Skrevet av Emne: Kan katter hoppe ut fra 4 etg  (Lest 563 ganger)

pusejentå

• Gjest
Kan katter hoppe ut fra 4 etg
« på: 12 Juli 2005, 15:17:03 »
Jeg har netopp fått meg en liten puse jente på ca et halvt år....jeg bor i 4 etasje i en blokkleilighet men problemet mitt er at hun går å balanserer på kanten i vinduene når de står oppe....er veldig redd hun skal hoppe eller falle ned!!!tror dere hun kan komme til å hoppe?
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette problemet mitt jeg.... noen tips?

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #1 på: 12 Juli 2005, 15:21:45 »
Ja,det kan hun gjøre... Min katt datt ned fra 4 egt. men han var heldig. og det er ikke sikkert at alle er.Så pass på og sett opp et nettingvindu der  du skal lufte.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

pusejentå

• Gjest
men hva med terassen?
« Svar #2 på: 12 Juli 2005, 15:32:58 »
Jeg har også en tarasse...det er et bredt bed som rekkverk til tarassen...hun går oppi dette også....har jo lyst til å kunne bruke den da...
Hvis hun faller ned fra tarassen lander hun i bedet til de som bor i 3 etg regner jeg med...
hvis jeg har persienner nede forann vinduene vil ikke det fungere på samme måte som nettingen da?

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 Juli 2005, 15:39:19 »
Ja,og hun kan falle ut..Du bør sikkre vinduene dine godt..
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #4 på: 13 Juli 2005, 13:46:14 »
Katter er jo kjent for å ha god balanse,men den hjelper lite om hun kaster seg ut etter en liten flue eller et annet insekt!

Hadde aldri turt å ha vinduet åpent,eller la henne balansere på gelenderet når det er så høyt ned!!  :shock:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget cyberkit

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.norsk-museklubb.com
« Svar #5 på: 14 Juli 2005, 09:55:24 »
vi bor i andre etasje i blokk, og eldste katten vår har altså havnet på bakken 2-3 ganger nå :shock:

problemet er bare at jeg vet ikke om ho har falt,hoppet eller blitt dyttet ned av en ond nabo (grr) men heldigvis så har det gått bra med henne hver gang. verre med nervene mine... :idea:
så nå får ho ikke lov til å være på verandaen alene lengre... :roll:
Ayla

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #6 på: 15 Juli 2005, 00:57:48 »
Sannsynligvis ramla hu bare.. Vi bodde i andre etg i blokk for noen år siden, og katten vi hadde da, Lucifer ramla bare en gang faktisk! Men da tok de sats fra vaskerommet, full fart gjennom hele leiligheten og opp på rekkverket! :lol: Han landa i blomsterbedet til naboen da, så det gikk bra!:thumbsup:

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
« Svar #7 på: 15 Juli 2005, 20:14:04 »
Ikke stol på persienna! Piros har utviklet en slags teknikk for å hoppe gjennom persienna. Seriøst.

Fire etasjer er langt ned, og ikke alle katter er like atletiske heller - hun kan fort ramle ned, særlig om hun ser en flue eller noe annet spennende. Enten bør du lufte med katten stengt inne i et annet rom, eller så bør du få ordnet gitter eller netting eller noe foran vinduene. Ikke bare ta sjansen på at det går bra, vær så snill!

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19 Juli 2005, 14:01:17 »
Enig med de andre her! Selv om hun sikker egentlig vet at det er langt ned, er det mye som kan distrahere en liten pus. Fluejakt, en fugl som flyr forbi, en lyd hun skvetter av, og så videre. Ikke ta noen sjanser!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21 Juli 2005, 00:19:43 »
Jeg har både en innekatt og en utekatt, utekatten hopper ned fra 2 etasje og klatrer opp igjen (!) på murveggen (!)  :shock: Han skader seg ikke, det er jo mark nedenfor, men 4 etasjer blir jo kanskje litt mye å falle ned fra. Kattene har god balanse, men... det finnes jo klønete og uheldige katter også da!  :zplaster: Hokatta som også da er innekatt vil ikke ut, så det er vel kanskje derfor hun ikke har hoppet heller. Hun er også veldig pysete av seg sånn sett! :flau:  Men vi har bare en vanlig terasse med mellomrom mellom fjølene. Skaff deg hønsenetting å ha der fjølene er, og kanskje et slags skjermbrett eller noe å ha langs med rekkverket, som er for tynt  å balansere på!
 :thumbsup:
Hadde ville tatt det ganske seriøst.. gammlekatten min (pappa har den) datt ned fra verandaen i 2 etasje når han var liten, og landa med hodet på murkanten. Den andre kattungen hadde trua den utfor kanten. Slo seg skikkelig, pappa trodde den var død. Ingen puls, ingen pust..  :zcry: Jeg var på syden ferie og hadde egentlig akkurat fått katten, og så hadde han lovet på tro og ære å passe godt på den :zpray: ...så han var litt nervøs for det.. Han var forresten fyllesjuk også :) Så når han skulle begrave den, syntest han det var ekkelt å holde den lille døde pusen, så han slapp den fra seg på bakken. Men der vettu, slo han pusten tilbake i han, eller slo hjertet igang igjen, for pusen trakk etter pusten! Pappa ble helt vill og tok "CPR" på den lille skapningen... hehe :thumbsup:  :thumbsup:  Lang historie, men det gikk godt.. fikk kvilt seg litt så kviknet han til igjen.. var litt skeiv de første dagene da men... sidelengs inn gjennom stuegolvet kom han og skulle ta hevn på kompisen sin! hihihi :zbleh:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21 Juli 2005, 00:25:05 »
Sitat fra: catzy
gammlekatten min (pappa har den) datt ned fra verandaen i 2 etasje når han var liten, og landa med hodet på murkanten. Den andre kattungen hadde trua den utfor kanten. Slo seg skikkelig, pappa trodde den var død. Ingen puls, ingen pust..  :zcry: Jeg var på syden ferie og hadde egentlig akkurat fått katten, og så hadde han lovet på tro og ære å passe godt på den :zpray: ...så han var litt nervøs for det.. Han var forresten fyllesjuk også :) Så når han skulle begrave den, syntest han det var ekkelt å holde den lille døde pusen, så han slapp den fra seg på bakken. Men der vettu, slo han pusten tilbake i han, eller slo hjertet igang igjen, for pusen trakk etter pusten! Pappa ble helt vill og tok "CPR" på den lille skapningen... hehe :thumbsup:  :thumbsup:  Lang historie, men det gikk godt.. fikk kvilt seg litt så kviknet han til igjen.. var litt skeiv de første dagene da men... sidelengs inn gjennom stuegolvet kom han og skulle ta hevn på kompisen sin! hihihi :zbleh:

WOW :shock: Sprøtt!!!! Huff... tenk, så fælt hvis den hadde blitt begravd levende :cry:
Får helt vondt bare av å tenke på det, jeg.....

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21 Juli 2005, 00:27:15 »
JAAA! Bare noe så vannvittig griseflax at pappa slapp han fra seg! Så han slo egentlig liv i han igjen! Katten er i sitt beste velgående nå, verdens mest deilige pus! Elsker han! :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21 Juli 2005, 01:07:58 »
En vond historie med en god slutt, så herlig å høre :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Mats

• Gjest
SV: Kan katter hoppe ut fra 4 etg
« Svar #13 på: 02 Februar 2006, 23:25:43 »
http://www.break.com/index/flyingcat.html <- Der har dere hopp der! For en herlig tøff katt!:D

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #14 på: 03 Februar 2006, 12:37:01 »
Mener også at katten din bør sikres"bedre føre var" :)
Mathea :)

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #15 på: 15 Februar 2006, 00:21:55 »
Katter har utrolig bra balangse. Tror ikke du skal uroe deg. Men bare det ikke er for høyt selfølgelig. Katten min har falt ned fra 2 til 1 etasje 3 ganger nå, nærmest idag :/ Det går altid bra men er veldig urolig selv da.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #16 på: 15 Februar 2006, 02:34:19 »
For noen år fant venninna mi to kattunger under en søppelconainer, og tok dem med hjem. De het Frida og Filip.  ;D De bodde som regel hos søstra hennes, i en blokkleilighet i 6 etg. De var litt over halvåret da Filip ramla ned. Hann blødde litt nesteblod, men hadde det eller tilsynelatende bra! :o Et par uker seneredatt Frida, og det gikk ikke like bra!  :skjelveleppe:  Etter det ble det totalforbud med kattunger på verandaen!!