninger til defekter  :klø seg:
« Siste redigering: 06 November 2006, 18:02:39 av Johannes »

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #3 på: 06 November 2006, 18:57:04 »
Det er dessverre ikke alle mødre som har morsinstinkt. Er moren ung?  Sørg for at liggeplassen er mest mulig skjermet og overbygget, de liker å ha en mørk og skjermet liggeplass. Skal du flaske den opp, bruk helst Milkodog eller KMR morsmelktillegg, fås hos veterinær. Håper det går bra.
« Siste redigering: 06 November 2006, 18:59:22 av Marit »
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Johannes

• Gjest
« Svar #4 på: 06 November 2006, 19:06:22 »
Katten er 7 år gammel og har hatt tilsammen 3 kull. Den første fødte hun 4 barn, den ene var dø født men resten ble godt passa på og mata. Den andre gangen ca 2 år senre fikk hun kun en unge som det også gikk bra med. Er bare denne gangen hun ikke er flink.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #5 på: 06 November 2006, 19:25:31 »
Katten er 7 år gammel og har hatt tilsammen 3 kull. Den første fødte hun 4 barn, den ene var dø født men resten ble godt passa på og mata. Den andre gangen ca 2 år senre fikk hun kun en unge som det også gikk bra med. Er bare denne gangen hun ikke er flink.
Merkelig, er hun frisk? Jeg vet at hvis moren er syk, vil hun ikke være med ungene.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #6 på: 07 November 2006, 12:40:14 »
så leit å høre at mora ikke vil ta vare på ungene.....håper hun ombestemmer seg når hun ser at du steller med dem!!!  :bigarmhug:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen